Dericiler 2010'dan umutlu

Hürriyet Haber
29.12.2009 - 14:08 | Son Güncelleme:

Deri Sanayicileri Uluslararası Konseyi (ICT) Başkanı Bülent Hazer, Çin'i bugüne kadar rakip olarak gördüklerini, ancak bundan sonra “pazar” olarak değerlendirmek istediklerini belirterek, “2010, bizim yılımız olacak” dedi.

Hazer, yaptığı yazılı açıklamada krizin olumsuz etkilerini üstünden atmaya hazırlanan deri sektörünün, 2010 yılına yepyeni projelerle girmeye hazırlandığını bildirdi.

Bundan sonra Ar-Ge ve tasarıma ağırlık vereceklerini ve hedeflerinin, 'Made in Turkey' imzalı deri mamullerinin yıldızını parlatmak olduğunu vurgulayan Hazer, şunları kaydetti:

“Brezilya'dan ortak çalışmak için davet aldık. Şimdiye kadar rakip olarak gördüğümüz Çin'i bundan sonra pazar olarak değerlendirmek istiyoruz. 2010 bizim yılımız olacak. Deri sektörü 2009 yılını dünyada yüzde 5, Türkiye'de ise yüzde 9'luk düşüş ile kapattı. 2010 yılından ise umutluyuz. Özellikle yılın ikinci yarısında sektörde ivme olmasını bekliyoruz.

Uzak Doğu ülkelerine olan yönelişin süreceğini düşünüyoruz. Çin ve Hindistan gibi ülkelerin yanında Türkiye'nin yıldızlaşmasının tek yolu var. Yenilikler ve kalite ile dünya piyasasına fark getirmeye kararlıyız. Bugüne kadar kalitemiz ile bir yerlere geldik. 2010'da da ucuz mal ile değil ürünlerimizin kalitesi ile çıkış yakalayabiliriz.”

Hazer, en büyük hedeflerinden birinin de Türkiye'yi Avrupa Birliği (AB) Deri ve Tabaklama Ulusal Birlikler Konfederasyonu'nun (COTANCE) üyelerinden biri olarak görmek olduğunu vurgulayarak, resmi olarak COTANCE'a başvurularını yaptıklarını, nisan ayında ICT başkanlığını bırakmadan başvurularının sonuçlanmasını beklediğini bildirdi.

Kasım ayında gerçekleştirilen İstanbul Deri Fuarı'na katılan ICT Brezilya Temsilcisi Wolfgang Goerlich'in kendilerine ortak çalışma teklifi sunduğunu hatırlatan Hazer, Türkiye ve Brezilya deri sanayicileri olarak 2010 yılında yeni işbirliklerine imza atacaklarını belirtti.

Çin'i bugüne kadar rakip olarak gördüklerini ve bu nedenle ucuz ürün yarışında kayıplar verdiklerine dikkati çeken Hazer, “Yıllardır Çin'i bir pazar olarak değerlendiren İtalyan şirketleri bu yarıştan karlı çıktı. Biz de bundan sonra Çin'i potansiyel pazar olarak göreceğiz. 1 milyarı aşkın Çin nüfusunun yüzde 10'una hitap edebilmemiz bile büyük bir başarı olacaktır. Çin'in hem ayakkabı hem de giysilik deri pazarından pay kapmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı