Dünya Haberleri

    Disiplin, çalışkanlık... Almanlar değişiyor mu?

    Ahmet KÜLAHÇI
    06.12.2017 - 09:39 | Son Güncelleme:

    .

    Disiplin, çalışkanlık... Almanlar değişiyor muALMANYA deyince akla, her şeyden önce gelişmiş bir sanayi ülkesi gelir.
    Almanya deyince akla, Avrupa Birliği’ne (AB) yön veren güçlü bir ülke gelir.
    Alman deyince akla, disiplin gelir.
    Alman deyince akla, çalışkanlık gelir.
    Alman deyince akla randevusuna zamanında gelen dakik insanlar gelir.
    Ancak son yıllarda hem Almanya’da hem de Almanlarda ciddi bir değişiklik yaşanmakta olduğu gözlenmekte.
    Almanya’nın Hamburg kentinde Elphi veya Elbphi olarak bilinen Konser Evi Elbphilharmonie’nin inşa edilmesi kararı Hıristiyan Demokrat Birlik Partili (CDU) Eyalet Başbakanı Ole von Beust döneminde 2007 yılında verildi.
    2010 yılında tamamlanıp hizmete açılması planlandı.
    Hesaplar yapıldı.
    186 milyon euroya mal ocağı açıklandı.
    Ancak ilk ihale 241 milyon 300 bin euroya verildi.
    Alster Nehri’nin Elbe Nehri’ne aktığı bölgeye yakın bir yerde inşa edilen Elbphi, öngörülen zamanda bir türlü bitirilemedi.
    Harcamalar 2012 yılına kadar 575 milyon euroya yükseldi.

    ***
    Ole von Beust’tan görevi devralan Sosyal Demokrat Partili (SPD) Eyalet Başbakanı Olaf Scholz, 2013 yılında Elbphi’nin vergi mükelelfelerine 789 milyon euroya mal olacağını açıkladı.
    Ama Scholz’un dediği de tutmadı.
    Elbphilharmonie’nin inşaatı ancak 2016 yılı sonlarına doğru bitti.
    Maliyeti de 866 milyon euroyu buldu.
    Nihayet 11 Ocak 2017 tarihinde resmi açılışı yapılıp Hamburg’un sembolü konumundaki Philharmonie hizmete girdi.
    Ama planlanandan tam 7 yıl sonra.
    Ama planlananın 4 mislinden fazla maliyetle.
    Aynı durum BER kısa adıyla tanınan Berlin Brandenburg Willy Brandt Havalimanı için de geçerlidir.
    Eski Doğu Almanya sınırları içinde kalan Schönefeld Havalimanı’nın genişletilmesi 2005 yılında kararlaştırıldı.
    Hesaplar yapıldı.
    1 milyar 900 milyon euroya mal olacaktı.
    2007 yılında da açılacaktı.
    Ama kısa bir süre sonra açılışın ancak 2011 yılında mümkün olacağı ilan edildi.
    BER’in maliyeti 2008 yılında 2 milyar 500 milyon euroya yükseldi.
    Bir dizi teknik hatalar yüzünden 2011 yılında planlanan açılış da yattı.
    2012, 2013 yıllarında da planlanan açılışlar iptal edildi.
    BER’in inşasının 2017 yılında tamamlanıp açılışının yapılacağı ve hizmete gireceği açıklandı.
    O da olmadı.
    Şu anda açılışın 2018 veya 2019’da yapılması planlanıyor.
    Maliyetin de 1 milyar 900 milyon eurodan 6 milyar 500 milyon euroya yükseldiğine de dikkat çekiliyor.
    Stuttgart 21 projesi de öyle.

    ***
    Baden-Württemberg Eyaleti’nin başkenti Stuttgart’taki tren istasyonunun yer altına alınması 1995 yılından beri planlanmaktaydı.
    2007 yılında 2 milyar 800 milyon euroya mal olacağı planlandı.
    İnşaatına başlanan 2010 yılında bu rakam 4 milyar 200 milyon euroya yükseldi.
    Stuttgart Wendlingen, Havaalanı ve Ulm arasında 57 km uzunluğunda demiryolu inşasını da içeren bu projenin 2019 yılı Aralık ayında tamamlanıp hizmete açılacağı ilan edildi.
    Ancak bitmeyeceği anlaşılınca 2021 yılında açılacağı açıklandı.
    İşveren konumundaki Alman Demir Yolları’na (DB) yakın kaynaklar, açılışın 2022 yılında da mümkün olmayacağını söylüyorlar.
    Stuttgart 21 projesinin en erken 2024 yılında hayata geçirilebileceği yönündeki haberler DB tarafından da yalanlanmıyor.
    Evet, görülüyor ki, disiplinli, çalışkan, dakik olarak bildiğimiz Almanlar da değişiyor.
    Tabii Almanya da.

    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı