Dinçkökler, liman işini sevdi

Hürriyet Haber
29.09.1998 - 00:00 | Son Güncelleme: 29.09.1998 - 00:01

Tekirdağ Limanı'nı 104 milyon dolara alıp işletmeye başlayan Akkök Grubu, şimdi de 30 milyon dolara bir konteyner limanı yapacak.

Bir süre önce özelleştirmeden 30 yıllığına Tekirdağ Limanı'nın işletmesini 104 milyon dolara alan Akkök Şirketler Grubu, deniz taşımacılığında iddialı... Ömer Dinçkök ve ailesine ait olan Akkök Grubu bünyesindeki Akport, şimdi de Tekirdağ'da 30 milyon dolarlık bir yatırımla konteyner limanı yapacak. Bu liman, Haydarpaşa Limanı'nın yükünü epeyce hafifletecek.

Akport Genel Müdürü Fuat Özbekli, Akport Tekirdağ Limanı'nın makina ve ekipmanlarının 4 milyon dolarlık bir yatırımla yenilendiğini hatırlatarak, ‘‘Konteyner Yatırım Projemiz 16-18 ay içinde tamamlanacak’’ dedi. Konteyner yatırımı için altyapı hazırlıklarının sürdüğünü belirten Fuat Özbekli, şöyle konuştu:

‘‘Konteyner Limanı 365 gün hizmet vercek. Proje hazırlanırken 35 yıllık meteoroloji haritaları bulundu. Rüzgar ve dalga hareketlerine göre ne tür bir liman yapılması gerektiği mühendislik firmaları tarafından belirlendi. Konteyner limanı için 65 dönüm arazi dolgusu yapılması gerekiyor.’’

Konteyner Limanı'nın tamamlanmasıyla Haydarpaşa Limanı'nın yükünü hafifletmeyi beklediklerini söyleyen Fuat Özbekli, ‘‘Liman toplam 4 milyon ton yük, 150 bin adet konteyner kapasitesi olacak. Haydarpaşa'nın yıllık dpolama kapasitesi ise 6 milyon ton’’ dedi. Özbekli, Haydarpaşa Limanı'nın makina parkının yenilenmesi için de en az 150 milyon dolarlık bir yatırım gerektiğini vurguladı.

Akport Tekirdağ Limanı sayesinde Trieste-Tekirda seferlerinin de başladığını belirten Akport Genel Müdürü Fuat Özbekli, şunları söyledi: ‘‘Ro-Ro rampasını yeniledik, deniz tarama işlemini yaptık. Trieste-Tekirdağ seferi başladı. Ege Ro-Ro'ya hizmet vereceğiz. Bugüne kadar sadece Trieste-Haydarpaşa seferi vardı. Trieste-Tekirdağ özellikle kamyon ve TIR'lar için bir alternatif oldu. Avrupa'dan malını alan ve Avrupa yakasında dağıtım yapacak olan yükünü Haydarpaşa'da boşaltmak yerine artık Tekirdağ'a getirecek. Böylece malın kamyon ya da TIR'larla yeniden Asya'dan Avrupa yakasına geçmesi gibi bir durum ortadan kalktı.’’






Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı