Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    “Derslik ve öğretmen açığının giderilmesi lazım”

    AA
    29 Haziran 2013 - 13:56Son Güncelleme : 29 Haziran 2013 - 13:56

    Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, yeni eğitim sisteminin başarılı olması için derslik ve öğretmen açıklarının giderilmesi gerektiğini söyledi.

    Gündoğdu, halkın istediği, kademeli, yönlendirmeye açık, bilimsel bir sistemi olan eğitim öğretim yılının geride bırakıldığını belirterek, “Yeni sistemin daha başarılı olması için bazı eksikliklerinin gidermesi lazım” dedi. Derslik ve öğretmen açıklarının giderilmesi, öğretmen motivasyonunun artırılması gerektiğini savunan Gündoğdu, şöyle devam etti:
    “Mezun olmuş 300 bine yakın öğretmen adayı atama bekliyor. Milli Eğitim Bakanlığı’nın açıklamalarına göre de en az 150 bin öğretmene ihtiyaç var. Bu demek oluyor ki öğretmen açığı olduğu için öğrencilerin dersi boş geçiyor. Dersler boş geçmesin diye pedagojik formasyonu olmayan kişiler derse giriyor ve bunun neticesinde de kalitesiz eğitim oluyor. Ayrıca bazı yerlerde öğretmen olmadığı için öğrenci istediği dersi de seçemiyor.”

    Gündoğdu, öğretmenlik mesleğini hak eden adaylar için, işsizliği önleme, eğitimde kaliteye ulaşma ve öğretmen açığını gidermek için devletin öğretmen alımına ilk etapta en az 100 bin alımla başlaması gerektiğini belirtti.
    “Milli Eğitim Bakanı’nın öğretmenlerin motivasyonunu atıran üslubunu ekonomik motivasyona da döndürecek bir bakışla birleştirmesi gerekiyor” diyen Gündoğdu, “Çünkü Türkiye’nin neresine giderseniz gidin maaş bordolarında genel memurlara yapılan iyileştirmelerle kıyasladığımızda, öğretmenler ek ödeme mağduriyetiyle geride bırakılmıştır” diye konuştu.
    Gündoğdu, derslik açığı konusunda çok fazla derslik yapıldığını ifade ederek, şunları söyledi:
    “Biliyoruz derslikler yapılıyor ama yeni sistemde 66 aylarını dolduranların okula başlamasıyla daha çok dersliğe ihtiyaç olduğu bir noktadayız. Bunu da hem devlet kendi imkanlarıyla hem de hayırsever iş adamlarını sürece daha aktif dahil ederek bu sorunu gidermesi lazım. Çünkü OECD ülkeleriyle kıyasladığımızda sınıflardaki derslik başına düşen öğrenci sayısı da öğretmen başına düşen öğrenci sayısı da bir hayli fazla. Göç veren yerlerde derslik açığı yok ama bugün Şanlıurfa’da, İstanbul’da hala çok kalabalık sınıflar var.”

    Ders seçimlerinde ailenin ve öğrencinin sürece katılmasının çok önemli olduğunu vurgulayan Gündoğdu, sözlerini şöyle tamamladı:
    “Ders seçimlerinde hem çocukların sürece katılması hem de ailelerinin devreye sokulması çok önemli. Tek tip, tornadan çıkmış gibi bir yaklaşımın yerine şimdi çocukların yeteneklerini, kabiliyetlerini ön plana çıkaracak bir süreç içerisine girdik.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı