Deterjana değil suya ödüyoruz

Hürriyet Haber
30.07.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:

500 mililitrelik içme suları bile 150 bin liraya satılırken, 1 milyon 600 bin liralık bulaşık deterjanlarında kullanılan aynı miktardaki musluk suyuna 800 bin lira ödeniyor. Bu gerçeği de Gülben Ergen, konsantre Lux bulaşık deterjanı reklamında açıkça gösteriyor.Konsantre bulaşık deterjanı Lux'ün Gülben Ergen'li reklam filmi, sıvı deterjanda musluk suyuna, ürün kadar para ödendiği gerçeğini ortaya koyuyor. Reklam, 1 milyon 600 bin liraya satılan 900 gramlık sıvı deterjanların 800 bin lirasını musluk suyunun oluşturduğunu açıkça gözler önüne seriyor. Oysa, 500 mililitrelik içme suları bile en fazla 150 bin liradan satılıyor. Lever firmasının yeni piyasaya sürdüğü Lux marka konsantre bulaşık deterjanları, mart ayından bu yana bakkal ve marketlerde satılıyor. 800 bin liradan satılan bu konsantre ürün, karışımın yapılacağı boş Lux ambalajıyla birlikte tüketiciye ulaştırılıyor. Bundan da 450 gramlık konsantreye su eklenerek kolayca, 1 milyon 600 bin liralık 900 gram Lüx sıvı deterjanın elde edilmesi amaçlanıyor. Bu yolla tüketiciler, hem boş deterjan ambalajı aramaktan kurtarılıyor, hem de musluk suyuna deterjanın bedeli kadar para ödemesi engelleniyor.GÜLBEN ERGEN UYANDIRDILever bu mesajı, Gülben Ergen'li reklam filminde de veriyor. Filmde Ergen, 800 bin liralık konsantre deterjanı, ürünle birlikte verilen boş Lux ambalajına boşaltıp, su ekliyor ve bu yolla 1 milyon 600 bin liralık Lux marka sıvı deterjanın kolayca elde edilebildiğini anlatıyor. Bunu yaparken de tüketicilerin, bugüne kadar ‘‘deterjan’’ diye musluk suyuna para ödediği gerçeğiyle karşılaşmalarını sağlıyor.Arkadaşımız Zeliha Aslan, Lever'in Lux ürün sorumlusu Tolga Ünal'a, sıvı deterjanlara ödenen bedelin yarısını musluk suyunun oluşturma gerekçesini sordu. Ünal, krizin tüketiciler üzerinde oluşturduğu baskıda, konsantre ürün piyasaya sürerek, giderlerinde deterjanın payını azatmayı amaçladıklarını söyledi. DÜŞÜK KAR Ayrıca, ambalaj ve nakliye avantajının ürün maliyetini düşürdüğünü de savunan Ünal, ‘‘Normal deterjanda kullandığımız şeffaf ambalaj ve kapak, konsantre üründe kullanılan ambalaja oranla daha pahalı. Konsantre deterjanın fiyatını düşürebilmek için ambalajdan kıstık. Formülü konsantre yaptık. Böylece dolum makinelerinin daha hızlı çalışmasını sağladık. Küçük ambalaj, nakliye tasarrufunu da sağlıyor. Bu üründeki kar marjımızı da düşük tutunca, ortaya yüzde 50 daha ucuz bir deterjan çıktı. Normal kar marjımızla piyasaya verseydik, diğer deterjanımızdan yüzde 25 ya da en fazla yüzde 35 ucuz olurdu’’ dedi. Mart ayından bu yana ürünle birlikte boş Lux ambalajlarının verilmesine gerekçe olarak tanıtımı gösteren Ünal, ‘‘Artık tüketicilerin elinde boş bir ambalaj bulunuyor. Bu nedenle, ürünle birlikte boş ambalaj vermeyi durduracağız’’ dedi. Zeliha ASLANArtık Aria da gecikme faizi alıyorTÜRKİYE'nin üçüncü GSM operatörü Aria da artık, zamanında ödenmeyen faturalara gecikme faizi uygulamaya başladı. Gecikme faizini yüzde 8 olarak belirleyen Aria, bugüne kadar faturalara gecikme faizi yansıtmıyordu. Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz Aria yetkilileri ‘‘Abonelerimizin geç ödedikleri faturalarına, hizmetlerimizden tam olarak yararlanabilmeleri için tanışma döneminde gecikme faizi yansıtmadık. Ancak, 21 Temmuz'dan itibaren düzenlenen faturalara, geç ödenmesi durumunda yüzde 8 faiz oranı yansıtılacak. Geçmiş dönemdeki faturalarını 21 Temmuza kadar yatırmayanlar da gecikme faizini ödemek zorunda kalacak’’ dedi. Türk-İş'ten aile bütçesi formülleriTÜRK-İŞ, hergeçen gün artan pahalılıkla mücadele için aile bütçesi yapmanın büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Aile bütçesi yapmanın sanıldığı kadar zor olmadığını savunan Türk-İş, ‘‘Bilinçli Tüketim’’ adıyla hazırladığı kitapta, tüketicinin öncelikle hangi aşamalarda satın alma kararı verdiğini iyi bilmesi gerektiğini vurguladı. Kitaba göre, uzmanlar tüketicinin satın alma sırasında geçirdiği aşamaları ihtiyacın duyulması, alternatiflerin belirlenmesi, alternatiflerin değerlendirilmesi, satın alma kararının verilmesi ve satın alma sonrası duygular olarak 5 grupta topluyor. Bilinçli bir tüketici olabilmek için satın alma kararı verdikten sonra mal türüne göre satın alma sırasında dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunuyor. Özellikle gıda maddesi alırken şunlara dikkat edilmesi gerekiyor:Öncelikle günlük, haftalık, aylık satın alınacak besinleri belirleyin.Un, bulgur, pirinç, makarna, yemeklik margarin, sıvı yağ ve salçayı aylık olarak satın alın.Aylık satın alınacak besinlere karar verdikten sonra haftalık satın alınacaklar için beslenmeye yeter miktarda para ayırın.Gerçekçi bir planlama yapabilmek için piyasada bulunan yiyeceklerin fiyat ve kalitesini değişik yerlerden kontrol edin.Alışverişe giderken mutlaka nelerin satın alınacağını gösteren bir liste yapın. Alış veriş sırasında ihtiyaç listesi dışındaki hiçbir ürünle ilgilenmeyin. Liste dışındaki bir ürünü almak istediğinizde ise bunu bir sonraki alışveriş listenize ekleyerek o ürünün indirime girmesini bekleyin.Marketteki alış veriş sırasında fiyatından emin olmadığınız bir malı alış veriş arabasına koymayın.Pazarda en bol bulunan sebze ve meyvelerden satın alın. Böylece daha az parayla daha dengeli beslenme sağlanmış olur.Paketlenmiş besin satın alırken dikkatli olun. Verilen paranın bir bölümü kullanılan ambalaja gider.Süpermarketlerden alış veriş yaparken alış veriş tuzaklarına dikkat edin. Promosyonlu satışlara karşı uyanık olun. Promosyonun çekiciliği karşısında çoğu kez ihtiyaç duymadığınız bir ürünü alabilirsiniz.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı