ANKARA HABERLERİ

Dekorları küçük oyunculukları büyük

Haşim KILIÇ
29.01.2012 - 00:00Son Güncelleme :

Tunalı Hilmi Caddesi’ndeki Tiyatro Kafe, 2005 yılından itibaren tiyatro severlere farklı tarzda bir seyir zevki sunuyor. Cantuğ Turay tarafından kurulan Tiyatro Kafe, tiyatro oyunlarının yanı sıra çeşitli sanat dallarında eğitim imkanı da sağlıyor.

Haşim KILIÇ

ÇOĞU kişi onları Deniz yıldızı dizisindeki rolleriyle tanıyor. 2005 yılında Devlet Tiyatroları’na alternatif olarak, izleyicinin daha rahat bir ortamda oyun izlemesi hedefi ile Tiyatro Kafe’yi kuran Cantuğ Turay ve Begüm Topçu, sayısız temsil sundu. Başarı grafiğini ve izleyici sayısını her geçen gün  artıran ikili, bu başarıyı işlerini severek ve fedakarlık yaparak gerçekleştirmelerine bağlıyor. Cantuğ Turay ve Begüm Topçu, Tiyatro Kafe maceralarını ve son oyunları Dehşet Odası’nı anlattı.
“2005’te konservatuarı bitirdiğimde önümde birkaç seçenek vardı. İstanbul’a gitmek, devlet tiyatrosuna girmek yada oyunculuk yapmamak. Tabiki oyunculuğu seçtim. Daha farklı, seyirciyle iç içe bir tiyatro istedim. Seyircinin sıkılmadan oyun izleyebildiği bir ortamda tiyatro yapılmasını istedim. Ankara’da sadece Devlet Tiyatrosu var. Çerçeve sahne, belirli oyunlar, hep aynı. Ben bunu kırmak için uğraştım. Bunun için Tiyatro Kafe’yi kurduk. Ankara seyircisini alıştırmak için bir süre uğraş verdik. Ama artık kemikleşmiş bir seyircimiz var. Sitem etmeye başladılar, ‘Ne zaman arasak yer yok diyorsunuz’ diyorlar. Aslında hedefim buydu. Gerçekten tiyatroyu seven ve farklı tiyatroları takip eden bir izleyici kurmak.
Oyunculuk ön planda
Tiyatro Kafe’nin bir özelliği de dekor ve görsel şovlardan ziyade oyunculukların ön plana çıktığı tiyatrolara ev sahipliği yapması. Matruşka yada diğer oyunlar, iki tane küple sahneye konan eserler. Ama insanlar eğleniyor ve oyunculukların dikkat çektiğini söylüyor. Bu, oyuncu için en büyük haz. İstanbul’da bunun örneği çok. Ankara’da bu tip tiyatroların çoğalması gerekiyor.
Başarının sırrı
İşimizi çok severek yapıyoruz. Biz kulise gelip, makyajımızı yapıp sahneye çıkmıyoruz. Dekoru kendimiz hazırlıyoruz, zemini siliyoruz. En ince ayrıntıları bile kendimiz yapıyoruz. Oyuncu kadrosundaki herkes, dışarıda belirli işler yapıyor. Ben dizilerde oynuyorum, başka projelerim var. Bu kadar uğraş içinde tiyatronun gereksiz olduğunu düşünüp yapmayabilirim fakat bundan daha çok zevk alıyoruz. Başarı da bu yüzden. İşinizi severek yapıyorsunuz ve seyirci de size ona göre değer veriyor. O yüzden Tiyatro Kafe’nin bugünlere gelmesindeki en büyük neden para için yapmamış olmamız.
Yeni şeyler yapmak lazım
Eskiden hep Ankara’da kalmayı düşünürdüm. Ama son bir iki yılda şöyle bir hissiyat oluştu. Ankara’da bir çok şey yaptık, yapmaya da devam ediyoruz. Yeni bir şeyler yapmak lazım. Ankara’da bir yere kadar gidiyorsunuz, sonra tekrara dönüyor. İstanbul’da çalışırım ama yerleşir miyim bilemiyorum.

Sergilenen oyunculuk sınırlı

Dizi hergün yayınlanıyor. Afişimizi yada reklamımızı gördüğünde insanların dikkatini çekiyor. Günlük dizide oyunculuğunuzun belli yüzdesini sergileyebiliyorsunuz. İnsanların, dizide gördüğü oyunculuktan sonra buraya gelip izlediğinde hayranlığı ve beklentisi daha da artıyor. ‘Bu kadar beklemiyorduk sizi’ diyor. Dizi de başka bir oyunculuk, tiyatroda farklı bir performans sergiliyoruz. Şöyle düşünün, izleyici bir buçuk saatlik bir performans izleyecek. Bunun bilincinde olduğumuz için biz de o sürede en iyi oyunculuğu sergilemek zorundayız. Dizide ışık değişiyor, makyaj yapılıyor, olmuyor, bir daha çekiliyor. Mevcut doğallık düşüyor. Akşama doğru daha da düşüyor. Sahne sanatları hata kabul etmiyor. Dizide diliniz bile sürçse düzeltilebilir.

Begüm Topçu: Risk aldık

“Dehşet Odası, sürekli sürprizlerle dolu bir oyun. İzleyicinin kafa yorduğu ama hiçbir tahmininin çıkmadığı bir oyun. Oyunun sonunda büyük bir sürprizle karşılaşıyor. Bu kadar küçük bir alanda korku tiyatrosu sergileme konusunda tereddütlerimiz vardı. Risk aldık. Çünkü şimdiye kadar bütün oyunlarımız komedi türündeydi. Bıçak sırtı bir oyun. Gerilimin büyüsü ve mistik havasını çok açık şekilde insanlara göstermek antipati yaratabilirdi, insanları korkutamayabilirdik. Ama bu kadar küçük bir alanda bunu başardık.
Günlük dizide oynuyorum ve burada tiyatro yapıyoruz. Bu işler programla yürüyen şeyler. Programlı şekilde yürüdüğünüzde boş vaktiniz olmuyor. Boş vakitlerde çocuk oyunları yapıyoruz. Kendi tiyatromuzu sergiliyoruz ve ne kadar da yorulsak bunun tadı başka. Uykusuzluk yada yorgunluk hiçbir zaman sorun olmuyor. Gece 11.00’den sonra gelip yine prova yapıyoruz.
Tiyatro er meydanı
Tiyatro daha önemli. Dizi gelip geçici. Tiyatro oyunculuğu çok farklı. Herkesin yapabileceğine inanmıyorum. Orası er meydanı. Eğer tiyatroda başarılıysanız, sinema ve diziyi yapabilirsiniz. Alaylı olarak güzellikleriyle bir yerlere gelen insanların, tiyatro yapabilmesi çok zor.
Kafe konseptiyle tiyatro yapmak açıkçası daha zor. Seyirciyle o kadar yakınsınız ki, herhangi bir hatada seyircinin dikkatinden kaçması çok zor. Keyif aldıkları yada sıkıldıkları zamanı anlıyorsunuz. Tiyatro sahnesinin başka zorlukları var. Burada bizim dekorlarımız küçük. İzleyici sahnede görkemli dekorlar görmüyor.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Dekorları küçük oyunculukları büyük haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.



ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ

01 Aralık 2017, Cuma
  • İmsak
    05:58
  • Guneş
    07:44
  • Öğle
    12:49
  • İkindi
    15:17
  • Akşam
    17:32
  • Yatsı
    19:06
Sayfa Başı