Domates bereketi

Burak COŞAN
23.04.2016 - 20:42 | Son Güncelleme: 23.04.2016 - 20:45

1998’den bu yana ketçap, mayonez, sos ve salça ürettiklerini belirten Assan Foods Genel Müdürü Hakan Koçoğlu, büyük bölümü domates kaynaklı 400’e yakın ürünleri olduğunu söyledi. Bugüne dek 40 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlatan Koçoğlu, Afrika ve Uzak Doğu’da yer baktıklarını kaydetti.

TÜRKİYE’nin en büyük ketçap ve sos üreticilerinden Kibar Holding kuruluşlarından Assan Foods, ürettiği 400’den fazla sos ile 30 ülkeye ihracat yapıyor. Tüm bu sosların neredeyse tamamının hammaddesinin domates olduğunu ifade eden Assan Gıda Genel Müdürü Hakan Koçoğlu, “Bir domatesten 400’den fazla ürün elde ediyoruz. Türkiye endüstriyel domates üretiminde dünyadaki ilk 5 ülkeden biri. Üretilen domatesin kalitesi de çok yüksek olduğu için Japonya’dan Kuzey Avrupa ülkelerine kadar sos, salça ve ketçabımız tercih ediliyor. Türkiye’de 450 çiftçiden domates alımı yapıyoruz” dedi.

40 MİLYON DOLAR

Şirketin 1998’de kurulduğuna dikkat çeken Koçoğlu, “Assan Foods, Balıkesir Susurluk ve İzmir Serbest Bölge’de 2 tesiste faaliyet gösteriyor. Susurluk’taki tesisimiz günde 4 bin 500 bin ton taze domates işleyebiliyor. Günde 1.5 milyon ürün üretebiliyor. Ege Assan tesisleri ise yılda 24 bin ton domates salçası paketleyebiliyor. Bu zamana kadar bu alanda 40 milyon dolardan fazla yatırım yaptık. Tesislerimizin modernizasyonu için 6 milyon Euro’luk ek yatırım yapacağız. Yatırımların yavaşladığı bu dönemde böyle ek bir yatırımın yapılması da işe güveni gösteriyor” diye konuştu.
Türkiye’nin en büyük ketçap ve sos ihracatçılarından biri olduklarını dile getiren Hakan Koçoğlu, “Assan Gıda’nın satışlarının yüzde 52’si kendi markalı ürünlerinden, gerisi PL ürünlerden geliyor. İç pazarın toplam cirodaki payı yüzde 59. 2015’te 172 bin ton domates işleyen Assan Gıda, 2014 verilerine göre dünya sıralamasında en fazla endüstriyel domates işleyen fabrikalar arasında 38. sırada. 2015’te Türkiye’nin ketçap sos ihracatının yüzde 60’ını Assan Gıda gerçekleştirdi” ifadelerini kullandı.

MARKETLERDE OLACAĞIZ

TÜRKİYE ekonomisine çok büyük katkı yaptıklarının altını çizen Hakan Koçoğlu, “Türkiye’de zincir restoranların hemen hemen hepsinin soslarını biz üretiyoruz. Ev dışı tüketim alanında faaliyetlerimizi devam ediyor. Perakendede kendi markamızla yokuz. Ancak orta vadede böyle bir planımız var” dedi.

PAHALIYIZ AMA TERCİH EDİLİYORUZ

ENDÜSTRİYEL domates üretiminde Türkiye’nin, ABD, Çin, İtalya ve İspanya’nın ardından geldiğinin altını çizen Hakan Koçoğlu, “Ancak domatesimizin kalitesi çok iyi. Bu yüzden üretimde dünya ikincisi olan Çin’in salçaları yerine bizim ürünlerimiz tercih ediliyor. Üstelik Çin ve ABD’ye göre ürünlerimizi daha pahalı satabiliyoruz. Eğer arazi toplulaştırması sağlanabilirse maliyetlerimizi daha da düşürebiliriz” diye konuştu. 

YENİ YER ARAŞTIRIYORUZ

GEÇEN yıl TİGEM’den 1000 dekar arazi kiralayarak domates üretimi gerçekleştirdiklerini belirten Hakan Koçoğlu, “Burayı çiftçilere verdik. Çok verimli hibrit tohumlarla üretim yapıyoruz. Gelecekte bu yöntemi daha faza kullanmak istiyoruz. Ayrıca yurtdışı ve yurtiçinde yeni tesis yatırımları planlıyoruz. Afrika ve Uzak Doğu’da araştırmalarımız sürüyor. Yurtiçinde de fırsatları kolluyoruz. Türkiye çapında değil, uluslararası alanda büyük oyuncu olmak istiyoruz” dedi.

SATIŞLARI YÜZDE 18 ARTTI

KUZEY Avrupa ülkelerinde faaliyet gösteren bir market zinciri için ketçap üretimi gerçekleştirdiklerinin altını çizen Hakan Koçoğlu, “İsveç’te büyük bir gıda dergisi bir araştırma yaptı. Araştırmada tüm ketçaplar arasında en beğenilen ketçap bizim ürünümüz çıktı. Üstelik bu araştırmada dünya devi üreticilerin ketçapları da vardı. Bu kadar beğenilmemizin sebebi ise çok kaliteli bir hammaddeye sahip olmamız” dedi. Türkiye’de sos pazarı hakkında da açıklamalarda bulunan Koçoğlu, “Türkiye sos pazarı çok küçük boyutlarda. Ancak çok hızlı büyüyen bir pazar. Assan Gıda’nın 2015’teki satışları 2014’e göre yüzde 18 arttı” diye konuştu.  

Etiketler: domates , endüstri , Sektör


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı