DoÄŸu turizmden pay istiyor

Güncelleme Tarihi:

DoÄŸu turizmden pay istiyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2001 00:00

Uzun yıllar, terör örgütünün faaliyetleri yüzünden içine kapanan DoÄŸu ve GüneydoÄŸu Anadolu bölgesindeki iller, Türkiye`nin en gözde sektörü haline gelen turizmden pay alabilmek ve yörelerini tanıtabilmek amacıyla yoÄŸun bir çalışma içine girdiler. Türkiye Odalar ve Borsalar BirliÄŸi (TOBB) ile GüneydoÄŸu Anadolu Projesi (GAP) Ä°daresi`nin de desteÄŸiyle ``Orient Turkey`` adıyla bir proje baÅŸlatan bölgedeki ÅŸehirlerin ticaret ve sanayi odaları, Antalya`da 21-24 Kasım tarihleri arasında gerçekleÅŸtirilen Akdeniz Uluslararası Seyahat ve Turizm Fuarı`nda (MEDITT-Antalya) stand açarak, projelerini yerli ve yabancı turizmcilere tanıttılar. DoÄŸu ve GüneydoÄŸu Anadolu Bölgesi`nin ekonomisini turizm ile canlandırma amacıyla hazırlanan ``Orient Turkey`` projesi, turizmi çeÅŸitlendirmek ve kültür turizmine ağırlık vermek isteyen tur operatörlerinin büyük ilgisiyle karşılaÅŸtı. Fuarda hem bölge, hem ayrı ayrı ÅŸehirler ile tesisler tanıtılırken, GAP Ä°daresi de, hem projeyi hem de bölgenin tarihi, kültürel ve turistik deÄŸerlerini tanıtan dokümanlar dağıttı. Standta yer alan otel yöneticileri de, tur operatörleriyle bire bir görüşmeler yaparak, baÄŸlantılar kurdular. "ÖNYARGILAR AÅžILAMADI"Åžanlıurfa`daki Hotel Edessa`nın Genel Koordinatörü GülÅŸen Orbey, GüneydoÄŸu Anadolu`nun, hem Müslümanlar, hem Hıristiyanlar hem de Museviler için önemli olduÄŸuna deÄŸinerek, ``Amacımız, bölgede terörün sona ermesiyle birlikte, yöre ekonomisini canlandırmak, yörenin tarihi ve kültürel deÄŸerlerini hem yurt içinde, hem de yurt dışında tanıtabilmektir`` dedi.İç turizmle uÄŸraÅŸan acentelerin bölgeye düzenledikleri kültür turlarının sayısının arttığını, ancak yeterli olmadığını ifade eden Orbey, ``Henüz kendi insanımız bölgeyi yeterince merak etmiyor. Tanıtımla ilgili problemlerimiz de var. Ayrıca, uzun yıllar terör belasına maruz kalan bölgeye iliÅŸkin önyargılar da aşılamadı`` dedi. Bölgenin güvenlik ve tesis kalitesi bakımından güney sahillerini aratmadığını vurgulayan Orbey, ``Bölgeyi tanıtabilmek için gazetecilere ve bazı meslek gruplarına yönelik tanıtım turları düzenliyoruz. Fuarların tümüne katılmaya çaba gösteriyoruz. Bölgeyi tanıtmak için ne gerekiyorsa yapıyoruz`` diye konuÅŸtu. Bölgedeki tarihi eserlerin bakımsız olmasından ve yeterince yönlendirme lehvaları bulunmadığından yakınan Orbey, bölgedeki çok önemli tarihi mekanların henüz ÅŸirketlerin tur noktalarına alınmadığını ifade etti. GAP VE TURÄ°ZMGAP Ä°daresi Basın Müşaviri Vahit Aras da, turizmin, GAP için de ayrı bir önemi olduÄŸuna iÅŸaret ederek, GAP`ın bundan yola çıkarak tanıtım çabalarına baÅŸladığını, Londra`daki Dünya Turizm Fuarı`na katılan GAP`ın, Meditt-Antalya`da da yerini aldığını, Nisan ayında Ä°stanbul`da düzenlenecek Emitt Turizm Fuarı`nda da stand açacaklarını anlattı. Dünya`da turizm trendinin kültür turizminden yana kaydığını belirten Aras, tur operatörleriyle görüşerek, bölgeye yeni turlar düzenlenmesini saÄŸladıklarını bildirdi. Bölgedeki turizm yatırımlarının hızla sürdüğüne deÄŸinen Aras, ``Turizm yatırımcıları, GüneydoÄŸu Anadolu`daki potansiyelin farkına varmalıdır. Bölgeye ilk giden kazanacaktır`` dedi. Bu arada, YimpaÅŸ Holding`in Åžanlıurfa`daki 25 katlı 5 yıldızlı otel inÅŸaatının önümüzdeki yıl tamamlanması bekleniyor. Bölgedeki 19 ilde halen yatırım belgeli 113 tesiste 13 bin 755, iÅŸletme belgeli 105 tesiste 10 bin 174 yatak, turizmin hizmetinde bulunuyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!