Dünya pazar, durmayın! - IK Haberleri
IK Haberleri

İK

    Dünya pazar, durmayın!

    Deniz TÜRSEN - dtursen@hurriyet.com.tr
    27 Mart 2017 - 16:09Son Güncelleme : 27 Mart 2017 - 16:10

    Orka Holding İcra Kurulu Üyesi, yönetim danışmanı ve öğretim görevlisi Dr. Fatih Anıl, ‘Pazarlamadan Perakendeye Hayata Dair’ adlı kitabında dijitalleşme süreciyle birlikte başlayan yeni pazarlama trendlerine ve perakendedeki değişime dikkat çekiyor.

    Dünya pazar, durmayınFatih Anıl, kitapta internetin sınırları ortadan kaldırdığını ve perakende açısından kapsama alanına giren tüm bölgelerin potansiyel bir pazar haline geldiğini belirtiyor. Satıcı elindeki ürünü herhangi bir yere, istediği zaman satabiliyor. Tüketici açısından bakıldığında ise zaman ve mekan sınırlaması olmadan istenen zamanda, istenen yerden sipariş verilebiliyor. Bu değişim özellikle uluslararası piyasalara açılmak isteyen ancak imkânları kısıtlı küçük ve orta ölçekli işletmelere (KOBİ) fayda sağlıyor. Fatih Anıl, yeni ekonomi düzeni içinde internet perakendeciliğinin vazgeçilmez olacağını vurguluyor.Kitap, sosyal medyanın perakende dünyasına olan etkisine de kayıtsız kalmıyor. Fatih Anıl, sosyal medyanın perakendeciler ve marka yöneticilerin hedef kitlesini oluşturan müşterileriyle kolay ve sıkı ilişki kurmalarını sağlayan bir araç olduğunu belirtiyor. Bunun yanında hedef kitlenin bir ürün hakkında ne düşündüğü sosyal medya aracılığıyla rahatça anlaşılıyor. Bu özellikleriyle sosyal medya, marka yöneticilerinin elinde güçlü bir pazarlama aracına dönüşüyor.

    İNOVASYON FARK YARATIYOR
    Küreselleşmenin aynı zamanda rekabeti de kızıştırdığını belirten Fatih Anıl, şirketlerin rakiplerinin arasından sıyrılabilmek için yenilik getiren ürünleri pazara sunması gerektiğini aktarıyor. Bunun yolu da inovasyona yatırımdan geçiyor. Örneğin, radyasyonu önleyen kumaşlar, leke tutmayan gömlekler inovasyon sonucu ortaya çıkan ürünler. İnovasyon sadece yeni bir ürünün yaratılmasını değil, maliyeti düşürme, yeni satış teknikleri ile satış miktarını arttırma gibi alanlarda da önem kazanıyor. Bunun yanında, büyük veri (big data), yeni pazarlama trendlerinde kilit nokta olarak görülebilir. Tek bir oteli bile olmadan internet üzerinden otel rezervasyonu yapan platformlar, tek bir restoranı bile olmadan tüketicilere yemek satan platformların kullandığı veriler yeni pazarlamanın temelini oluşturuyor.

    GİRİŞİMCİYE HAP BİLGİLER
    Fatih Anıl, kitabın kurgusunu önemli bilgileri okuyucuya kısa kısa verecek şekilde tasarladığını söylüyor. Pazarlama veya satışla ilgili bir iş yapan herkesin kitaptan yararlanabileceğini belirten Fatih Anıl, buna örnek olarak oturduğu bölgede her cumartesi kurulan bir pazardaki kadın pazarcıyı anlatıyor. Pazarcının kitap okumayı çok sevdiğini söylemesi üzerine kendisine bir kitabını hediye eden Anıl, pazarcının kitabı okuduktan sonra kendi işine yarayacak bilgileri hayata geçirip tezgâhtaki ürün çeşidini arttırdığını ve bunun da kazancına olumlu yansıdığını söylüyor. 

    Etiketler: Kitap , pazarlama , perakende
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı