Dunlop, Ivy Oxford ve Anne Klein Türkiye’de

Demet CENGİZ
03.10.2003 - 01:50 | Son Güncelleme:

Promark, Anne Klein, İtalyan Ivy Oxford ve İngiliz Dunlop Soe Company markalarını Türkiye'ye getiriyor. Promark Yönetim Kurulu Başkanı Celal Öğretmengil, Türkiye'ye getirdikleri 3 markanın yatırımlarını tamamladıktan sonra yılda 50 milyon dolar ciro elde edebileceklerini söyledi.

Türk pazarına ilgi duyan yabancı markalara üç yeni isim daha ekleniyor. Marka pazarlama şirketi Promark, Amerikan orijinli Anne Klein, İtalyan Ivy Oxford ve İngiliz Dunlop Soe Company markalarını Türkiye'ye getiriyor. Promark Yönetim Kurulu Başkanı Celal Öğretmengil, Türkiye'ye getirdikleri 3 markanın yatırımlarını tamamladıktan sonra yılda 50 milyon dolar ciro elde edebileceklerini söyledi.

Promark'ın markalara distrübütörlük yapmanın yanısıra danışmanlık hizmeti de vermek istediğini belirten Celal Öğretmengil, ‘‘Türkiye pazarına grimek isteyen

yabancı markalara ve perakendeciliğe girmek isteyen yerli sermaye sahiplerine danışmanlık yapıyoruz’’ dedi.

Türkiye'nin artık her gelen markanın sattığı bir yer olmadığını söyleyen Öğretmengil, kaliteli, marka imajı sağlam ve tüketicilerin ulaşabileceği markaların Türkiye'de başarılı olacağını vurguladı.

Bir marka Türkiye'ye girmeden önce ona Türkiye'nin şartlarının anlatılması gerektiğini kaydeden Öğretmengil sözlerini şöyle sürdürdü:

‘‘İnanılmaz bir genç nüfus var ama kişi başı gelir çok düşük. Marka Türkiye'nin gerçeklerini bilerek pazara girmeli. Bu markaları Türkiye şartlarına uydurmak gerek. Onların da bazı fedakarlıklar yapması lazım. Avrupa ülkelerinde elde ettikleri ka*r marjlarını burada indirmeleri gerek. İleriye yatırım yapıyorlarsa bu şart.’’

Öğretmengil, Türkiye'ye getirdikleri üç yeni markayı Türkiye şartlarına hazırladıklarını belirterek, her üç markanın Türkiye'de muadili markalardan daha ulaşılabilir markalar olacağını söyledi. Öğretmengil, Türkiye'de marka konusunda büyük bir açık olduğunu belirterek, ‘‘Daha çok yabancı marka Türkiye'ye gelecektir. Türk markaları önce içerde o büyük markalarla rekabet edip, dünyada rekabet için tecrübe kazanabilir. Bu açıdan yabancı markaların Türkiye'ye gelmesinde fayda var’’ diye konuştu.

Avrupa'da Adidas, Puma ve Nike ile rekabet eden spor ayakkabı markası Dunlop'un Türkiye pazarına yıllarca girmediğini belirten Öğretmengil, ‘‘Dünyada çok bilinen ve köklü bir firma olmalarına rağmen Türkiye pazarını hiç tanımıyorlardı. Geldiler ve sektördeki diğer firmaların durumlarını gördüler. Çok heyecanlılar. 2004 yaz spor ayakkabı kolleksiyonuyla pazara giriş yapacaklar’’ diye konuştu.

Anne Klein'in ilk mağazası İstanbul'da

Alım gücü yüksek A kategori müşterilere hitap eden Anne Klein New York'un ilk etapta İstanbul, Ankara ve İzmir'i kapsayacak şekilde 5 tane mağaza açmayı planladığını belirten Öğretmengil, bu yeni markayla ilgi olarak şunları söyledi: ‘‘Anne Klein gelecek ay Nişantaşı'nda açılacak ilk mağaza ile Türkiye'ye gelecek. Bu aynı zamanda Uzakdoğu ve Amerika'da olan 'amiral gemi' diyebileceğimiz bir mağaza. Anne Klein'in Avrupa merkezi Londra'da olmasına rağmen, Avrupa'da amiral mağaza yoktu ve bu mağaza şimdi İstanbul'da açılıyor.’’
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı