Dijital oyunlar milli takımı kuruluyor

Mert TEMİZKAN
26 Ağustos 2012 - 00:00Son Güncelleme : 25 Ağustos 2012 - 21:44

Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TÜDOF), oyun fanatikleri arasından ‘milli takım’ kurmaya hazırlanıyor.

Türkiye’de konsol, mobil, bilgisayar gibi çeşitli platformlarda, dijital oyunları oynayan 20 milyon kişi arasından seçilecek olan en yetenekli oyuncular uluslararası resmi turnuvalara da katılacak. Türkiye’de dijital oyun sektörünün 250 milyon dolarlık büyüklüğe ulaştığını belirten TÜDOF Başkanı Mevlüt Dinç, şunları söyledi: “Sektörün dünyadaki büyüklüğü 70 milyar dolara ulaşırken Türkiye’nin bu kadar geride kalması büyük bir eksiklik. Türkiye, oyun sektöründe büyük potansiyel taşıyor. Türkiye’nin en yetenekli oyuncularını bulup takımımızı kuracağız. Sonra da Milli takımımızla birlikte uluslararası arenaya çıkacağız. Kazanacağımız başarılar sayesinde oyun sektörü de büyüyüp, yurtdışındaki adımlarını hızlandıracak. Milli takımımızın yurtdışındaki başarıları sayesinde Türkiye’deki dijital oyun sektörü 5 yıl içinde 1 milyar dolara ulaşacak.”

Ligler kurulacak

Ülke çapında yapılan turnuvaların özenle izleneceğini belirten Dinç, şöyle devam etti: “Her oyunun müdavimleri var. Öncelikle her oyun grubu için ligler kuracağız. Oralarda en yeteneklileri belirledikten sonra ortaya tek bir takım çıkacak. Onlar resmen profesyonel sporcular gibi bu işin antremanlarına, kamplarına katılacak. Amerika, Güney Kore ve Avrupa’nın bazı ülkelerinde çok büyük çaplı turnuvalar oluyor. Bunlara katılmanın yanı sıra oyun ihracatı konusunda da çalışacağız. Milli takımımız turnuvalarda ne kadar başarılı olursa, oyun ihracatında da o kadar işimizi kolaylaştıracağız. Türkiye’de şu anda başarılı oyun üreticileri kendini göstermeye başladı. Dijital oyun sektörü ve oyuncular omuz omuza verecek.”

10 milyon fanatik

Türkiye’de 10 milyon kişinin ‘oyun fanatiği’ olduğunu söyleyen Dinç, şunları söyledi: “20 milyon oyuncunun içinde ciddi şekilde vaktinin büyük bölümünü oyuna ayıran bir kitle var. Özellikle online oyunların fanatikleri giderek artıyor. Artık çoğu kişi bilgisayarla değil gerçek rakiplerle oyun oynamak istiyor. Türkiye’de en çok futbol, bilim kurgu ve savaş oyunları oynanıyor. 13 yaş ve altındakilerin bir çoğu oyunları hala konsoldan oynuyor. Daha üstündekilerin yüzde 80’i ise internetten oynamayı tercih ediyor. Tablet bilgisayarlardan ve cep telefonlarından oynanan oyunlarda da ciddi artış var. Online kanaldan oynanan oyunların payı şimdiden yüzde 50’nin üzerine geçti.”

Para kazanacaklar

DİJİTAL Milli Takım’a seçilecek olan kişilerin, uluslararası organizasyonlara resmi katılım göstereceklerini yineleyen Mevlüt Dinç, şunları söyledi: “Aynı futbolcu ya da basketbolcular gibi lisanslı oyuncu olacaklar. Resmi sıralamaya göre bireysel puanları olacak. Federasyon henüz çok yeni olduğu için hazırlıklarımız devam ediyor. Hem internette hem de kapı kapı dolaşıp Türkiye’nin en yetenekli oyun fanatiklerini tespit edeceğiz. 2013 yılının başından itibaren arama çalışmalarına başlanacak. Online turnuvalara katılan milyonlarca oyuncu birbiriyle etkileşim halinde. Onlara ulaşmak bizim için zor olmayacak. Tüm turnuvaları izleyip gençleri keşfedeceğiz. Lisans alıp uluslararası platformda Türkiye’yi temsil edecek olan sporcular elbette para da kazanacaklar.”

Online’ın payı yüzde 60’ı buldu

-Dijital oyun sektörünün büyüklüğü 70 milyar dolara ulaşıyor.
-Türkiye’de oyun sektörü 250 milyon dolar büyüklüğünde.
-Türkiye’de 20 milyon kişi oyun oynuyor.
-Online kanal üzerinden oynananan oyunların payı yüzde 60’lara kadar çıkıyor.
-Dünyada 1 milyar kişi farklı kanallardan oyun oynuyor.
-Sektörün Türkiye’de 5 yıl içinde 1 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
-Dijital oyun sektörünün gelecek 10 yıl içinde 150 milyar dolar büyüklüğü yakalayacağı tahmin ediliyor.

Yabancılar Türkiye’de ‘oynamak’ istiyor

MEVLÜT Dinç, yabancı oyun şirketlerinin Türkiye’yi markaj altına aldıklarını belirterek, şöyle konuştu: “Özellikle Amerika ve Güney Kore’li oyun şirketlerinin gözü Türkiye’nin üstünde. Büyük potansiyel taşıyan Türk oyun sektörünün ve genç nüfusun farkındalar. Biz de federasyon olarak yabancı şirketlere yol gösterici olacağız. Burada yatırım yapmalarını sağlamak istiyoruz. Türkiye’de oyun geliştirmeyi desteklememiz lazım. Sektör ancak böyle büyür. Devletin desteği de çok önemli. Ekonomi Bakanı da oyun sektörü ile teşvik ve destek açıklaması yaptı. İç pazara yönelik de desteğin olması gerekiyor. Üniversitelerle de iş birliği başlattık. Tasarım ve oyun planlama bölümlerinin açılması lazım. Şu anda Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) , Bahçeşehir Üniversitesi ve İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde çok güzel girişimler var. Yerli oyun geliştirmenin öne çıkması sektörü gelişecek.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı