"Dijital dönüşüm iş dünyası için neler getiriyor?"

Güncelleme Tarihi:

Dijital dönüşüm iş dünyası için neler getiriyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2015 16:23

Sahibinden.com Genel Müdür Yardımcısı Akif Arsoy, "Ürün ve hizmetlere ilişkin inovasyon ve geliştirmeler de tabii yapılıyor ama ilk önceliğimiz bekleme sürelerini minimum seviyelere indirmek" dedi.

Haberin Devamı

Sahibinden.com Genel Müdür Yardımcısı olan Akif Arsoy, denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri şirketi PwC'nin her yıl düzenlediği Çözüm Ortaklığı Platformu kapsamında düzenlenen "Dijital dönüşüm iş dünyası için neler getiriyor?" panelinde konuştu.

Dijital dönüşümün kurum ve yapılar için avantaj getirecek yenilikler anlamına geldiğini anlatan Arsoy, feedback'lerin (geri bildirim) iş süreçlerini geliştirme amacıyla düzenli olarak kullanılması gerektiğini söyledi.

Arsoy, Sahibinden.com'un bu sıralar mevcut hizmetleri çok daha hızlı sunmak ve bekleme sürelerini minimize etmek konusunda çaba sarf ettiğini vurgulayarak, "Bekleme sürelerini olabildiğince kısaltmaya odaklandık. Ürün ve hizmetlere ilişkin inovasyon ve geliştirmeler de tabii yapılıyor ama ilk önceliğimiz bekleme sürelerini minimum seviyelere indirmek. Çünkü kullanıcı tıkladığı zaman 4-5 saniye bekleyince 'başka bir işim vardı' deyip başka bir şeyle meşgul olabiliyor. Bu da bir verimlilik kaybı bizler için" değerlendirmesini yaptı.

"DİJİTALLEŞMEYENLER REKABET AVANTAJINI KAYBEDER"
Dijital dönüşümde ileri firmaların şeffaflıkta da gelişimi yakaladığına dikkati çeken Arsoy, "Dijitale geçmiş şirketler şeffaflıkla ilgili ekstra bir çaba sarf ediyor durumu yok. Şeffaflık yüzünden dijitalden çekinme söz konusu olamaz. Güvenlikle ilgili kaygılar belki bir ölçüde ek masraf olarak karşımıza çıkabilir. Dijitalleşmeyenler rekabet avantajını kaybeder" ifadelerini kullandı.

Arsoy, dijital dönüşümün iş süreçleriyle aynı doğrultuda gelişebileceğine işaret ederek, "Çalışanların, grupların motive edilmesi çok önemli. Merkezi karar verme olabildiğince az olmalı, gruplar inisiyatif alarak kararlar vermeli" diye konuştu.

M-GEN Gelecek Planlama Merkezi Kurucusu, fütürist Ufuk Tarhan moderatörlüğünde gerçekleştirilen panelde, Shell & Turcas Akdeniz Bölgesi ve Türkiye Finans Direktörü Nihal Kanay ile PwC Türkiye Müşteri Stratejileri ve Dijital Dönüşüm Hizmetleri Lideri Mustafa Vardar da dijital dönüşümü kendi şirketleri ve sektörleri özelinde yorumladı.

"TÜRKİYE TEKNOLOJİK DÖNÜŞÜMÜ ISKALANMAMALI"

Platformun açılış konuşmasını yapan PwC Türkiye Başkanı Haluk Yalçın ise ekonomik büyümenin önümüzdeki 30 yılda gelişmiş ülkelerden gelişen ülkelere kayacağını söyledi.

Yalçın, İstanbul'daki mega projelere dikkati çekerek, Türkiye'nin teknolojik dönüşümü ıskalamaması halinde gelecekte başarılı bir noktada olacağını vurguladı.

Günümüzde mobil teknolojilerin ticari ve sosyal ilişkileri baştan tasarladığını anlatan Yalçın, "Teknoloji trenini kaçırmayanlar geleceğe giden bu trene yetişeceklerdir. Trene yetişemeyen, trenin önüne atlayan ya da arkasına atlayanlar başarıya ulaşamayacaktır" dedi.

Yalçın, Türk üst yöneticilerin (CEO) işle ilgili her alanda dünyadaki meslektaşlarına nazaran daha atik olduğunu, PwC araştırmasına göre Türk CEO'ların mobil dönüşüme dünyadaki mevkidaşlarından daha fazla önem verdiğini belirtti.

"YENİ NESİL BULUT TEKNOLOJİLERİ İŞ AKIŞINI YÜZDE 15-20 ARTIRIYOR"

Google for Work Türkiye Ülke Müdürü Önder Güler ise Google ve PwC'nin şirketlere sunduğu dijital dönüşüm hizmetlerine değindi.

Güler, Google'ın geliştirdiği yeni nesil bulut çalışma ortamına ilişkin de "Yeni nesil bulut teknolojiler havuzu, herkesin bir arada işlerini yaptığı, yazışmalarını yürüttüğü süreç, iş akışını yüzde 15-20 artıran bir uygulama" bilgilerini paylaştı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!