Gündem Haberleri

GÜNDEM

    ‘Dosya masrafı’ oyununa dikkat

    Erdinç ÇELİKKAN / ANKARA
    09.01.2015 - 01:29 | Son Güncelleme:

    Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, kart aidatı, dosya masrafı gibi ücretlerin alınabileceğini söyleyerek danışmanlık hizmeti veren kişilere karşı tüketiciyi uyardı. Bakanlık son olarak bir danışmanlık firmasına tüketiciyi yanılttığı gerekçesiyle 50 bin lira ceza kestiğini duyurdu.

    SON günlerde internet ve telefon üzerinden “Bankalardan çektiğiniz kredilerin dosya masraflarını geri alacağız” şeklinde tüketiciyi kandıran firmalar için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı harekete geçti. İnternet üzerinden “Banka masraflarınızı 10 yıl geriye dönük alabiliyorsunuz” diyen bir danışmanlık firması hakkında inceleme başlatan bakanlık, firmanın “Danışmanlık hizmeti alınmadan yapılan başvurularda masrafı geri alabilme oranı yüzde 50 iken, danışmanlık aracılığıyla bu oran yüzde 90’lara ulaşmaktadır” şeklindeki tanıtımının tüketiciyi aldattığına karar verdi. Firmaya 50 bin lira idari para cezası kesildi. Bakanlığa bağlı Reklam Kurulu, tüketicilere konuyla ilgili şu uyarıyı yaptı:

    TÜKETİCİ İSTİSMARI

    “İncelenen tanıtımlarda yer verilen ifadelerle firmalarca münhasıran avukatlara ait olan bu yetkinin kullanılarak, tahsil edilen kredi kartı aidatı, tüketici kredilerinden alınan dosya masrafları ve diğer masrafların geri alınabileceğine ilişkin profesyonel hizmet sunulduğu tespit edildi. Savunma, adli işleri takip etme ve bütün evrakı takip etme yetkisi yasal olarak sadece avukatlara aittir. Masrafların alınacağı izlenimi uyandırılarak yapılan tanıtımlar tüketiciyi aldatıcı, yanıltıcı ve bilgi eksikliğini istismar edicidir.”

    ÇÖZÜM MAHKEME

    “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, tüketici işlemleriyle tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklarda öngörülen yasal çözüm mercii tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleri olarak belirlenmiştir. Tüketiciler, ücretsiz olarak mahkemelere ve hakem heyetleri gibi hak arama yollarına başvurabilirler.”

    ‘KREDİ KARTI AİDATI CANINIZI SIKMAYACAK’

    GÜMRÜK Bakanlığı’nın tüketiciyi uyardığı danışmanlık firmalarının reklamlarında şu ifadeler yer alıyor: “Artık ekstreni kontrol ettiğinde sinirini bozan o kredi kartı aidatı ya da üyelik ücreti canını sıkamayacak. Evet, kredi kartı aidatı ücretini ekstren olmak kaydıyla 10 yıl geriye dönük alabiliyorsunuz. Sakın ‘uğraşamam’, ‘zamanımı alır’, ‘çok karışık’ demeyin. Kredi kart aidatının geri alınması için tüketicinin izlemesi gereken yasal yolları, kullanacağı dilekçe örneklerini içeren bir rehber metin hazırlamaya çalıştık. Arayın, alanındaki uzman kadromuz işlemlerinizi hemen başlatsın.”

    ‘Dosya masrafı’ oyununa dikkat

    BANKAYA 44 BİNLİK MASRAF DAVASI

    FENERBAHÇELİ futbolcu Emre Belözoğlu, 6 Ekim 2006’da bir bankanın Osmanbey şubesinden bireysel kredi kullandı. Banka Belözoğlu’ndan komisyon adı altında 44 bin 841 lira masraf aldı. Milli futbolcu, 28 Ağustos 2014’te komisyon masrafının hangi hizmete ilişkin kendisinden tahsil edildiğini sordu. Banka yanıt vermedi. Belözoğlu da tüketici mahkemesine başvurarak bankanın aldığı komisyon masrafını faiziyle birlikte geri istedi. Mahkeme ara kararında davalı bankanın delillerini sunmasını istedi. - Özge EĞRİKAR / İSTANBUL

    Etiketler: son dakika
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı