Derici artık ‘Türk Malı’ etiketiyle meydan okuyacak

Çilem KAYA
21.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İTKİB) ve Deri Tanıtım Grubu (DTG) Başkanı Lemi Tolunay, 2012 yılı başında Deri Tanıtım Grubu olarak Türk derisinin kalitesine dikkat çekmek için dünya çapında bir kampanya yapacaklarını duyurdu.

Aralarında ünlü aktris Angeline Jolie gibi isimlerinde olduğu bir kaç kişi arasından bir isimle anlaşmayı düşündüklerini anlatan Tolunay, “2012 deri yılı olacak. Türk derisinin kaliteli imajını dünya starı bir isimle tanıtacağız” dedi.

Bizim yılımız

Yeni kampanyanın yüzünün önümüzdeki aylarda netleşeceğini anlatan Tolunay, bu kampanya için THY ile bir çok ünlü ismi buluşturan Reklam ve Tanıtım Danışmanı Serdar Öztürk ile çalıştıklarını söyledi. Türkiye Deri Sanayicileri Derneği (TDSD) Başkanı Erdal Matraş da, “Türk Derisi” etiketlerinin hazır olduğunu 2012 yılında ürünlerle buluşacağını söyledi. Matraş, “İlerleyen yıllarda ‘madi in Turkey’ (Türk malı) ne kadar aranan bir cümle olacağını hep birlikte göreceğiz. 2012 deri sektörü için atak yılı olacak” diye konuştu. İtalya’nın fuar bölgesi olan Bologna’da, 1981 yılından bu yana, yılda iki kez düzenlenen Lineapelle Fuarı, İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçı Birliği (İDMİB) organizasyonunda, Deri Tanıtım Grubu (DTG)’nun desteğiyle 19 Türk Deri Sanayicisini 18-20 Ekim tarihlerinde Bologna’da buluşturdu.  TDSD Başkanı Erdal Matraş, Ekonomi Bakanlığı’nın ihracatta rekabet etmek istenen hedef ülkeleri belirlemek üzere sektöre görüş sorduğunu belirterek, “Rekabeti destekleme programa kapsamında TİM koordinasyonunda ülkelerimizi belirledik. İlk olarak Çin, Rusya ve Almanya’yı hedef ülkeler seçtik” diye konuştu. Matraş, program kapsamında önümüzdeki aylarda Çin’e gideceklerini söyleyerek, “Program sektörden inanılmaz ilgi gördü. Oradaki potansiyel firmalarla ikin gün boyunca görüşmeler yapılacak. Devlet katılan firmalara yüzde 50 destek veriyor. Yanı ülkeye iki kere gidilecek. Bunun ilk örneği geçtiğimiz gün kuyumcular İsrail’e giderek yaşadılar” dedi.

İtalya’ya ihracat yüzde 50 arttı

İSTANBUL Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İTKİB) ve Deri Tanıtım Grubu (DTG) Başkanı Lemi Tolunay, 2011 yılı ihracat rakamlarına ilişkin şu bilgileri verdi: “2011 Ocak-Eylül döneminde, Türkiye deri ve deri ürünleri ihracatı yüzde 21.1 artışla 1 milyar 78 milyon dolara yükseldi. Rusya’ya ihracat aynı yüzde 4 düşüşle 221.8 milyon dolar olurken, İtalya’ya ihracat yüzde 50.6 artışla 110.4 milyon dolara ulaştı. Almanya’ya yüzde 34.2 artışla 98.8 milyon dolar, Fransa’ya ise yüzde 22.7 artışla 70.6 milyon dolara ulaştı.”

Dericinin ÖTV sevinci

İSTANBUL Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Lemi Tolunay, Maliye Bakanlığı’nın 10 numara yağda ÖTV’yi 30 kuruştan 1.0560 TL’ye çıkarmasıyla deri üreticilerinin zor dönem geçirdiğini, ancak yeni düzenlemeyle bunun düzeldiğini söyledi. Sorunun, deri yumuşatmada kullanılan yağların GTİP kodunun, 10 numara yağla aynı olmasından kaynaklandığı bildirildi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı