Gündem Haberleri

    Deniz otobüsünde camı dalga değil, kalas kırmış

    CİHAN
    18.08.2014 - 15:11 | Son Güncelleme:

    BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy, önceki akşam fırtınada camı kırılan ve 15 yolcunun yaralanmasına neden olan Emir Sultan Deniz Otobüsü'ndeki kazanın, dalgaların getirdiği kalasın camı kırmasından kaynaklanmış olabileceğini söyledi.

    BUDO İskelesi'nde basın toplantısı düzenleyen Fidansoy, Emir Sultan Deniz Otobüsü'nün 2008 model olduğunu ve Türkiye'deki en genç deniz otobüsü olduğuna dikkat çekti. Geminin 5 yıl Honkong'da görev yaptıktan sonra satın alındığını kaydetti.

    Deniz otobüsünde camı dalga değil, kalas kırmış FERİBOTTA BATIYORUZ PANİĞİ

    "DALGANIN CAMI KIRMASI MÜMKÜN DEĞİL"

    Emir Sultan gemisinin dün saat 18.15'de Mudanya'ya yanaştığını, yolcularını aldıktan sonra 18.45'de İstanbul'a hareket ettiğini belirten Fidansoy, şu bilgileri verdi: "Saat 19.32'de o ana kadar havada sorun yoktu. Saat 19.32 civarında Emir Sultan gemisi Bozburun'u geçmişti. Aniden bir dalga geliyor. Bu dalga iskele baş omzundaki camı kırıyor. Cam sertifikalandırılmış, kolay kolay kırılması mümkün olmayan bir cam. Keskin de değil.

    FERİBOTTA 'BATIYORUZ' PANİĞİ KORKU YAŞATTI

    Dalganın kırması mümkün değil. Teknik arkadaşlarımızın söylediğine göre. cam kırılınca parçalar öndeki yolcularımızın üzerine saçılıyor, yaralanmalara neden oluyor. Gemide bir panik oluşuyor. Ama kaptan arkadaşlarımız sağ salim gemiyi ulaştırdı. Bu şanssız bir olay. Yaralanan yolcularımıza geçmiş olsun diliyorum. Gemimiz de sorun yok, cam yapıldıktan sonra seferlere başlayacak. Bugün İDO ve bizim seferlerimiz tamamen iptal hava koşullarından dolayı. Bu sene maalesef fırtınalar başladı."

    Deniz otobüsünde camı dalga değil, kalas kırmış

    "DALGA İLE KALAS PARÇASI GELMİŞ OLABİLİR"

    Kazanın sebebi konusunda net bir veriye sahip olmadıklarının altını çizen Fidansoy, "Camın kırılmasına neden olacak bir parça bulamadık. Herhalde dalga ile beraber kalas parçası geldi, o da darbe etkisi yapıp camı kırdı ve çekilmesi ile geri gitti ama kalas yok elimizde. Cam çok kalın, uçaklardaki camlardan daha kalın. Kırılmayacak şekilde tasarlanmış." diye konuştu.


    Fidansoy, bir gazetecinin, 'yolcuların can yeleklerine ulaşamadıkları, bu yüzden büyük korku yaşadıklarını' ifade etmesi üzerine, şu açıklamayı yaptı: "Can yeleği giyilmesi kaptanın gemiyi terk emri verdikten sonra giymesi lazım. Ama burada yolcularımız kendileri giymeye başlamışlar. Cam kırılınca tamamı giymeye başlamış. Oysa batma tehlikesi söz konusu değildi."

    ’GEMİ 10 İLE 12 MİL HIZDA GİDİYORDU’

    Soruları yanıtlayan Makine Enspektörü Uzakyol Baş Mühendisi Erol Kaymak, geminin hızının fazla olmadığını belirkerek, "Normal standartlarda geminin hızı 30 mildir. Biz standart 28 milden hızlı gitmiyoruz. Olay sırasında gemi 10 ile 15 mil arasında hıza düşürülüyor. Dalga yüksekliği belli bir seviyeye geldiğinde hızınızı düşürmek zorundasınız. Dalganın duvar etkisini azaltmak için kaptan arkadaşımız buna uydu ve 10 ile 12 mile düşürdü" dedi.

    ’YOLCULAR PANİK YAPMASI NEDENİYLE CAN YELEĞİ ALAMADILAR’

    Yolculara olay sırasında ne yapacakları konusunda bilgi verilmediği yönündeki iddiaları yanıtlayan Güverte Ekspertörü Mehmet Şahin, düzenli olarak gemiyi terk yangın role talimleri yapıldığını kaydederek, "Görsel stickerlarımız mevcut. Olay anında yolcuların panik yapması nedeniyle bazı yolcular can yeleğini alamadığını öğrendik. Personelimiz tüm yolculara gerekli yardımı yaptılar. İlk müdahaleyi de gemideki tıbbi malzemelerle yapmışlardır" diye konuştu.


    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı