Diziler ilgiyi artırdı Orta Asya’da 200 milyon doları gözüne kestirdi

Hanife BAŞ
24.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ortadoğu ve Orta Asya’da 15 ülkede 5 yıldır faaliyet gösterdiklerini belirten Vestel Genel Müdür Yardımcısı Eren Ataman, “Bu yıl 200 milyon dolar ciro yapacağız. Türk dizileri de coğrafyaya bizi kabul ettirdi. Başbakan Erdoğan’ı da çok beğeniyorlar. Siyaset ve Türk dizilerinin etkisi işlerimizi artırıyor” dedi.

TÜRK dizileri ve Başbakan Tayyip Erdoğan’ın bölgedeki etkisi, Ortadoğu ve Orta Asya’da Türk şirketlerinin satışlarını artırıyor. Azerbaycan’ın başkenti Bakü’deki Türkiye dahil bütün ülkelerdeki en büyük mağazasını açan Vestel’in Genel Müdür Yardımcısı Eren Ataman, bölgede bu yıl 200 milyon dolarlık ciro yapacaklarını belirterek, “Bu bölgelerde revaçta olan Türk dizileri de coğrafyaya bizi kabul ettirdi. Başbakan Tayyip Erdoğan’ı da çok beğeniyorlar. Siyaset ve Türk dizilerinin etkisi işlerimizi artırıyor” dedi.

Yüzde 65 büyüyecek

Bölgedeki 15 ülkede gerek dağıtıcılar gerekse kendi şirketleri aracılığıyla beş yıldır faaliyet gösterdiklerini dile getiren Ataman, “Her geçen yıl büyüyoruz. Gelecek yılki ciro hedefimiz 300 milyon dolardan az olmayacak. Bölgedeki bütün ülkelerde ortalama yüzde 40 büyüdük. Bu yıl ise yüzde 65’lik büyüme hedefi koyduk” diye konuştu.

72 mağazaya ulaşacak

Ataman, Bakü’de 1 milyon dolar yatırımla dağıtıcıları İmprotex’le açtıkları mağazayla yurtdışında 58’inci noktaya ulaştıklarını da vurgulayarak, şöyle konuştu: “Bin metrekarelik mağaza dünyadaki en büyük mağazamız oldu. Böylece yurtdışında 1700 satış noktasına ulaştık. Yıl sona ermeden Almaata, Tiflis ve Tebriz’de de mağazalar açacağız. 2012’de de İran’da beş, Irak, Kıbrıs ve Kazakistan’da ise ikişer Vestel mağazası faaliyete girecek. 2012 yılı sonunda 72 mağazaya ulaşacağız.”

En çok ciro Irak’ta

Ortadoğu ve Orta Asya Bölgesi’nde en çok ciroyu Irak’ta yaptıklarını da kaydeden Ataman, şu bilgileri verdi: “Faaliyetimiz olan ülkeler Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Irak, İran, Ermenistan, Kırgızistan, Suriye, Türkmenistan, Tacikistan, Özbekistan, Kıbrıs, Suudi Arabistan, Lübnan ve Ürdün şeklinde. Bu ülkelerin hepsinde ilk beşe girmeyi hedefliyoruz. Bu da her ülkede en az yüzde 20 pazar payı demek. Ülkelerde pazar payımız
beyaz eşyada yüzde 60, elektronikte ise yüzde 40’larda. Her ülkede farklı satın alma alışkanlığı var. Bu ülkelerin çoğunda penetrasyon düşük, potansiyel yüksek. Beş yıl önceye göre çok hızla ilerliyorlar. Lokomotif ülkelerimiz Irak, İran Kazakistan, Azerbaycan ve Suudi Arabistan.”

Şimdilik fabrika kurma planı yok

EREN Ataman, penetrasyonun düşük olması nedeniyle dünyadaki bütün büyük markaların bölgeye yöneldiğinin altını da çizerek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Batı pazarları doymuş olduğu için herkes buraya yöneldi. O nedenle rekabet çok sıkı. Ama biz Vestel olarak iyi gidiyoruz. Biz büyük üreticiyiz pek çok Avrupalı markaya üretim yapıyoruz. Ama bu bölgede kendi markamızla varız. Rusya’daki fabrikamız sayesinde de Türki Cumhuriyetlere sıfır gümrükle ürün getiriyoruz. Gürcistan hariç pek çok pazarda rekabetçi fiyatlarla ürün satıyoruz. Orta Asya’da şimdilik fabrika kurma ihtiyacı yok. Rusya’daki fabrikanın kapasitesi müsait. Türkiye’deki fabrikamızda da teknoloji yatırımı tam. Bundan sonra bu bölgede pazarlamaya yatırım yapacağız. Çok uzun vadede pazarın gelişimine göre İran’da üretim düşünebiliriz.”

Vestel Central Asia’yı kurduk

BAZI ülkelere dağıtıcı yanında kendileri şirket kurarak girdiklerine de değinen Eren Ataman, “Kazakistan’da Vestel Central Asia şirketini kurduk. Uygun yasal şartları ve potansiyeli bulacağımız diğer ülkelerde de kendi şirketimizi kurmayı düşünebiliriz. Kazakistan’a ilk girdiğimizde ilk dört yıl kendimizi kabul ettirmekle geçti. Önceden daha az satış varken belli bir noktadan sonra bu hızla arttı. Büyük rakiplerle rekabet eder ve 20 milyon dolar ciro yapar hale geldik” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı