Dijital Varlıkları En İyi Kullanan İlçe Belediyesi ’Beşiktaş’

Güncelleme Tarihi:

Dijital Varlıkları En İyi Kullanan İlçe Belediyesi ’Beşiktaş’
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2016 12:04

Beşiktaş Belediyesi, ’Dijital Kent 2015 Yerel Yönetimler Dijital Varlık Reytingi’ verilerine göre, dijital çağa en çok ayak uyduran ilçe belediyesi seçildi.
Dijital Kent 2015 Yerel Yönetimler Dijital Varlık Reytingi sonuçları açıklandı. Beşiktaş Belediyesi, 2015 yılında dijital varlıkları en iyi kullanan ilçe belediyesi oldu. İstanbul’un 39 ilçesinin belediyeleri, Dijital Varlık 2015 kapsamında incelendi. 2015 yılında İstanbul ilçe belediyeleri arasında dijital varlıkları en doğru kullanan belediye 77 puan ve A-reytingiyle Beşiktaş Belediyesi oldu.
Beşiktaş sakinlerinin sorunlarına 7/24 sosyal medya üzerinden anında çözüm üreterek ve çağın gerektirdiği teknolojik iletişim araçlarını kullanarak hizmet vermeyi amaçlayan Beşiktaş Belediyesi, dijital kentler arasında liderliği elde etti. Beşiktaş Belediyesi, Türkiye’nin metropol kenti İstanbul’da yer alan 39 ilçe belediyesi arasında A reytingi alan tek belediye olmasıyla da dikkat çekti.
DİJİTAL KENT 2015 NEDİR?
Türkiye’deki 81 ilin belediyeleri ve belediye başkanları ile İstanbul’un 39 ilçe belediye başkanlığı ve başkanının tüm dijital varlıklarını analiz eden kapsamlı bir araştırmadır. Araştırma, yerel yönetimlerde internet, mobil teknolojiler, sosyal medya ve dijital araç kullanımını ölçmektedir. Ayrıca her bir kullanıcının erişim, etki, etkileşim, popülarite, güncellik, dönüşüm potansiyeli, dönüşüm ihtiyacı, mobil, bağlantılık, dijital hazır bulunma parametreleri incelenmektedir.
Dijital Araştırmalar Derneği’nin yaklaşık 4 aydır sürdürdüğü çalışmada ele alınan belediye ve başkanlarına ait 202 web sitesi, 128 IOS ve Android uygulamasının yanı sıra, Dijital Kent 2015 Reyting Sistemi 11 sosyal ağda (Twitter, Facebook, Instagram, Flickr, Google++, Youtube, Pinterest, Periscope, Vine, Klout ve Linkedin) 240 kullanıcıya ait 970 sosyal ağ hesabında dijital varlıkların derecelendirmesini yaparken, bir belediyenin veya belediye başkanının hesabının bulunup bulunmadığı, takipçi, beğeni, hakkında konuşan, paylaşım gibi metrik verilerinin durumu, lokasyon ve hesap dili bilgilerinin doğruluğu, paylaşımlarda kullanılan bahsetme, etiket ve linklere ait istatistikler, sosyal ağlardaki kullanıcı profillerindeki bilgilerin güncelliği, kapak görselleri, web sitelerinin mobil kullanıma uygunluğu, web sitelerindeki sosyal medya linklerinin güncelliği, web sitelerinin Türkiye’deki sıralaması ve bir kullanıcının günde ortalama kaç dakika zaman geçirdiği gibi parametreleri de içeren 68 değişken kullanıldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!