Doblo bizim ekmeğimiz yine de ona bağımlı kalmayız

Hürriyet Haber
19.10.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

Tofaş’ın CEO’su Alfredo Altavilla, Avrupa’da 2006 yılının ticari aracı seçilen yeni Fiat Doblo’yu Türkiye’de vitrine çıkarırken, ‘Doblo bizim ekmeğimiz, yağımız. Ancak, Tofaş’ta sadece Doblo’ya bağımlı kalmayız’ diyerek, yeni modellerin işaretini verdi.

TOFAŞ CEO’su Alfredo Altavilla, Avrupa’da 2006 yılının ticari aracı seçilen yeni Doblo’nun satış ve kár açısından çok önemli bir ürün olduğunu belirterek, ‘Doblo bizim ekmeğimiz, yağımız. Ancak, Tofaş olarak sadece Doblo’yla yetinmeyiz’ dedi. Altavilla, Türkiye’de üretilen bir ürünün ödül alması açısından çok büyük gurur duyduklarını söyledi. Altavilla, ‘Türkiye’ye geldikten sonra yaptığı ilk basın toplantısında buraya başarmak için geldiğimi söylemiştim. Ve şimdi, tüm ekiple birlikte hayal bile edemeyeceğim güzellikte bir başarı yakaladık’ dedi.

ÇALIŞANLARIN HİKAYESİ:

Altavilla, ‘Fiat Doblo’nun yılın ticari aracı ödülünü alması sadece bir aracın hikayesi değil, aynı zamanda bu başarının elde edilmesinde payı olan insanların hikayesidir. Yani Tofaş çalışanlarının hikayesidir. Bu başarıda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum’ diye konuştu. Altavilla, Amsterdam’da Japon, Güney Koreli ve Avrupalı rakipleriyle yarıştıklarına işaret ederek, şöyle konuştu: ‘Sonunda biz kazandık. Doblo segmentinin en başarılı aracı. Bu ödülü almadan önce Yılın Ticari Aracı Jürisi üyeleri Türkiye’ye geldiler ve bizi ziyaret ettiler. Jüri üyeleri yeni Doblo’nun tamamen yeni araç, yani makyajlanmış bir model olmadığını gördüler. Yeni Doblo en son teknoloji ürünü yeni motorlarıyla öne çıkıyor.’

MİNİ CARGO BOŞUNA DEĞİL:

Altavilla, ‘5 yıldır Doblo segmentinin en çok satan modeli. Doblo Maxi’nin ise bütün mühendislik ve Ar-Ge çalışmaları Türkiye’de yapıldı. Yeni Doblo aldığı ödülle ise Fiat ve Peugeot Citroen Grubu’nun ortak projesi olan Mini Cargo’yu Tofaş’ın üretme kararının boşuna olmadığını görüyoruz’ diye konuştu. Altavilla, bunun kendileri açısından yeni bir başarı olmadığını, Yeni Mini Cargo’nun Tofaş Fiat ve Peugeot Citroen’in yaptığı anlaşmayla üretileceğini ve aracın fikri mülkiyet haklarının Tofaş’a ait olacağını kaydetti.

DOBLO’YA BAĞLI KALMAYIZ:

Altavilla, ‘2006 yılı daha da iyi olacak. Tofaş tarafından sunulan yenilikler 2006 yılında da devam edecek. Önümüzdeki yıl boyunca, birçok yeni model, motor ve ürün tanıtımı yapacağız’ dedi. Altavilla, gelecek yıl pazarın istikrarlı olmasının beklendiğini, bu şekilde satışlarda yüzde 10’luk bir artış yaşanması durumunda bunun çok tatminkar bir düzey olacağını kaydetti. İhracatı da yüzde 20-25 düzeyinde artıracaklarını belirten Altavilla 2007 itibariyle iç ve dış satış satışlarda toplam yüzde 40’lık bir artış beklediklerini kaydetti. Altavilla, ‘Doblo bizim ekmeğimiz, yağımız... Satış açısından da kár açısından da Tofaş için en önemli ürün. Ama sadece Doblo’ya aşırı bağımlı kalmak da istemiyoruz’ dedi. ‘Bir Türk şirketi olan Tofaş sadece üretici değil, tümüyle bir otomotiv şirketidir’ diyen Altavilla, ‘İç pazarın ihtiyaçlarının neler olduğunu çok iyi biliyoruz. Bizim işimiz Doblo gibi araçlar geliştirmek. Yani müşteri ihtiyaçlarını karşılayan yüksek teknoloji ürünü araçlar üretmek’ dedi.

120 milyon Euro’ya yenilendi 17 bin 490 YTL’ye satılacak

AMSTERDAM Fuarı’nın yıldızı olan ve 120 milyon Euro’luk yatırımla yenilenen Fiat Doblo, Türkiye’de 17 bin 490 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Önceki modele göre daha çok otomobil çizgisinde bir görünüme sahip olan yeni Doblo, Cargo, Cargo Maxi, Combi, Panaroma ve Family gövde seçenekleriyle satın alınabiliyor. Motor gamı da yenilenen yeni Doblo’da 1.3 litre Multijet 75 beygir, 1.9 litre Multijet 105 beygir ve 1.4 litre Fire 77 beygir olmak üzere 3 farklı motor seçeneği bulunuyor.

500 bin adetlik üretime koşuyor

TOFAŞ Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven, Tofaş’ta atılımların arka arkaya geldiğini, yeni modeller ve projelerle tüm ürün gamının yenilenme aşamasında olduğunu söyledi. Doblo’nun yepyeni bir hale geldiğini belirten Ataseven, şöyle konuştu: ‘Türkiye’de Doblo demek, gerçek bir başarı hikayesi demektir. 2000 yılında Doblo ilk kez pazara sunulduğunda segmentinin payı yüzde 15 civarındaydı. Aradan geçen 5 yılda bu segmentin toplam pazar içindeki payı yüzde 46’ya yükseldi. Yani Doblo kendi segmentini yarattı ve buradaki liderliğini hala sürdürüyor. Doblo kendi başına bir marka olmayı başardı. Bu yıl sonunu kadar ise Bursa fabrikasında üretilerek tüm dünyada satılan Doblo sayısının 500 bin adete ulaşmasını bekliyoruz.’
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı