Gündem Haberleri

    “Demir İpek Yolu”nun temeli temmuzda atılacak

    A.A.
    15.05.2008 - 10:34 | Son Güncelleme:

    “Demir İpek Yolu” olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin Türkiye sınırları içindeki 76 kilometrelik bölümünün yapımı Temmuz ayında başlayacak.

    Geçen yıl Eylül ayında ihalesi yapılan projede, yaklaşık 290 milyon YTL ile teklif veren Çelikler-Özgün Yapı Grubu ile sözleşme imzalandı ve firmaya yer teslimi yapıldı.

    Hattın Türkiye sınırları içindeki bölümünün yapımı için Temmuz ayında temel atma töreni düzenlenecek. Törene Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili'nin katılacağı belirtildi.

    Türkiye sınırından Ahılkelek'e kadar olan 29 kilometrelik hattın yapımını ise Gürcistan gerçekleştirecek. Gürcistan, ayrıca Ahılkelek'ten Tiflis yakınlarına uzanan mevcut hattın rehabilitasyonunu tamamlayacak.

    Gürcistan kesimindeki işlerin ihalesi tamamlanarak temeli, Gürcistan'ın başkenti Tiflis'in 15 kilometre dışındaki Marabda istasyonunda 21 Kasım 2007 tarihinde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili'nin katıldığı törenle atılmıştı.

    AVRUPA'DAN ASYA'YA KESİNTİSİZ DEMİRYOLU

    Dünyanın yeni petrol ve doğal gaz merkezi konumundaki Orta Asya Cumhuriyetleri ile kesintisiz demiryolu bağlantısının sağlanmasına imkan sağlayacak projenin hayata geçirilmesiyle Londra'dan kalkacak bir tren kesintisiz olarak Çin'e ulaşabilecek.

    Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının Türkiye içerisinde kalan kısmının yapımı için yatırım programında 380 milyon YTL ödenek ayrıldı.

    Tarihi İpek Yolu'nu “Demir İpek Yolu”na dönüştürecek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi 3 etaptan oluşuyor. Türkiye, hattın 76 kilometrelik bölümünün yapımını gerçekleştirecek. Bu bölüm çift altyapıya uygun, tek üst yapı şeklinde yapılacak.

    PROJE 2010 YILINDA TAMAMLANACAK

    Projenin tümünün 2010 yılında tamamlanması hedefleniyor. Diğer taraftan İstanbul Boğazı'nda sürdürülen Marmaray Projesi'nin de tamamlanmasına paralel olarak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi hayata geçirildiğinde Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamının demir yoluna kaydırılması planlanıyor.

    Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hizmete girdiğinde, orta vadede yıllık 30 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. Hattın stratejik öneminin yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının yıllık 19,5 milyon ton yük taşıdığı dikkate alındığında, hattın Türkiye açısından önemli bir gelir kalemi oluşturacağı öngörülüyor.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı