Dijital medya ilk kez ‘Kırmızı’da

Hürriyet Haber
30 Aralık 2012 - 00:00Son Güncelleme : 29 Aralık 2012 - 19:49

Basın reklamlarında yaratıcılığın artırılmasını özendirmek amacıyla Hürriyet öncülüğünde 10 yıl önce başlatılan Kırmızı Ödülleri’nde başvurular 4 Ocak’a kadar devam ediyor. Bu yıl ilk kez dijital medya işlerinin de yarışacağı Kırmızı’da 18 kişilik jürinin yanında katılımcı ajanslar da birer oy sahibi olacak.

BASIN reklamlarında yaratıcılığın artırılmasını özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının ve reklam verenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek amacıyla tasarlanan Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nin, 5 Aralık’ta başlayan başvuruları 4 Ocak 2013’e kadar devam ediyor. Sadece gazete ve dergi reklamları arasında yapılan bir yaratıcılık yarışması olması sebebiyle, Türkiye’de bir ilk olan Kırmızı’da bu yıl ilk kez dijital medyada yayınlanan reklamlar da yarışacak. Hürriyet İcra Kurulu Üyesi ve Reklam Başkanı Ayşe Cemal Sözeri, bu yıl 10’uncu yaşını kutladıkları Kırmızı’nın, her yıl daha da geliştiğini bu yıl yarışmaya iki önemli yenilik kazandırıldığını söyledi.

4 YENİ KATEGORİ

Kırmızı’nın bugüne kadar her attığı adımda sektör çalışanlarının ihtiyaç ve isteklerini de gözettiğini belirten Ayşe Cemal Sözeri, bu yıl yarışmaya kazandırılan /images/100/0x0/55eab759f018fbb8f8922639yeniliklerden birinin Kırmızı katılımcısı her reklam ajansının aynı zamanda ön elemeye de katılarak ödül sahiplerinin belirlenmesinde söz sahibi olacağı ‘sektör değerlendirmesi’ uygulaması olduğunu söyledi. Bir diğer yeniliğin de dört yeni kategori ile dijital medyanın kapsanması olduğunu kaydeden Ayşe Cemal Sözeri, “Kırmızı’ya dijital medya kategorilerinin dahil olması basında yaşanan dönüşümle paralel bir gelişme. Nasıl artık Hürriyet Dünyası’ndan, teknolojinin sunduğu tüm platformalarda içerik sağladığımızdan bahsediyorsak, Kırmızı’da da bu değişimin reklam cephesinin yer alması çok doğal” diye konuştu.

REKLAMCILAR OYNADI

Sektörün gelişimine önemli katkısı olan Kırmızı’nın 10’uncu yaşını tek taraflı değil, sektörle birlikte kutladıklarını söyleyen Ayşe Cemal Sözeri, şunları anlattı: “Sektörün yakından tanıdığı, bildiği, işlerini takip ettiği reklamcılar Kırmızı için her zamanki alışkanlıklarından farklı olarak objektifin önüne geçtiler ve meslek jargonuyla ‘cast’ (rol aldılar) oldular. Kampanyadaki bu yaklaşım tamamen Kırmızı’nın duruşuyla ilgili bir tercih. İlk gününden itibaren Kırmızı sektör çalışanlarıyla birlikte var olmayı benimsedi. Tek taraflı bir ilişki yerine her zaman sektörün geneli ve çalışanlarıyla etkileşimli bir ilişki içinde hareket etti. Bunu sadece yarışma ayağında değil; Kırmızı Dergi’den Genç Kırmızı’ya, Reklamcılık Vakfı iş birliğinden 240 haftadır süregelen yaratıcılık bültenine kadar her alanda sektör temsilcileriyle birlikte hareket ettik.”

HER AJANSIN BİR OYU VAR

Bugüne kadar sadece jürinin katıldığı değerlendirme sürecine bu yıl yarışmaya katılan her ajans da dahil olabilecek. Elemede bir oy sahibi olabilecek ajanslar kendilerine atanacak şifre ile ön eleme sayfasına girecekler ve kendilerine ait işler hariç diğer tüm çalışmalara oy verebilecekler. Böylece ön elemede jüri tarafından elenen bir iş sektör oylarıyla elemeden geçmişse ikinci aşamada jürinin önüne tekrar gelecek. Kırmızı Koordinatörü Gürül Öğüt, bu yıl değerlendirme aşamasını iyileştirmek, şeffaflaştırmak ve hata payını en aza indirmek için bu yıldan itibaren geçerli olacak sektör değerlendirme yöntemi geliştirdiklerini kaydetti.

Toplam 45 dalda ödül

BÜYÜK Ödül Kıpkırmızı ve Özel Ödül kategorileri dahil toplam 45 ödülün sahibini bulacağı yarışmanın kategorilerine bu yıl, Dijital Entegrasyon, Sosyal Mecra Entegrasyonu, Tablet Reklam Uygulaması, Mobil Reklam Uygulaması, kategorileri eklendi. Bu sayede basını ve dijital medyayı birlikte kullanan iletişim faaliyetleri yarışma içeriğinde geniş bir yelpazede yer alabilecek. Kırmızı jürisi bu kategoriye yapılan katılımları kampanyanın yaratıcılığı ve özgünlüğü açılarından, basın ve dijital ortamın entegrasyonundaki başarısı ile birlikte değerlendirecek.

Fay hattı üzerindeyiz

YARIŞMANIN bu yılki jüri başkanlığını BBDO Türkiye Stratejiden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Haluk Sicimoğlu yapıyor. Kırmızı jürisi, yarışmaya katılan işleri önce internet üzerinden ön elemeye tabi tutacak, ardından 11 Şubat 2013 tarihinde düzenlenecek jüri toplantısı ile kategori bazında birincileri seçecek. Bu yıl 18 kişiden oluşan jüride reklam veren ve reklamcı olarak sektörlerinin deneyimli isimleri yer alıyor.
Jüri Başkanı Haluk Sicimoğlu, 10’uncu yaşını kutlayan Kırmızı için, “Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülkede mesleğini icra eden bir iletişimci muazzam bir fay hattı üzerinde yaşar. Toprağa sağlam bastığınızı hissedemezsiniz hiç. Yaptığınız işi her ne kadar sağlam yapmaya çalışırsanız çalışın yıllar boyunca inatla inşa ettiğiniz itibarınızı bir anda kaybedebilirsiniz. Böyle bir ortamda yaratıcılığı ödüllendiren bir organizasyonun 10 yıldır itibarını koruması sektöre de kendi itibarını koruması için güç veriyor” şeklinde konuştu.

12 ‘meşhur’ reklamcı yarışmaya davet ediyor

KIRMIZI bu yıl, reklam ajansı Klan’ın hazırladığı, sektörün yakından tanıdığı, 12 ‘meşhur’ reklamcı/yaratıcı yönetmenin ‘cast’ olarak yer aldığı hem Kırmızı’nın 10’uncu yaşını vurgulayan hem de yarışmaya katılım çağrısında bulunan bir kampanya ile tanıtılıyor. Kırmızı Ödüllerine katılan tüm işler 21 Ocak 2013 tarihinden itibaren on line olarak sergilenmeye başlanacak. Ödül töreni ise 28 Şubat’ta düzenlenecek.

18 kişilik jüri değerlendiriyor

18 kişiden oluşan Jüride reklam veren ve reklamcı olarak sektörlerinin deneyimli isimleri yer alıyor. Kırmızı’nın diğer reklam yaratıcılığı yarışmalarından önemli bir farkı jürisinin yapısı. Başarılı reklam kampanyaları bir ekip işi olarak değerlendirebilir. jüride sadece reklamcılar değil firma yöneticileri de yer alıyor. Başkanlığını Haluk Sicimoğlu’nun üstlendiği jüri üyeleri şu isimlerden oluşuyor: Ahmet Akın, Yaşar Akbaş, Tibet Sanlıman, Melda Tamtürk Barkın, Akan Abdula, İsmail Seval, Levent Kömür, Alpay Alptekin, Selim Okutur, Çiğdem Belgutay, Mete Soğuksu, Arkın Kahyaoğlu, Gökhan Erol, Boran Erem, Haluk Erkmen, Burak Günsev, Murat Dorkip.

Jürinin 4 aşamalı değerlendirmesi

KIRMIZI’da ödül kazanan işlerin belirlenmesi yani jürinin değerlendirmesi dört aşamalı bir süreçten oluşuyor. Kırmızı Koordinatörü Gürül Öğüt değerlendirme sürecini şöyle özetledi:
· İlk aşamada yarışmaya katılan bütün işler online ön elemeye tabi tutuluyor. Bu eleme jüri toplanmadan, her üyenin kendi başına yaptığı bir değerlendirme.
· Bilgisayarlarından Kırmızı’nın ön eleme sayfasına girip her iş için ‘evet’ veya ‘hayır’ oyu veriyorlar.
· Kullanılan toplam oyların en az üçte birinden ‘evet’ almış her iş ön elemeyi geçiyor.
· Değerlendirmenin bu ilk aşamasını iyileştirmek, şeffaflaştırmak, oy sayısı çokluğunun getireceği istatistiksel doğrulama ile hata payını en aza indirmek için sektör değerlendirme yöntemi geliştirildi.
· Bu yöntem, her ajansı bir jüri üyesi gibi ön değerlendirmeye dahil ediyor.
· Blok oylama ve herhangi bir ajansın oyunun diğerlerinden daha ağırlıklı olmasını engellemek amacıyla ön elemeye katılım hakkı her yarışmacı ajans için geçerli ve tek oy bazında olacak.
· Yani Kırmızı’ya tek bir iş gönderen de 10 iş gönderen de ön elemede bir oy hakkına sahip. Ayrıca ön elemede ajanslar yarışmaya gönderdikleri kendi işlerine oy veremeyecekler.
· Sektör değerlendirmesinin en önemli katkılarından biri, jürinin ödüle değer bir işi gözden kaçırma olasılığını azaltacak olması.
· Çünkü jürinin elediği bir çalışma eğer sektör değerlendirmesinden geçerse, jürinin toplanarak devam edeceği aşamalara dahil edilecek.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı