‘Dijital kutu’da 1 milyona çıkıyor Avrupa’ya maçları seyrettiriyor

Hanife BAŞ
05 Mayıs 2010 - 00:00Son Güncelleme : 05 Mayıs 2010 - 00:06

Vestel, dijital yayınların alınmasını sağlayan dijital kutu üretiminde 1 milyonluk satış hedefi koyarken, dijital ürün pazarında yüzde 25’lik payla Avrupa’nın en büyük üreticileri arasına girdi.

Almanya’nın Köln kentinde düzenlenen dijital yayıncılık fuarı Anga Cable’a büyük bir standla katılan Vestel, Avrupa en büyük yayıncılarından Skylink’le HD (yüksek çözünürlüklü görüntü kalitesi) dijital kutu anlaşması imzaladığını açıkladı.
HD kutulara talep arttı
Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, HD kutulara talebin arttığını belirterek, satılan televizyonların HD özelliğine sahip olsa da HD kutu olmadan bu yayınların izlenemediğini anımsattı. Erdoğan, 2010 yılı sonunda yurtdışında 1 milyon kutu ihracatı, yurtiçinde de 500 bin satış hedeflediklerini kaydetti. 2009 yılında 2.1 milyar dolarlık ihracat yaptıklarını hatırlatan Erdoğan, ihracatlarının yüzde 60’ını dijital ürünlerin oluşturduğunu ifade etti.
Avrupa’nın en büyüğü
HD yayın kutularının da arasında yer aldığı dijital ürün pazarında 2010 ciro hedeflerinin 1.7 milyar dolar olduğunu aktaran Turan Erdoğan, şöyle konuştu: “Dijital ürün pazarında yüzde 25’lik pazar payı ile Avrupa’nın en büyük üreticisiyiz. Avrupa’da dijital TV operatörlerine yönelik, ülkeye özel set üstü kutular ve LCD TV’ler üretiyoruz. Almanya, Fransa ve Doğu Avrupa’da kapalı sistem uygulamalarında çözüm sağlayıcıyız. 2010 sonunda Avrupa’daki ‘pay-TV (ödemeli TV)’ operatörlerinin yüzde 60’ı ile iş yapmayı hedefliyoruz. Geçen yıl 3 milyar dolar olan ciromuzda kutuların payı sadece yüzde 5’ti. Gelecek yıl dijital kutuda hedefimiz 1 milyar dolarlık ciroya ulaşmak.” Anga Cable’da, Avusturya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya’da yayın yapan Skylink’le fuarda anlaşma imzaladıklarını da belirten Turan Erdoğan, 1.2 milyon üyesi olan yayıncının HD kutularının hepsini vereceklerini, bunlar için sadece 3 yıl içinde 1 milyon adet üretim planladıklarını kaydetti. Erdoğan, “Set üstü kutular için İngiltere’de TopUpTV ve Freeview, Almanya’da Astra(HD+), Fransa’da Canal+, İspanya’da Abertis, Slovakya’da Skylink, Avusturya’da ORF, Kuzey Afrika ve Arap ülkelerinde Al Jazeera, Letonya’da Lattlecom, Türkiye’de Digitürk ve Türk Telekom IP var. İngiltere Premier Ligi, İspanya La Liga, Fransa Ligue 1, Avusturya Bundesliga, Slovakya Corgon Liga ve Turkcell Superlig futbol maçları Vestel set üstüyle seyrediliyor” dedi.

Türkiye, dijital yayında geç kaldı

TÜRKİYE’de dijital yayına geçişin yavaş kaldığına dikkat çeken Turan Erdoğan, şu görüşleri dile getirdi: “Türkiye’de dijital karasal yayına hala geçilmedi. Ulaştırma Bakanı önceden geçiş için 2012 yılı hedefi koymuştu. Ama bu imkansız. En erken 2014’de geçilebilir. AB ülkeleri 2012 yılı sonunda analog yayını tamamen bitiriyor. Ayni AB’de tüm antenler 2012’de kalkıyor. Türkiye’de de TRT, RTÜK, BTK ve yayıncıların oturup karar vermesi lazım. Hükümet dijital yayına geçince kanal sayısını beş kat artıracak. Böylece daha fazla gelir elde edecek. Fakat şu anda yayıncılar yatırım maliyetinden dolayı istemiyorlar.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı