Ana Sayfa
Son dakika :
Haber
Yaşam
İlanlar
İnteraktif
Arşiv
10 Şubat 2012 Cuma 08:12

 ADnet  
Reklam için
» Euro bölgesi Yunanistan'dan ek koşullar talep etti
» Obama, Humus'taki harekatı kınadı
» Çin'de ithalat ve ihracat düştü
» İngiltere Merkez Bankası'ndan piyasaya 80 milyar dolar
» İspanyol yargıç Garzon'a meslekten men cezası
» Efsane yargıca telekulak cezası
» Yunanların yeni düşmanı Almanya
» Reddedilirse Yahudi Soykırımı ne olur
» Washington'a giden Suriye dosyası
» Madonna aşkına İran'ı bombalama
Euractiv
Tüm Dünya Haberlerini Okumak İçin
Önceki Haber     Sonraki Haber

Fast-food reklamlarına yasak talebi

 
A.A.
ABD'de televizyonlarda fast-food reklamlarını yasaklamanın şişman çocukların sayısını yüzde 18'lere varan oranlarda düşürebileceği iddia edildi.

Ulusal Ekonomik Araştırmalar Bürosu tarafından yapılan bir araştırmada çalışan Pennsylvania'daki Lehigh Üniversitesinden iktisatçı Shin-Yi Chou, çocuklardaki şişmanlığın Amerikan kültürünü sardığını belirterek, araştırmaların, televizyon reklamlarının şişmanlığın nedenlerinden biri olduğunu gösterdiğini söyledi.

Chou, Amerikan yönetiminin fast food reklamlarının yasak olduğu İsveç, Norveç ve Finlandiya'da olduğu gibi bir yasal düzenleme yapabileceği konusunda kuşkuları olduğunu belirterek, araştırmalarının, ABD'deki obezite salgınının frenlenebilmesi konusunda ciddi tartışmalara neden olacağını ümit ettiğini kaydetti.

Chou ve ekibi, Amerikan İş Kurumunun 13 bin çocuğu incelediği 1979 ve 1997 tarihli iki araştırmadan faydalandı. Ekip, reklam yasağının 3-11 yaşları arasındaki çocuklarda şişmanlığı yüzde 18, 12-18 yaşları arasında ise yüzde 14 oranında düşürebileceğini buldu.

Televizyon seyretmenin, çocukların hareketsiz kalması ve uyku düzenlerini bozmasından dolayı aşırı şişmanlığın artmasının nedeni olduğu bildiriliyor.
ABD'de yapılan bir araştırma, 1970'li yılların sonunda çocukların televizyonlarda yılda ortalama 20 bin, 1980'li yılların sonunda 30 bin ve 1990'lı yılların sonunda ise 40 binden fazla reklam seyrettiğini ortaya çıkarmıştı.

Amerikan Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi de, ABD'de 2-5 yaşları arasındaki çocukların yüzde 13.9'unun, 6-11 yaşları arasındaki çocukların yüzde 18,8'inin, 12-19 yaşları arasındakilerin ise yüzde 17'sinden fazlasının şişman olduğunu tahmin ediyor. Merkez, bu oranların devamlı arttığına da dikkati çekiyor.
Mind ile haber kaçırmaya son!
HEMEN YÜKLE
İLK 1 AY ÜCRETSİZ
  Yorum Sayısı 3 / 4     Yorumlarınızı yazmak için tıklayın >>
Bu haberin diğer yorumları
Mustafa Okumush 20/11/2008 - 14:33
Bunu isteyen muhakkak acele işe şeytanın karıştığını biliyormuş. Yemek sindirilerek yenir.
Çok İyi %25 İyi %18 Normal %18 Kötü %18 Beğenmedim %18
Metin BAŞPINAR 20/11/2008 - 13:45
O oranı nasıl hesapladıkları merakoma gitti doğrusu..
Çok İyi %25 İyi %18 Normal %18 Kötü %18 Beğenmedim %18
coşkun BAŞBAY 20/11/2008 - 11:36
Tabiki Fast Food Amerikada en azından reklamlarda yasaklanmalı.Amerikan halkına baktığımız zaman büyük çoğunluğunu hacı-yatmaz gibi görüyoruz.
Çok İyi %23 İyi %19 Normal %19 Kötü %19 Beğenmedim %19
Bu haberin diğer yorumcuları
orhan tez
GÜNÜN EN AKTİF YORUMCULARI
HAFTANIN EN AKTİF YORUMCULARI
EN İYİ YORUMCULAR
YORUM ANALİZ
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Hürriyet veya hurriyet.com.tr sorumlu tutulamaz.
  Yorum Sayısı 3 / 4     Yorumlarınızı yazmak için tıklayın >>
Bu haberin diğer yorumları
Diğer Haberler
Yakala.Co
Hürriyet Kıyasla
Yenibir :)
Hürriyet Emlak
Hürriyet Oto
          Vuslat Doğan      Tüm Haberler
  Hürriyet Kurumsal Hürriyet USA Hürriyet Avrupa Hürriyet Emlak Yenibiris.com Anneyiz.biz Hürriyet Oto İddaa Avrupa Birliği DYH