Ege Haberleri

    Dondurma pazarına İzmir damgası

    Hürriyet Haber
    04.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Yaz-kış yenebilen “soft” dondurmaları yapan makinenin Türkiye’deki ilk üreticisi İzmirli genç girişimciler, ithalatı kesmekle kalmadı, dondurmanın anavatanı İtalya’ya bile ihracat yapmayı başardı.

    ULUSLARARASI fast food zincirleri ile Türkiye’ye giren dondurma makinelerini Bornova’da 2006 yılında kurdukları küçük atölyede üretmeye başlayan İzmirli Aytül Kaya ile Yağız Çiftçioğlu, büyük bir başarıya imza attı. İthalatı kesip döviz çıkışını engelleyen iki girişimci, bir yandan ülke genelinde yayılırken, diğer yanda yurtdışına açıldı. Genel Müdür Aytül Kaya, “Türkiye’nin tek soft dondurma makinesi üreticisi olarak 45 ülkeye makine gönderiyoruz” dedi.

    Dünyada üçüncü

    2009 yılında Bornova’daki atölyesini teşvik kapsamında olduğu için Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde 1700 metrekare kapalı alana taşıyan, son bir yıldır ise üretimini aynı bölgede 3000 metrekare kapalı alanlı tesislerinde sürdüren Smach Makine, 3’le başladığı personel sayısını da 50’ye ulaştırdı.
    Makinelerin yanında kurulum, yedek parça, servis ve danışmanlık hizmetleri de sunduklarını belirten Genel Müdür Aytül Kaya, “3000 adetlik kapasite ile dünyada üçüncü büyük üretim kapasitesine sahibiz.

    GİRİŞİMCİYE KAZANÇ

    Düşük maliyet ve yüksek kar marjı ile girişimcilere yeni bir kazanç kapısı açtıklarını söyleyen Kaya, 7 bin 500 lira gibi bir fiyatla makine alarak yılın 12 ayı sürdürülebilen iş kurulabileceğini söyledi. Kurumsal girişimciler içinse bayiliğin ciddi kar marjları bıraktığını kaydeden Kaya, uygun koşullar oluştuğu taktirde bayilik verdiklerinin altını çizdi.

    FUARLAR ÖNEMLİ

    İstanbul EXPO Center Yeşilköy’de yarın başlayacak IBEXPO  Ekmek - Pasta Makineleri Dondurma Kahve Çikolata ve Kafeterya ekipmanları Fuarı’nda yerini alacak olan Smach, Ekim ayında da Almanya Köln’deki Anuga Gıda Fuarı’na katılacak. Dünyanın dört bir yanında makinelerinin kullanılmaya başlandığını söyleyen Kaya, “Bu yıl ihracat hedefimiz yüzde 60. Güney Amerika ve Avusturalya’ya açılıp, Avrupa’da da pazar payımızı yüzde 25’e çıkarmak istiyoruz” dedi.

    HEDEF YÜKSEK

    Smach’ın yalnızca dondurmacılık değil, her kesime hitap ettiğini söyleyen Kaya, iş modeliyle KAGİDER, Garanti Bankası ve Ekonomist Dergisi’nin iş birliğiyle gerçekleştirilen ‘Yılın Girişimcisi’ ödülünü aldı. Yeni ürün yelpazesi ve patent başvuruları ile sektöründe Avrupa lideri olmayı hedeflediklerini söyleyen Kaya, “Amacımız sektörde en iyi firma imajını korumak, ülkemize daha fazla istihdam sağlamak ve tüm dünyada aranan güçlü bir marka olmak” diye konuştu.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı