Dizi dizi ihracat

Sadi ÖZDEMİR
05 Ekim 2015 - 23:17Son Güncelleme : 05 Ekim 2015 - 23:17

Türkiye bu yıl diğer TV içerikleriyle birlikte 350 milyon dolarlık ihracat bekliyor. Cannes’da düzenlenen TV içerik pazarı fuarı MIPCOM’a ‘Onur Konuğu’ olarak katılan Türkiye’nin dizi film ihracatında bölüm başına 200 bin doları yakaladığı öğrenildi. Fuarı 4 bin 500 kişinin ziyaret etmesi bekleniyor

TÜRKİYE’nin TV içerik endüstrisi, son 10 yılda inanılmaz bir ihracat başarısına imza attı. 2004 yılında sadece 10 bin dolarlık TV dizisi ihraç edebilen Türkiye, bu yıl diğer TV içerikleriyle birlikte 350 milyon dolarlık ihracat hedefini tutturuyor. Fransa’nın Cannes Metin’de düzenlenen ve 112 ülkeden TV içerim üreticilerinin katıldığı dünyanın en büyük TV içerik pazarı fuarı MIPCOM’da Meksika’dan Onur Konuğu Ülke bayrağını da Türkiye devraldı. Fuarda, ismi açıklanmasa da bir Türk dizisinin bölüm başına 200 bin dolardan alıcı bulduğu öğrenildi. 5-8 Ekim tarihlerinde açık kalacak fuarda Türkiye adına Onur Konukluğunu devralan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, “Turkey-Home of Content konsepti ile fuara katılıyoruz. İTO olarak Türkiye çadırı da kurduk. Dünyanın önemli prodüksiyon merkezleri, artık Türk dizi ve programlarının peşinde. Bu yıl fuara Türkiye’den katılımcı sayısı iki kata yakın artarak 411’e yükseldi. Geçen yıl sadece 233 kişilik katılım olmuştu” dedi.

MARKALAŞMA TV KUMANDASINDA

Çağlar, “Yakın geçmişte dizilerimiz bölüm başına 500 dolar civarında fiyatlara satılıyordu. Kalitedeki artış ve bilinirlikle bölüm başı fiyat 200 bin dolara kadar yükseldi. Bu da dakika fiyatı neredeyse 4 bin 500 dolar demek. Bu dizilerde ekranlara yansıyan Türkiye’ye ait ne varsa, her birini ayrı ayrı marka yapma şansımız var. Yani Türkiye’nin aradığı markalaşma televizyon kumandasında” diye konuştu. Çağlar, 2004 yılında 10 bin doları bile bulmayan dizi film ihracatının, bu yıl 350 milyon dolara ulaşmasını beklediklerini belirterek, Türk dizilerinin Orta Doğu’dan Orta Asya’ya Kuzey Afrika’dan Doğu Avrupa’ya kadar, 80’e yakın ülkede milyonlarca eve misafir olduğunu söyledi. Çağlar, Ekonomi Bakanlığı’nın 2023 yılı hedefinin ise 1 milyar dolarlık TV içerik ihracatı olduğunu kaydetti.

YENİ PAZARLARA GİREYORUZ

Başkan Çağlar, “Türk dizilerinin 2014 yılında Orta Doğu’dan Orta Asya’ya Kuzey Afrika’dan Doğu Avrupa’ya kadar bir coğrafyada 400 milyondan fazla bir izleyiciye ulaştığı tahmin ediliyor. Yeni pazarlarımız ise Latin Amerika ve İskandinav ülkeleri. Uzakdoğu ülkelerine de dizilerimizin pazarlanması için girişimler var. Dağıtımcı firmalarımız Endonezya, Malezya, Hindistan ve Çin gibi büyük pazarları da zorluyor” dedi. İTO Başkanı Çağlar, dizilerin aynı zamanda önemli bir istihdam kaynağı haline gelmeye başladığını da vurgulayarak, “Türkiye’de her hafta 50 dizi film ekranlarda izleyiciyle buluşuyor. Haftalık çekilen bir dizi ekibinde en az 100-120 kişi çalışıyor. Aldıkları ücret de tabi yaptıkları işe göre değişiyor. Asgari ücretli set işçileri yanında haftalık 80 bin lira kazanan oyuncular da bulunuyor” diye konuştu.

MIPCOM’da Türkiye rüzgârı esiyor

112 ülkeden 4 bin 500’e yakın profesyonelin ziyaret edeceği MIPCOM’da Türkiye standının yanı sıra 300 metrekare büyüklüğünde bir Türkiye çadırı da kurdu. Turkey: Home of Content konsepti ile düzenlenen çadırda Türk sanatçı ve yapımcıların katılacağı paneller düzenleniyor. Fuarda Türk yapımcı ve dağıtımcılar uluslararası alıcılarla 106 metrekarelik Türkiye standında birebir görüşmeler yapıyor. MIPCOM fuarı rol aldıkları filmlerle dünya çapında başarı kazanan Hülya Avşar, Halit Ergenç, Kıvanç Tatlıtuğ, Beren Saat, Tuğba Büyüküstün, Engin Altan Düzyatan, Wilma Elles, Nur Fettahoğlu, Onur Tuna, Didem Balçın, Kaan Taşaner gibi Türkiye’den birçok sinema starına da ‘merhaba’ dedi. ‘Onur Konuğu Türkiye’ projesi İTO koordinasyonunda Başbakanlık Tanıtma Fonu, Ekonomi Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın destekleriyle gerçekleşiyor. Ayrıca TRT, THY, Kanal D, ATV, İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri, Fındık Tanıtım Grubu, Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, Universal Cinergia ve ITV-Intermedya Onur Konuğu Türkiye organizasyonuna sponsor oldu. Fuarda stant açanlar ise TRT, ATV, ITV-Intermedya, Kanal D, Global Agency, TİMS Prodüksiyon, Calinos Entertainment, Ay Yapım, Semerkand, Düşyeri Yapım ve Horizon Film oldu.

TALEP GÖREN DİZİ FİLMLERDEN BAZILARI

1001 Gece
Ezel
Lale Devrİ
Arka Sokaklar
Fİlİnta
Muhteşem Yüzyıl
Aşk ve Ceza
Gümüş
Sıla
Aşk-ı Memnu
Kara Gül
Yaprak Dökümü
Dİrİlİş “Ertuğrul”
Kurtlar
Vadİsİ Pusu

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı