Dericilerin ABD ve Çin'de tanıtım atağı

Hürriyet Haber
24 Ocak 1999 - 00:00Son Güncelleme : 24 Ocak 1999 - 00:01

Dericiler Rus pazarında uğradıkları kaybı ABD, Kanada, Çin pazarlarına yönelerek gidermeye çalışıyor. Ezgi Ajans, Deri Günleri ve ABD Fuarı için 17 ülkede 52 milyar liralık ilan, broşür, afiş harcaması yaptı.

Rusya'daki ekonomik kriz nedeniyle ihracat kaybına uğrayan ve iç pazarda da biriken stoklarla birlikte bankalarla sorun yaşayan dericiler değişik pazarlara açılmanın yollarını arıyor. Bir yandan Uzakdoğu pazarını zorlayan dericiler gözlerini şimdi de ABD ve Çin pazarına dikti.

Ezgi Ajans'ın girişimi ile sekiz Türk deri firması Miami'de düzenlenen Uluslararası Deri Fuarı'na katıldı. Ezgi Ajans'ın da stand açarak gazete ilanları, broşürlerle Türk deri sektörünü tanıttığı fuara katılan Türk firmaları şunlar: Derkon, Emalda Deri, Altınok, Pınar Deri, Yıldırım Makina, Comeks ve Akdeniz Deri.

Ezgi Ajans Yönetim Kurulu Başkanı Seydali Gönel, deri sektöründeki tüm firmaları fuarlara katılmaya çağırarak, ‘‘Deri sektörü Rusya'daki gelişmeler nedeniyle iç pazara yöneldi. Belki de ilk kez Türkiye'de tüketiciye yönelik deri konfeksiyon üretimi önem kazandı. Ama, bir yere sığınıp bu krizin rüzgarının geçmesini bekleyemeyiz. O nedenle firmalar hem Türkiye'de hem de yurtdışında fuarlara katılmalı. Bu fuarlarda Türk deri sektörünü tanıtmak için sadece ilan ve afiş kampanyası için 163 bin dolar (52 milyar lira) harcadık'' diye konuştu.

DERİ GÜNLERİ BAŞLIYOR

Gönel, 29 Ocakta Deri Günleri Fuarı'nın yedincisini düzenleyeceklerini belirterek, Deri Günleri'ne yönelik ilan ve broşür kampanyası yaptıklarını söyledi. İngilizce, Rusça, Çince olarak bastırılan ilanların 27 ülkede dağıtıldığını ve sadece ilan kampanyası için 163 bin dolar harcadıklarını belirten Gönel, şöyle konuştu:

Rusya pazarını ihmal edemeyiz, hep o pazarda var olmalıyız. AB pazarı da vazgeçilmez. Bunun yanında Çin ve ABD pazarlarına yönelmek gerekiyor. Biz de fuarcılığı bu yönde geliştiriyoruz. Artık deride yüksek kazanç dönemi geride kaldı. Yeni pazarlar için sanki herşeye sıfırdan başlıyormuş gibi hareket etmeliyiz. Ocak sonunda düzenleyeceğimiz Deri Günleri'ne bu yıl 9 ülkeden 84 yabancı firma ve 120 Türk firmasının katılımı kesinleşti.

Deri Günleri'nin tanıtımı için 17 ülkede 59 moda, fuar, tüketici ve sektörel dergilerinde 97 haber, 214 sayfa ilan yayınlandı. Türkçe, İngilizce, İtalyanca, Rusça ve Çince hazırlanan 80 bin adet broşür, 120 bin davetye, 11 bin adet gazete dağıttık. Bu tanıtımı Honk Kong, Pekin, Karaçi, Moskova, Bolonya, Cape Tawn, Miami gibi önemli merkezlerde gerçekleştirdik. Deri Günleri Fuarı'nı kriz olmasına rağmen İspanyol Dericiler Federasyonu, Türkiye Deri Sanayicileri Derneği, İTKİB, Manisa, Çorlu Denizli Deri Sanayici Dernekleri de destekliyor.



Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı