Dolmalı mantılı tadıma tam puan

Demet CENGİZ/NEW YORK
16.09.2013 - 01:06 | Son Güncelleme:

Türkiye’nin turizm ve inşaat alanında köklü gruplarından The Marmara, Vinkara ile 10 yıl önce başladığı şarapçılık işini ABD’ye taşıdı.

Vinkara Başkanı Ardıç Gürsel geçen hafta ABD’de peş peşe yaptığı etkinliklerle Amerikalılardan tam puan aldı. Princeton’daki midye dolma, sarma, mantı ve künefeli tadım için Amerikalılar kuyruk oldu.

THE Marmara turizm ve inşaat alanında uzun yıllardır faaliyet gösteriyor. The Marmara Taksim, Pera, Şişli, Marmara Antalya ve Bodrum’un yanı sıra Esma Sultan Yalısı’nı işletiyor. Neredeyse 20 yıldır New York Manhattan’da da The Marmara Manhattan isminde bir otelleri var. 2003 yılında Ankara Kalecik’te başlayan bağcılık faaliyeti bugün Amerika’ya kadar uzandı. Vinkara’nın başında kardeşlerin en küçüğü Ardıç Gürsel bulunuyor. Dünyanın yeme içme dahil pek çok konuda ‘sahnesi’ kabul edilen New York’a gelmeleri ise aldıkları talepler üzerine olmuş. ABD’de 20 yıldır inşaat ve turizm alanında faaliyet gösterdiklerini belirten Ardıç Gürsel, “Amerika’dan sürekli neden gelmiyorsunuz, talepleri alıyorduk. Biz şaraplarımız olgunlaşana kadar beklemeyi tercih ettik. Yoksa bir ayağımız zaten hep burada” diyor.

TÜRK ŞEF PİŞİRDİ

Önce sağlam adımlarla iyi bir distribütör bulan, en iyi şarap tacirleriyle anlaşan, ardından tüm tanıtım faaliyetleri için alanında uzman reklam ve halkla ilişkiler ajanslarını seçen Ardıç Görsel, 2012 sonunda ilk ihracatı yapmaya başladıkları ABD’de öncelikli pazar olarak New York, New Jersey ve Connecticut eyaletlerini seçmiş. Geçen hafta ABD’de peş peşe tadım etkinlikleri düzenleyerek Amerikalıların gönlünü fethetti. New Jersey Princeton’daki Mediterra restoranında Türk yemekleri eşliğinde Vinkara şarapları içildi. Mediterra’nın sahibi bu tür tadım yemeklerine genellikle 20-30 kadar kişinin katıldığını ve ona göre hazırlık yaptıklarını belirtti. Ancak randevuyla gelinen yemeğe katılım 80 kişiyi bulunca, daha sonra gelen talepleri geri çevirmek zorunda kalmış. Mönüdeki beyaz peynir, tulum, midye dolma, yaprak sarma, sigara böreği, levrek pilaki, mantı, beğendi ve künefeyi The Marmara Hotel’in şeflerinden Tolga Özkaya hazırladı. Amerikalılar hayran kaldıkları Türk yemekleri ve şarapları tadımının tekrar ne zaman yapılacağını sordu.

Dolmalı mantılı tadıma tam puan

ABD STOKLARI TÜKENDİ

Brooklyn’in en popüler wineshop’u (şarap butiği) kabul edilen DOC’ta yapılan tadımda ise daha genç kitleyle temas kurduklarını söyleyen Gürsel, “Türk mezeleri eşliğinde gerçekleşen tadımda beklenenin çok üstünde katılım oldu” dedi. Pek çok 5 yıldızlı otel ve restorana şaraplarını tattıran Vinkara, American Yacht Club’ta düzenlediği tadımla da deniz tutkunlarını Türk kültürüyle tanıştırdı. Etkinliklere beklenenin üstünde katılım Vinkara’nın ABD’deki stoklarının tükenmesine neden oldu.

‘Diğerleri’ olmayı kendimize yediremedik

VİNKARA Yönetim Kurulu Başkanı Ardıç Gürsel, daha doymuş ve rekabetçi bir pazar olduğu için Avrupa’ya gitmediklerini, yeniliklere daha açık olan ABD’yi seçtiklerini anlatıyor. ABD’de sadece Türk restoranlarında satılan şarap markası olmayı istemediklerini belirterek şöyle konuşuyor: “Dev butiklerde şarap üreticisi ülkeler kendi başlıkları altında sunulur. Bir de ‘diğerleri’ başlığı altında 15-20 ülkeyi bir araya topluyorlar. Biz orada sıkışmak istemedik. Türkiye başlığı altında satılacak ürünlerimiz. Perakende, İnternet ve restoran; her üç kanalda da satılacağız. Diğer üreticiler de gelsin isterim. ”

Sosyal medyayı ABD’ye devredecek

TÜRKİYE’de alkollü içkilere dair her türlü tanıtım yasaklandığı için sosyal medyada da faaliyet yapamadıklarını belirten Ardıç Gürsel, “Biz sosyal medya iletişimini de ABD’de yapacağız. Hesaplarımızı buradaki bir ajansa devredeceğiz. ” dedi.

Kendi üzümlerimiz nimet

“ŞARABIN doğduğu yerden geliyoruz. Kaç ülkenin kendi kendine bitmiş üzümleri var. Kendi üzümlerimiz nimet” diyen Ardıç Gürsel sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bunlar o kadar iyi araçlar ki… Bunları değerlendirmemiz lazım. Fakat bu iş zor. Daha çok başındayız; biliyoruz. Bu uzun bir serüven… Ülkeyi, şarabı, üzümü, şarabın tarihini anlatıyoruz. Bu kıymeti dünyaya tanıtıyor olmak güzel... Bu, 5’inci jenerasyondan sonra para kazanılan bir iş. Bizim de şu anda para kazanma hırsımız yok. Kalecik Karası, Narince, Öküzgözü benim çok inandığım üzümler. Dünya Kalecik Karası’nı söylemeyi de öğrenecek. Eminim başta tüm dünya Cabernet Sauvignon derken de zorlanmıştı.”

Türk şarapları dünyanın yeni yıldızı

AMERİKALI Master of Wine (şarap üstadı) Christy Canterbury, Türkiye’de katıldığı etkinliklerden sonra Türk şaraplarının gönüllü elçisi olduğunu belirterek, “Yaptığım tadımlarda Türk şaraplarına da yer veriyorum. Beğeniliyor ve herkes nerede bulabileceğini soruyor. Yerel Türk üzümleri harika. Global üzümler de Türkiye’de iyi sonuç veriyor. Türkiye’den yeni dünyanın gizli yıldızı olarak bahsediyorum” diyor. Londra, New York gibi metropolleri şımarık şehirler olarak niteleyen Canterbury, “Seçenek çok olunca insanlar nazlanıyor. Fakat Türkiye, şarabın doğduğu topraklar olarak harika bir hikayeye sahip. Pazarlamada bu işinize yarar. Gezi Parkı direnişi de Türkiye’ye olan ilgi ve merakı artırdı. İnsanlarla ilgili algı pozitife döndü ” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı