DMG: Dolar bazında reklam gelirimiz yüzde 35 arttı

Hürriyet Haber
12.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

DOĞAN Medya Grubu Başkan Yardımcısı Vahit Alpata, ‘‘Grubumuzun reklam gelirleri dolar bazında yüzde 35 arttı’’ dedi. Alpata, Türkiye'de geçen yıl 869 milyon dolar olan reklam harcamasının bu yıl 1.1 milyar doları bulacağını söyledi.

DOĞAN Medya Grubu (DMG) Başkan Yardımcısı Vahit Alpata, 1999 yılında 869 milyon dolar olan toplam reklam harcamalarının (basın-TV-radyo-outdoor-sinema) bu yıl 1.1 milyar dolara, 2001 yılında da 1.3 milyar dolara yükselmesini beklediklerini söyledi. Bunda en büyük etkinin uygulanan istikrar programı, özelleştirme ve özellikle internet ve GSM gibi yeni sektörlerdeki gelişmelerin olduğunu belirten Vahit Alpata, Doğan Medya Grubu'nun reklam gelirlerinin de geçen yıla göre dolar bazında yüzde 35 büyüdüğünü bildirdi.

Alpata, ‘‘Doğan Yayın Holding olarak 1999 yılında toplamda basında yüzde 62, dergide yüzde 45, toplamda yüzde 40'lara ulaşan pazar payımızın 2000'de mutlaka genel yükseliş trendinin rüzgárında hak ettiği payı alacağına inanıyoruz’’ dedi.

Vahit Alpata, bilgisayar, büro donanım, kırtasiye, alışveriş merkezleri ve iletişim-telekomünikasyon sektörlerinin 2000 yılının ilk dört ayında reklamda patlama yaparak öne çıktığını belirtti. Alpata, sadece iletişim sektöründeki artışın 2000 yılının ilk dört ayında, 1999 yılı rakamlarının yarısına ulaştığına işaret etti.

OTOMOBİL TOPARLANIYOR

Vahit Alpata, 1999 krizinden darbe alan otomotiv sektörünün ise toparlanma eğiliminde olduğunu ve 2000 yılının bu sektör için parlak bir yıl olmayı vaat ettiğini söyledi. Alpata, ‘‘Ekonomideki canlanmanın paralelinde otomobile olan talebin artmasıyla hem otomotiv sanayi üretiminde yüzde 50'lere varan artış yaşanmakta, hem de otomobil ithalatında artışlar kaydedilmektedir. Bu da bize hem yerli hem de yabancı ortaklı dev otomotiv şirketlerinin reklam harcamalarını artıracakları müjdesini vermektedir’’ dedi.

REKLAM PASTASI BÜYÜYECEK

İnternet sektörünün 2000 yılında reklamcılık sektörüne de büyük girdi sağlayacağını ve reklam pastasının büyümesinde etkili olacağını belirten Vahit Alpata, şunları söyledi:

‘‘DMG olarak biz de ‘e-kolay' ile bu piyasaya girdik. Bu seneye kadar piyasada bir iki tane internet alanında faaliyet gösteren şirket varken, sayıları gittikçe artan onlarca şirket, birbirleri ile yarış halinde. Bu işin tabii bir de reklam ayağı var. Bu sayede reklam pastasına da önemli bir ilave dilim eklenecek ve pasta aldığı bu pay ile büyüyecektir. Zaten Türkiye'deki reklam pastasının da artık böyle bir takviyeye ihtiyacı var.’’

PERAKENDE VE FİNANS

2000 yılında büyük patlama yapması beklenen sektörlerden bir diğer sektörün de perakende olduğuna işaret eden Vahit Alpata, şöyle konuştu:

‘‘Son yıllarda sayıları katlanarak artan süpermarket, hipermarket ve büyük marketler zincirlerine bu sene çok revaçta olacağı kesin gözü ile bakılan, genellikle arkalarında büyük holdinglerle beraber piyasaya çıkan discount-ucuzluk marketleri de eklenecek. Bunların 2000 yılı sonuna kadar piyasada mevcut olan sayılarının en az 2 katından fazla artması beklenmektedir. Doğal olarak buralarda satılacak ürün gruplarında da belirgin bir artış beklenmelidir.’’ Finans sektörünün 2000 yılında da en çok reklam geliri sağlayan bir numaralı sektör olmaya devam edeceğini söyleyen Alpata, ekonomideki ilkbahar döneminden dolayı bu sektörün yükseliş trendini artırarak sürdüreceğine inandığını belirtti.

Alpata, IMF ile olan umut verici anlaşma ve Petrol Ofisi, Tüpraş özelleştirilmelerinin de ekonomiye fiilen taze kan sağladığını ve piyasalarda umutlu beklentilerin yeşermesine sebep olduğunu söyledi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı