Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Devre tatilde de müşteri mutluluğu dönemi başlıyor

Prestij Vip Holiday, devre tatil sisteminde, müşterisine ‘‘Cayma hakkı’’ tanıyan ilk kuruluş oldu. Firma, Kuşadası'ndaki tesislerine kaydettiği üyelerine Cayma Bildirim Belgesi veriyor. Bu belge sayesinde tüketiciler, firmaya herhangi bir komisyon ödemek zorunda kalmaksızın, 7 gün içinde devre tatili almaktan vazgeçebiliyor. Diğer devre tatilciler ise direniyor. Binlerce tüketiciye ‘‘beyin yıkama yöntemi’’yle pazarlanan devre tatil sisteminde, müşterisine ‘‘Cayma hakkı’’ tanıyan ilk kuruluş, Prestij Vip Holiday oldu. Kuşadası'ndaki ‘‘Clup Prestij’’ adlı tesisini devre tatil sistemiyle pazarlayan firma, kaydettiği üyelere Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın onayladığı Cayma Bildirim Belgesi'ni de veriyor. Bu belge sayesinde tüketiciler, hiç bir sorunla karşılaşmaksızın 7 gün içinde sözleşmeyi imzalasa dahi devre tatili almaktan vaz geçebiliyor. Firmaya herhangi bir komisyon ödemek zorunda kalmadan, ödediği peşinatı ve imzaladığı senetleri geri alabiliyor.Prestij Vip Holiday'in sahibi Orhan Karadereli, ‘‘Biz firma olarak müşterilerimizle sorun yaşamak istemiyoruz. Üye, kendi isteğiyle gelmiş olsa dahi şayet vazgeçmek isterse, onlara 7 günlük düşünme süresi tanıyoruz. Çünkü, yasa bu belgeyi vermemizi zorunlu kılıyor. Bu belgeyi vermediğimiz taktirde zaten, mahkemelerde tüketicilerin lehinde karar alıyor’’ dedi.KURALLARA UYMAKSanayi ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Mehmet Akif Ersin de, kendi isteğiyle gidip, alanların dışında, toplantılı satış yöntemiyle yapılan devre tatil satışlarında firmaların müşterilerine cayma bildirim belgesi verme zorunluluğunun olduğunu hatırlattı. Ersin, ‘‘Bu kurallar, sektördeki tüm firmalar için geçerlidir. Kurallara uymayanlar, sonuçlarına katlanmak zorunda’’ dedi. Yasaya göre, devre tatil sistemi pazarlayan kuruluşlar, kendi isteğiyle alanların dışında ‘‘toplantılı satış yöntemi’’yle gerçekleştirdikleri satışlarda kapıdan pazarlama kapsamında değerlendiriliyor.,Bu nedenle, sözleşmeleri imzalatırken, müşterilerine bir de cayma bildirim belgesi vermek zorundalar. Bu belgede de hiç bir yükümlülük altına girmeden 7 gün içinde cayma haklarının olduğunun yer alması gerekiyor. Aksi taktirde sözleşme geçersiz sayılıyor ve tüketici, mahkemelere baş vurarak istediği zaman cayma hakkını kullanabiliyor.YASA GELİYOROysa, devre tatil sistemi pazarlayan kuruluşlar, sistemlerinin yasa kapsamına girmediğini savunuyor ve bu belgeyi vermiyor. Sözleşmeleri iptal etmek için müşterilerinden devre tatil bedelinin yüzde 20'sini talep ediyor. Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Ersin, devremülk ve devre tatil sistemleriyle ilgili yeni bir yasa tasarısı hazırlandığına değinerek, ‘‘Yeni yasa tasarısı, Avrupa Birliği'ndeki uygulamalar göz önünde tutularak hazırlanıyor. Sistemle ilgili tüm sorunlar bu yasayla birlikte açıklık kazanacak. Böylece, devre mülk ve devre tatil sistemine çeki düzen verilebilecek. Gerek tüketiciler, gerekse devre mülk ve devre tatil sistemi pazarlayan kuruluşlar yükümlülüklerini bilecek. Suistimaller ortadan kalkacak’’ dedi.
X