Dünya devi Türkiye’ye geliyor

Ceyhun KUBURLU
19 Mayıs 2017 - 11:24Son Güncelleme : 19 Mayıs 2017 - 11:47

Türkiye’nin İspanyol devi Barcelona için çok önemli bir pazar olduğunu söyleyen Barcelona Gelirler Bölümü Başkanı Francesco Calvo, “3 Türk sponsorumuz var. Bu sayı artabilir. İstanbul gibi önemli bir turizm merkezinde mağaza açabiliriz. Türkiye’de 4 büyüklerden sonra futbolseverler en çok bizi takip ediyor” dedi.

Üç Türk şirketinin sponsor olduğu dünya devi Barcelona’nın Türkiye’ye ilgisi artıyor. Gayrimenkul şirketi Nef ile sponsorluk anlaşmasını imzalamak içinDünya devi Türkiye’ye geliyor
Türkiye’ye gelen Barcelona Gelirler Bölümü Başkanı Francesco Calvo, “Sosyal medyada 4 büyüklerden sonra Türk taraftarların en çok takip ettiği kulüp Barcelona. İnternet üzerinden takımın lisanslı ürün satışları çok fazla.

Aynı zamanda Barcelona’nın maçlarını ve müzesini gezen Türk sayısı da artıyor. Türkiye’nin 5’inci büyük kulübü Barcelona diyebiliriz. Biz de bu ülkede olan yatırımlarımızı arttırmak istiyoruz. Real Madrid’in Dubai’de açtığı kafe-mağaza konseptinde bir çalışma yapabiliriz. İstanbul gibi önemli bir turizm şehrinde Barcelona mağazası büyük ilgi çekecektir” dedi. 

HEDEF 1 MİLYAR EURO
Barcelona’nın 2021 yılı için belli hedefler koyduğunu anlatan Calvo, şöyle konuştu: “4 yıl içerisinde gelirlerimizi 1 milyar Euro’nun üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Bunu yapmak kolay değil ancak başaracağımıza inanıyorum. Bunun için de stat, sponsorluk ve TV gelirlerinin artması gerekiyor. Bunun yanında bir de ticari gelirler var. Türkiye’de futbol çok seviliyor. Taraftar sayısı çok fazla. Futbolun içinde bulunduğu zor durum tüm Avrupa için geçerli. Kulüpler UEFA’nın mali kriterlerine çok dikkat etmek zorunda. Gelirleri arttırmak için de Asya pazarına açılmak gerekiyor. Bu pazarda en önemli sıkıntı saat farkı. Yani Çin gibi ülkelerde de canlı izlenmek için maçların gündüz oynanması gerekiyor. Bunun bazı ülkelerde denemeleri yapılıyor. Asya pazarı futbolun gelişimi açısından büyük önem taşıyor.”

SPONSOR SAYISI 40’I AŞTI
Barcelona’nın yaşadığı ekonomik başarıların ardından ekip çalışması yattığını dile getiren Calvo, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bugün direk olarak 450 kişinin çalıştığı bir kulübümüz var. Ancak dolaylı çalışanlarla bu sayı 2 bini aşıyor. Her alanda profesyonel kadrolar bulunuyor. Dünya genelinde 40’ın üzerinde global marka Barcelona’ya sponsor olmuş durumda. Bu sayı hızla artıyor. Barcelona’nın küresel bir marka olduğu herkes tarafından kabul görüyor. Hem ekonomik hem de sportif anlamda önemli başarılar yakaladık. Bu başarıların artması için elimizden geleni yapıyoruz.”

Yurtdışındaki  projeleri canlandıracağız

2017 yılında yurtdışındaki projelerini canlandıracaklarını anlatan Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, “İnsanlar, dünyanın dört bir yanında bu oyunun peşinde yan yana durabiliyor, birlik olabiliyorlar. Bu açıdan futbol, ihtiyaç duyulan toplumsal duyguları artırması açısından önemli bir spor. Biz de Nef olarak sporun bu birleştirici gücüne inanıyoruz. 2016 yılında Galatasaray’ın ana sponsoru olmuştuk. Şimdi de Barcelona’ya, sponsorluğumuzla futbolun birleştirici gücüne katkı sunmayı amaçladık. Bu sponsorluk ile hem markamıza değer katmak hem de yurtdışında yapmayı planladığımız projelere destek sağlamak için çalışacağız” dedi.

Dünyanın en çok  kazanan ilk 5 kulübü
Kulüp Gelir (milyon Euro)
Manchester United 689
Barcelona 679
Real Madrid 620.1
Bayern Münih 592
Manchester City 524.9

Barcelona son 5 sezonda gelirleri nasıl arttırdı? (milyon Euro)
2011 451
2012 483
2013 484
2014 485
2015 561
2016 679

 



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı