Dikişsiz markayla dikiş tutturacak

Hürriyet Haber
13 Ekim 2003 - 00:00Son Güncelleme : 13 Ekim 2003 - 00:01

Türk tekstilcileri kur baskısıyla bunalıma girerken Atateks, dikişsiz giyim markası için planladığı yatırımları tamamladı. Şirket, 2004'te bu konudaki ihracatını 2003'e göre 3 misli artıracak. İç piyasaya da on adet Morera Mağazası geliyor.Tekstilciler düşük kur TL maliyeti çelişkisini aşmaya çalışıyor. İhracatı sarsılan tekstilciler son çareyi yüksek teknolojiye dayalı marka yatırımında arıyor. 1990'lardan beri büyük ölçekli iplik ve kumaş üretimi gerçekleştiren Atateks 2001 yılında başlayan 'dikişsiz giyime yönelişini' bu yıl bütün yatırımlarını tamamlayarak hızlandırdı. Bu konuda Morera markasını hem içerde hem de yurt dışında pazara taşımaya hazırlanan şirketin ihracatı da tamamlanan kapasite yatırımlarınedeniyle önümüzdeki yıl bir anda 3 misli artacak.Ateteks Dikişsiz Giyim A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Arslan, mikrofiber, koton, lycra karışımlı ipliklerden üretilen dikişsiz giyimde Morero ile dünya çapında iddialı olduklarını belirterek, ‘‘Şu anda Türkiye'ni en büyüğü, Avrupa'nın ise üçüncü büyüğüyüz. Dünya çapında da dikey üretim entegrasyonunu tamalamış tek firmayız’’ dedi. Arslan, bu yöndeki vizyonu, rekabet avantajı elde etmek için benimsediklerini, en büyük rakiplerinin de İtalyanlar olduğunu kaydetti. Arslan şöyle konuştu:‘‘Ancak biz onlara göre maliyet avantajına sahibiz. Bu durumda da hem fiyatımız daha uygun hem de çok kaliteli üretim yapabiliyoruz. Şimdi kendi markamız ve koleksiyonumuzla sahneye çıkıyoruz. Bizim bu alandaki ihracatımızın yüzde 90'ı ihraç ediliyor. Geçen yıl 15 milyondolarlık ihracatımız vardı, 2004'te 45-50 milyon dolarlık ihracat yapacağız. Çünkü 18 milyon dolarlık kapasite yatırımlarımızla yıllık 20 milyon adet üretim gücüne ulaştık.’’MANKENLER YABANCI7 Ekim'de İstanbul'da uluslararası bir defile ile Morera'nın yeni koleksiyonunu tanıtacak olan Atateks, defilelerinde ve kataloglarında genellikle yabancı manken kullanıyor. İhsan Arslan bu konudaki gerekçesini de, ‘‘Yunanlı, Arjantinli ve Kübalı mankenlerimiz oldu. Bu defileye de gelecekler. Yabancı mankenleri tercih ediyoruz çünkü, rekabet nedeniyle bizim kullandığımız mankenleri kısa bir süre sonra rakiplerimiz de aynı mankeni kullanıyorlar. Biz de bundan rahatsız oluyoruz’’ diye açıkladı. Morera'nın 2003-2004 sonbahar kış koleksiyonunda basic, empirmeli, dantelli, jakarlı, fantezi ürünler yer alıyor.Morera markasıyla Paris, Lyon ve Şangay'daki fuarlara katıldıklarını belirten Atateks Dikişsiz Giyim A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Arslan, Morera ürünlerinin halen Türkiye'de 500 seçkin mağazada satılmakta olduğunu belirterek, yurt dışında da İtalya, İspanya, İngiltere, Fransa, Almanya, Avustralya, ABD, Japonya ve Çin pazarlarına girdiklerini kaydetti. Atateks, dikişsiz giyimde Avrupa ve ABD'nin önemli markalarına da üretim yapıyor. Dikişi ütüsü, yok hemen kuruyor MORERA ürünü giysilerde yan dikiş hiç yok. Bu yüzden lastik ya da kemer sıkma sorunu bulunmuyor. Kumaş yumuşak dokuya sahip olduğu için bedeni ikinci bir ten gibi sarıyor. Dikişsiz giyim trendinin yapısı ve esneme performansı nedeniyle daha sağlıklı olduğu ileri sürülüyor. Ürünler ayrıca antibakteriyel özelliğe de sahip ve teri dışarı atan bir dokuma yapısı bulunuyor. Esneme özelliği nedeniyle de beden ölçü zorlukları yaşanmıyor, kolay yıkanıyor, ütü gerektirmiyor. Sık yıkamaya karşı çok dayanıklı olan ürünler yıkama sonrası çok kısa sürede de kuruyor. Atateks Dikişsiz Giyim A.Ş., Morera markasıyla tüm iç giyim, hamile, çocuk, spor, dış giyim, mayo ve plaj kıyafetleri olarak üretiyor.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı