Dövizini bozan alışverişe koştu

Levent GÖKMEN
25 Kasım 2001 - 01:39Son Güncelleme : 25 Kasım 2001 - 01:39

"İndirim Günleri" kampanyasında İstanbul'un en büyük alışveriş merkezleri Akmerkez ve Carousel, dün müşteri akınına uğradı.

Türkiye'nin önde gelen markalarının indirimin tadını geçen hafta Şişli'de 12 trilyon liralık satışla almasının ardından, bu haftasonu indirim daha da yayıldı.  Alışveriş merkezleri dolup taştı. Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, ‘‘İnsanlar döviz bozdurup, alışveriş yapıyor’’ dedi.

Ekonominin canlandırılması ve tüketimin artırılması için Şişli Belediyesi'nce başlatılan ‘‘indirim günleri’’ alışveriş merkezlerini de canlandırdı. 24-25 Kasım'da indirim günleri düzenleyen Akmerkez ve Carousel alışveriş merkezleri dün müşteri akınına uğradı. Kriz yüzünden aylardır alışverişi erteleyen tüketiciler, piyasalarda başlayan olumlu gelişmelerle birlikte dövizini bozarak alışverişe özlemini giderdi.

Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, özellikle Akmerkez'deki indirim günlerinde dövizini bozarak alışverişe koşan müşterileri olduğunu söyledi. Boyner, ‘‘Satışlar altı kat arttı, çok iyi gidiyor. Dövizler bozuluyor, insanlar hayatlarında erteledikleri alışveriş heyecanını yeniden yakalıyor. Ekonomi düzeliyor mu, çok sonra mı düzelecek sorusunun cevabını da en güzel bu davranışlar veriyor. İndirimler tüketiciye toplu halde sokağa çıkardı’’ dedi.

‘‘Bu yıl kár yılı değil, ar yılı’’ diyen Cem Boyner, şöyle konuştu:

‘‘Dövizin kafasını aşağı indirmesi, yabancıların borsaya girmesi de piyasalarda uygulanan kampanyalara tüketicilerin ilgi göstermesinde etkili oldu. Piyasalar tüketiciyle kenetlendi. Müşteriyle el ele halini artık bırakmamak lazım.

Dövizdeki rahatlama tüketicileri de etkiledi, dövizini bozarak alışveriş yapan müşterilerimizin olduğunu görmek bizi sevindiriyor. 2001'de bankalar ve reel sektör çok iyi kenetlendi. Şimdi müşteriyle perakende sektörü kenetleniyor. Türkiye bu dönem kampanyaları, indirimleri istiyor.’’

Son kampanyalarla yakalanan moralin perakende sektörünü 2002'ye iyi taşışacağına inandığını söyleyen Boyner, ‘‘Müşteriler alışverişi özlemiş, ertelediği hayatını geri istiyor’’ dedi. Boyner, Türk Lirası'nın cazip hale gelmeye başladığını ve Türkiye'nin ilk kez döviz tutmanın el yakacağı bir tecrübe geçirdiğini söyledi.

KUYRUKLAR OLUŞTU

Akmerkez'de dün uygulanan indirim günlerinde, kapı girişlerinde uzun kuyruklar oluşurken, alışveriş merkezlerinin bulunduğu semtlerde trafik yağmurun da etkisiyle felç oldu. Alışveriş merkezlerinin otoparkında ise yer bulmak mümkün olmadı.

İndirim günleri kapsamında yüzde 10'dan yüzde 50'lere varan oranlarda fiyatlarını düşüren mağazalar, satışlarını sabahın daha ilk saatlerinde ikiye katladı.

Dışbank İdeal kartı Akmerkez'de tanıttı

Dışbank taksitli alışveriş olanağı da sunan ‘‘İdeal Kart’’ı Akmerkez İndirim Günleri çerçevesinde tüketicilere tanıttı. İlk gün bine yakın başvurunun yapıldığı İdeal Kart, yılbaşına kadar Akmerkez'in ikinci katında kurulan standda tanıtıma devam edecek. Bir kredi kartının sunduğu bütün olanaklardan yararlanma olanağı sağlayan İdeal Kart, anlaşmalı işyerlerinde taksitli ve indirimli alışverişe de olanak veriyor. Armağan puanı uygulaması ile de alışveriş sırasında kazanılan armağan puanlarını anında harcamak mümkün oluyor. İdeal Kart, anlaşmalı 1700 işyerinde kullanılabiliyor.

Bir kıvılcım yetti, satışlar patladı


YARGICI Akmerkez Mağaza Müdürü Uğur Açık, sabah 10'dan itibaren müşteri akınına uğradıklarını belirterek, şunları söyledi: ‘‘Alışveriş yapanlara fatura yetiştiremiyoruz. Demek ki böyle bir çağrı yapmak gerekiyormuş. Ankara'dan Eskişehir'den İzmir'den alışverişe gelenler var.’’

PARK Bravo Akmerkez Mağaza Müdürü Nilüfer Ayaz ise kampanya sayesinde nakit akışı sağladıklarını ama bu çeşit uygulamaların sürekli yapılamayacağını belirterek, şöyle konuştu: ‘‘Her üründe yüzde 40 indirim yaptık. Satışlar çok iyi, müşteriler memnun, fakat bu şekilde sürmesi mümkün değil. Bu sadece bir promosyon kampanyası.’’

DERİMOD Akmerkez Mağaza Müdürü Sevim Kasarcı da, ‘‘Müşteriler sabah 10'da kapıdaydılar. Satışlar müthiş. İnsanlar alışveriş yapmayı özlemişler’’ dedi.

ROMAN Mağazalar Koordinatörü Cahide Altuni de şöyle dedi: ‘‘Müşterilerin müthiş bir ilgisi var. İnsanlar gezmeye değil, gerçekten birşeyler satın almaya geliyorlar.’

SHOE&ME mağaza sahibi Kemal Türkkan, sıradan bir cumartesi gününde yaptıkları hasılatın 5-6 katı hasılat yaptıklarını belirterek şunları söyledi: ‘‘İnsanlar çıra gibiymiş, bir kıvılcım yetti. Satışlar normal bir cumartesi günü yaptığımız satışın 5-6 katı daha fazla.’’
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı