Defilenin geliriyle GAP’taki eğitime katkı

Güncelleme Tarihi:

Defilenin geliriyle GAP’taki eğitime katkı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 21, 2004 01:21

İpekyol, 2004 İlkbahar-Yaz defilesinin tüm gelirini GAP Bölgesi’ndeki eğitime katkıda bulunmak amacıyla, TOÇEV’e bağışlayacak. Firma sahibi Yalçın Ayaydın ve tasarımcı Hakan Yıldırım, heyecanlarını Kelebek ile paylaştılar.

Londra'da İpekyol müjdesi

Yalçın AYAYDIN

- 28 Nisan’da Lütfi Kırdar’da gerçekleştireceğiniz İpekyol defilesinin taşıdığı çok önemli bir misyon var. - Defilemizin tüm geliri, GAP Bölgesi’ndeki eğitime ve öğretime katkıda bulunmak üzere TOÇEV’e bağışlanacak. Özellikle ilk ve orta öğretimini Mardin’de tamamlayan ve o bölgede yaşanan olanaksızlıklara yakından tanık olan biri olarak, bu defilede TOÇEV (TÜVANA OKUMA İSTEKLİ ÇOCUKLAR VAKFI ) ile işbirliğine girmek çok anlamlı oldu.

- Bir çok ünlü isim ve medya kuruluşu size destek verdi. Bu bilinci nasıl oluşturdunuz?

- Projemizin başından sonuna kadar her aşaması tek tek planlanmış ve stratejisi belirlenmişti. Doğru insanlar ve doğru projeler bir araya gelince sonuç almak çok da zor olmuyor. Sevgili İsmail Acar, Derin Mermerci başta olmak üzere birçok medya kuruluşu bu konuda çok duyarlı davrandı.

- Böyle bir ön çalışma sonrası defile büyük beklenti yaratıyor. Çok mu iddalı bir proje bu ?

- Bir görsel şölen olsun istiyoruz. Dolayısıyla Hakan Yıldırım-İpekyol işbirliğinin de ilk büyük defilesi olması açısından da bu defile, bizim için çok farklı bir iddia taşıyor. Defilede endüstri ve tasarımcı birlikteliğinin esintilerini görecek izleyiciler.

- İpekyol’un kaç sezondur Hakan Yıldırım’la işbirliği var?

- Biz Hakan Bey’le 2 sezondur çalışıyoruz. Türkiye’deki hazır giyim endüstrisi ve tasarımcı iş birliğinin ilk örneği olduk.

-İpekyol’un ileriye yönelik hedefleri neler?

- Yurt içinde büyük gizlilikle yürütülen bir işbirliği ve çalışma arefesindeyiz, Londra’da yeni bir mağaza açacağız. İlk hedefimiz orta vadede yurt içi ve yurt dışındaki İpekyol ağını genişletmek.

Gerçek hayatla yüzleştim

Hakan YILDIRIM

- Bir tasarımcı olarak neden İpekyol’u tercih ettiniz?

- İpekyol’un hedeflerini çok iyi belirlemiş bir firma olması, altyapısı, donanımı kararımı çok etkiledi. Ayrıca benim gibi bir tasarımcı için bu donanıma sahip bir hazır giyim markası ile işbirliğine girmek, ‘gerçek hayatla yüzleşmek’ oldu. Kararımı Yalçın Ayaydın’ın vizyonu ve kararlığı da çok etkiledi.

- Gerçek hayatla yüzleşmek kısmını biraz açar mısınız?

- Tasarımlarınızın büyük kitlelere sunuluyor olması, endüstri içerisinde sistemin nasıl yürüdüğünü birebir yaşamak ve ürünlerinizin bir çok kişi tarafından benimsenmesi için balans sağlamayı öğrenmek, inanın gerçek hayatın kendisi aslında.

- Koleksiyonda hangi renkler ağırlıkta ?

- Her rengin ‘in’, hiçbir rengin ‘out’ olmadığı 2004 yaz kıyafetlerinde, ağırlığını hissettiren renkler var. Fuşya ve pembe flört halinde. Beyaz, su tonları, sarı , yeşil, kırmızı, kayısı ise benim favorilerim.

- Koleksiyondaki çizginizden bahseder misiniz?

- Klasik çizgideki modern yaklaşımlar, şık etek, bluz, bluzan elbiseler, gömlekler, dar kesimli, volanlı etekler, payetli trikolar ve diz boyu renkli trench coatlar ile öne çıkacak. Uçuşan dökümlü empirmeler, dinamik canlı renklerde jarseler ve ipek şifon elbiselerle bu yaz adeta renk harmonisi yaşatmaya çalıştım.

- Peki abiye elbiseler ?

- Sıcak yaz gecelerinin şıklığı gold rengi drapeli jarse elbiselerle çok seksi olacak. Derin dekolteli bluzlar, ekru, payet ve boncuk işlemeli değişik boylarda volanlı, drapeli vücudu saran dekolte elbiseler ise abiyelerde öne çıkıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!