Doğu turizmden pay istiyor

Hürriyet Haber
28 Kasım 2001 - 11:13Son Güncelleme : 28 Kasım 2001 - 11:13

Uzun yıllar, terör örgütünün faaliyetleri yüzünden içine kapanan Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesindeki iller, Türkiye`nin en gözde sektörü haline gelen turizmden pay alabilmek ve yörelerini tanıtabilmek amacıyla yoğun bir çalışma içine girdiler.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) İdaresi`nin de desteğiyle ``Orient Turkey`` adıyla bir proje başlatan bölgedeki şehirlerin ticaret ve sanayi odaları, Antalya`da 21-24 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen Akdeniz Uluslararası Seyahat ve Turizm Fuarı`nda (MEDITT-Antalya) stand açarak, projelerini yerli ve yabancı turizmcilere tanıttılar.

Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi`nin ekonomisini turizm ile canlandırma amacıyla hazırlanan ``Orient Turkey`` projesi, turizmi çeşitlendirmek ve kültür turizmine ağırlık vermek isteyen tur operatörlerinin büyük ilgisiyle karşılaştı.

Fuarda hem bölge, hem ayrı ayrı şehirler ile tesisler tanıtılırken, GAP İdaresi de, hem projeyi hem de bölgenin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini tanıtan dokümanlar dağıttı. Standta yer alan otel yöneticileri de, tur operatörleriyle bire bir görüşmeler yaparak, bağlantılar kurdular.

"ÖNYARGILAR AŞILAMADI"

Şanlıurfa`daki Hotel Edessa`nın Genel Koordinatörü Gülşen Orbey, Güneydoğu Anadolu`nun, hem Müslümanlar, hem Hıristiyanlar hem de Museviler için önemli olduğuna değinerek, ``Amacımız, bölgede terörün sona ermesiyle birlikte, yöre ekonomisini canlandırmak, yörenin tarihi ve kültürel değerlerini hem yurt içinde, hem de yurt dışında tanıtabilmektir`` dedi.

İç turizmle uğraşan acentelerin bölgeye düzenledikleri kültür turlarının sayısının arttığını, ancak yeterli olmadığını ifade eden Orbey, ``Henüz kendi insanımız bölgeyi yeterince merak etmiyor. Tanıtımla ilgili problemlerimiz de var. Ayrıca, uzun yıllar terör belasına maruz kalan bölgeye ilişkin önyargılar da aşılamadı`` dedi.

Bölgenin güvenlik ve tesis kalitesi bakımından güney sahillerini aratmadığını vurgulayan Orbey, ``Bölgeyi tanıtabilmek için gazetecilere ve bazı meslek gruplarına yönelik tanıtım turları düzenliyoruz. Fuarların tümüne katılmaya çaba gösteriyoruz. Bölgeyi tanıtmak için ne gerekiyorsa yapıyoruz`` diye konuştu.

Bölgedeki tarihi eserlerin bakımsız olmasından ve yeterince yönlendirme lehvaları bulunmadığından yakınan Orbey, bölgedeki çok önemli tarihi mekanların henüz şirketlerin tur noktalarına alınmadığını ifade etti.

GAP VE TURİZM

GAP İdaresi Basın Müşaviri Vahit Aras da, turizmin, GAP için de ayrı bir önemi olduğuna işaret ederek, GAP`ın bundan yola çıkarak tanıtım çabalarına başladığını, Londra`daki Dünya Turizm Fuarı`na katılan GAP`ın, Meditt-Antalya`da da yerini aldığını, Nisan ayında İstanbul`da düzenlenecek Emitt Turizm Fuarı`nda da stand açacaklarını anlattı.

Dünya`da turizm trendinin kültür turizminden yana kaydığını belirten Aras, tur operatörleriyle görüşerek, bölgeye yeni turlar düzenlenmesini sağladıklarını bildirdi.

Bölgedeki turizm yatırımlarının hızla sürdüğüne değinen Aras, ``Turizm yatırımcıları, Güneydoğu Anadolu`daki potansiyelin farkına varmalıdır. Bölgeye ilk giden kazanacaktır`` dedi.

Bu arada, Yimpaş Holding`in Şanlıurfa`daki 25 katlı 5 yıldızlı otel inşaatının önümüzdeki yıl tamamlanması bekleniyor.

Bölgedeki 19 ilde halen yatırım belgeli 113 tesiste 13 bin 755, işletme belgeli 105 tesiste 10 bin 174 yatak, turizmin hizmetinde bulunuyor.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı