Dünya 9’uncusu oldu ‘sıçramak’ için büyük marka almaya soyundu

Yeliz ÖZ
26.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme: 26.12.2009 - 16:03

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Aka Gündüz Özdemir, “Arçelik, 2010’da ulaşmayı düşündüğümüz dünyanın ilk 10 markası hedefine 2008’de ulaştı, 9’uncu oldu. Şimdi sıçramalı büyüme için dünyada büyük bir marka satın almayı çok istiyoruz” dedi.

KOÇ Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Aka Gündüz Özdemir, Arçelik’in 2010’da dünyada, sektörün pazar payı en büyük ilk 10 markası arasına girme hedefine 2008’de 9’uncu marka olarak ulaştığını belirtti. 5 kıtada Beko markasıyla yer alan Arçelik’in bundan sonraki hedefinin global şirkete dönüşmek olduğunu söyleyen Özdemir, “İlk olarak şirketin hisselerinin global pazarların borsalarında işlem görmesini hayal ediyorum. Dünyada bu sektörde tüketicilerin daha fazla değer atfettiği marka satın alacak gücümüz var. Tüm firmaları yakından izlemek şirketin önemli stratejilerinden biri oldu” dedi.

2004’te 19’uncuydu

Reklamcılar Derneği’nin düzenlediği İZ Özel Ödüllerinde “Reklam Veren” kategorisinde ödül alan Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Aka Gündüz Özdemir, 2004’te Arçelik’in vizyonunu belirlerken 1.1 pazar payıyla dünyanın 19’uncu büyük markası olduğunu gördüklerini vurguladı. Özdemir, “Yeni bir heyecanla ‘Hedef ilk 10, 2010’ dedik. 2008 sonunda bu hedefi yakalayarak 9’uncu marka olduk” diye konuştu.

Yeni vizyon çalışması

Arçelik’in yeni bir vizyon çalışması yaptığını söyleyen Özdemir, şöyle konuştu: “Arçelik beş kıtada yer alan uluslararası bir şirkettir. Bundan sonra yapacağı iş global olmaktır. Global olmanın anlamı Türkiye’de bilinmiyor. Uluslararası olmakla global olmak aynı şeyler değil. Uluslararası iş yapmak oldukça farklı beceriler gerektiren bir süreç. Arçelik Çin, Rusya, Romanya ve Türkiye’de üretim yapıyor. Şimdi etkili biçimde Beko markasını uluslararası platformda yüceltmek için çalışıyoruz.”

Global olma eşiği

“Arçelik global olma eşiğine geldi” diyen Aka Gündüz Özdemir, şunları anlattı: “Sektörü dünya çapında incelediğimizde büyümenin önemli miktarda konsolidasyonla, marka satın alarak gerçekleştiğini görüyoruz. Arçelik 2004-2009 döneminde tamamen kendi gayretiyle ilave marka almadan organik büyüdü. Arçelik dünyada tüketicinin daha fazla değer atfettiği marka bulup satın alma gücündedir. Arçelik büyük bir markayı satın almayı çok ister”

GE’nin peşine düştük

Bir dönem General Electric’in beyaz eşya bölümü ile yakından ilgilendiklerini söyleyen Özdemir, şunları dile getirdi: “2 yıl önce dünyada üç firma bu marka için öne çıktı. Biri de bizdik. Gittik inceledik ama markayı satmıyorlardı. Markanın kullanımı için belirli bir süre kiralama yapıyorlardı bu uygun düşmedi. Sektörde bulunan dünyadaki tüm firmaları Arçelik’i devamlı izliyor. Bu boyuta gelince düşünce perspektifinizi daha etkin kullanmaya mecbursunuz.”

Elektronik marketlerle rekabet edecek güçteyiz

KOÇ Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Aka Gündüz Özdemir, elektronik marketlerin kendileri için önemli bir tehdit olduğunu da belirterek, şöyle konuştu: “Ama karalıyız, rekabet edecek güçteyiz. Bayilik sistemini Türkiye’de devam ettirme stratejisi ile hareket ediyoruz. Beyaz eşya işinde bayiler elektronik marketlerden daha başarılı. Beyaz eşya satmanın incelikleri vardır. İlanlarla, insanları aşağılayarak bu işler olmaz. Biz bayilik sistemini geliştiriyoruz. İlişki yönetiyoruz. Hizmeti en etkin şekilde tüketiciye veriyoruz.

Krizden biz de etkilendik ama sonuç memnuniyet verici

YAŞANAN global ekonomik krizde kendilerini bir anda dünya krizinin içinde bulduklarını belirten Aka Gündüz Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü: “106 ülkede bunu yaşıyoruz . Her yerde farklı etkilendik. Birçok ülkede pozitif, bazı ülkelerde de negatif etkilendik . Bulunduğumuz noktadan geriye bakınca sonuç memnuniyet verici. Yumurtaların hepsini aynı sepete koymadığımız için başarıyla altından kalktık. Beko markası krizde değer kazandı. Satışlar bir miktar daraldı ama dünya pazarı daha fazla daraldı. Dünya pazarındaki daralmasının yüzde 10 olacağını düşünüyorum.”

‘Hadi canım, dünya markasıymış’ diye espriyle yaklaşanlar oldu

AKA Gündüz Özdemir, 1991’de Beko Ticaret Genel Müdürü olduğunda markayı yeniden tanımlamak görevini üstlendiğini belirterek, şunları anlattı: “Beko bir dünya markasıdır söylemiyle çıkınca bize ‘Hadi canım, dünya markasıymış’ dediler. Tüketiciye ürünlerimizin yurtdışında da tercih edildiğini anlatmak istiyorduk. Türkiye’de çok etkili bir bayi teşkilatı yarattık. Beko markası Arçelik’ten sonra Türkiye’nin ikinci büyük markası oldu. 106 ülkede Beko markası ürünlerini satıyoruz.”
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı