Dayı sen rahat uyu!

Emre ÖZPEYNİRCİ/OTOYAŞAM
26 Ağustos 2014 - 01:10Son Güncelleme : 25 Ağustos 2014 - 11:38

ORHAN Yüce’nin 2010 yılı sonunda ölümünün ardından Yüce Auto’nun başına geçen yeğeni Ahmet Yüce, ‘Başarısız olur’ beklentilerin aksine şirketi profesyonel ekibe teslim ederek son dönemde şirketin yüzde 32 büyümesine katkı sağladı. Yüce, “Gazdan ayağımızı çekmedik. Özellikle Genel Müdürümüz Tolga Şenyücel ve ekibiyle ivme kazandıkı. Dayım yattığı yerde rahat uyuyordur” dedi.

OTOMOTİV sektörünün duayenlerinden Orhan Yüce’nin 2010 yılı sonunda vefatının ardından Yüce Auto’nun başına geçen yeğeni Ahmet Yüce, profesyonelleşmeye önem verince 4 yıl gibi bir sürede Skoda satışlarının yüzde 32 büyümesini sağladı. Göreve geldiği ilk dönemde kuşkuyla bakılan ve şirketi iyi yönetemeyeceği konuşulan Yüce Auto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce, “Gazdan ayağımızı çekmedik ve çekmeyeceğiz. Tolga Şenyücel’in Genel Müdür olmasının ardından daha da hızlandık. Şu anki yönetime güvenim tamSkoda’nın büyümesi tam gaz devam edecek. Dayım yattığı yerde rahat uyuyordur” diye konuştu.


Dayı sen rahat uyu

HEDEF YÜZDE 3

Octavia ailesinin yeni üyeleri RS ve Combi 4x4’ün Alaçatı’da gerçekleşen lansmanında konuştuğumuz Ahmet Yüce, elde edilen başarının altında profesyonelleşmenin olduğunu altını kalın çizgilerle çizerek, Şenyücel ve ekibinin daha büyük başarılara imza atacağına inandığını ve sonuna kadar desteklediğini söyledi. 2 yıl önce Scania’nın başından Skoda’nın Genel Müdürlüğüne atanan Tolga Şenyücel ise yönetim kurulunun kendisine tam destek verdiğini ve arkasında olduğunu doğrulayarak, bu sayede son dönemde pazar paylarının yüzde 2.5’e kadar yükseldiğini belirtti. Şenyücel, “2009 yılında yüzde 0.92 olan pazar payımız yüzde 1.24’e yükseldi. Bugün yüzde 2.5’a ulaştı. Sadece bu ayın temmuz ayına baktığımızda yüzde 2.63’e ulaştığını görüyoruz. Hedefimiz 2015 yılında yeni Fabia’nın da model gamına katılmasıyla yüzde 3 pazar payına ulaşmak” diye konuştu.

FİLONUN PAYI ARTIYOR

“Markanın Lokomotifi konumundaki Octavia’nın, son olarak satışa sunulan RS ve Combi 4x4 versiyonlarıyla daha geniş bir müşteri yelpazesine hitap eder duruma geldiğini vurgulayan Tolga Şenyücel, yenilenen Yeti ve Superb’in yanı sıra Rapid Sedan ile Rapid Spaceback’in de büyük kozları olduğunu kaydetti. Şenyücel, otomotiv pazarındaki düşüşten etkilenmeyerek, satışlarını geçen yıla göre artırdıklarını belirterek şunları söyledi: “Bu yılın başında satışa sunduğumuz yenilenen Yeti, ardından da gençlere yönelik geliştirilen ilk modelimiz Rapid Spaceback ile ciddi ivme kaydettik. Genişleyen ürün gamımızla yılsonuna kadar satış adetlerimizi 13 bin seviyesine ulaştırmayı öngörüyoruz” dedi. Sundukları ürünlerin, Skoda markasına, operasyonel filo kiralama pazarında da avantaj getirdiğini kaydeden Senyücel, “Özellikle yılın 2. çeyreğinden itibaren başlayan yoğun teslimatlarımızla, filo satışlarımız toplam satışlarımızın içinde yüzde 5’lerden yüzde 20 seviyesine ulaştı.”

4 çeker ve spor desteği

SKODA’nın Türkiye’de en çok satan modeli olan Octavia ailesi, RS ve Combi RS’in ardından Octavia Combi 4x4 ile daha da genişledi. Temmuz ayında Türkiye pazarına sunulan Octavia Combi 4x4, 81.900 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. Ayrıca lansmana özel sınırlı sayıdaki araç için, 3.900 TL değerindeki panoramik sunroof da hediye ediliyor. Bir stationwagon olmasına karşın, 4x4 çekiş sistemiyle hobi amaçlı kullanımlara olanak tanıyan Combi 4X4, hareketli yaşam tarzının yanı sıra çocuklu ve evcil hayvan sahibi aileler için de ideal. Octavia Combi 4X4, özellikle şehir dışında, zorlu yol şartlarına sahip bölgelerde yaşayanlara hitap ederken, 588 litrelik standart yükleme kapasitesiyle sınıfında lider. Arka koltuklarının katlanmasıyla yükleme hacmi, 1.718 litreye kadar çıkabiliyor. Türkiye’de Elegance donanım paketi, ekonomik 1.6 litrelik dizel motor ve 6 ileri manuel vites kutusuyla satılan Octavia Combi 4x4, 100 kilometrede ortalama 4.5 litre yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.

Yeni Fabia’yla hedef 15 bin

SKODA Türkiye Genel Müdürü Tolga Şenyücel, son 2 yılda satışlarının yüzde 95’inin 50 bin TL üstü araçlardan oluştuğunu belirterek, “Skoda’nın Türkiye’de algısı ve bilinirliği hergeçen gün artıyor. Mevcut Fabia’nın eskimesi nedeniyle satışları çok düşük. Artan satışlarımızda ağırlık 60 bin TL ve üstü araçlara yönelik oluyor. Hem kaliteli ürün gamı hem de güveninirliği ile Skoda sahipliği artıyor. 2015 yılında yeni Fabia’yla birlikte 50 bin TL altı araç kategorisinde de payımızı artıracağız. Bu yıl sonunda 13 bin adetlik satış hedefliyoruz. Yeni Fabia’yla birlikte 2015 yılında hedefimiz minumum 15 bin adet” dedi.

Türkiye’de bisiklet satışı da yapacak

1895 yılında Laurin & Klement adlı aile şirketinde çalışan 2 kişinin bisiklet yapmak üzere kurduğu Skoda, 1899 da motosiklet, 6 yıl sonra da otomobil üretmeye başladı. Çek şirket uzun süre sonra Avrupa’da bisiklet üretimine geri dönerken, şimdi bu bisikletleri Türkiye’de de satmaya başlayacak. Skoda Türkiye Genel Müdürü Tolga Şenyücel, 14 farklı bisiklet modeli olduğunu belirterek, “Bu bisikletleri önce mevcut Skoda bayilerinde satacağız. Daha sonra bisikletçilerde de yer almayaca başlayacağız. Hedefimiz ilk yıl 300 adet bisiklet satmak “ dedi. 14 modelin bir tanesinin elektrikli bisiklet olduğunu kayden Şenyücel, çocuk bisikletinden yarışa, dağ bisikletinden elektrikliye kadar bir çok seçenek olduğunu kaydetti. Şenyücel, “Fiyatları ise 500 Euro ile 2 bin Euro arasında olacak. Çocuk bisikletleri tabi daha ucuz olacak” dedi.

Jeep, 3 yıl sonra Türkiye’de liderliği hedefliyor

Nerde kalmıştık!

Dayı sen rahat uyu

TÜRKİYE’de orta SUV pazar liderliğini 2011’de Avrupalı markalara kaptıran Amerikan Jeep, yenilenen Cherokee ile 3 yıl aradan sonra yeniden zirveyi hedefliyor. Jeep Marka Direktörü Mahmut Karacan, “2.0 litrelik dizel motoruyla pazara sunduğumuz Yeni Cherokee ile Türkiye’de orta SUV segment liderliğini hedefliyoruz” dedi. Cherokee’nin sadece SUV kullanıcılarının değil D ve E segmentindeki otomobil tutkunlarının da ilgisini çekeceğine inandığını söyleyen Karacan, satışa sunulmadan 300 adetlik ön sipariş alan yeni Jeep Cherokee’nin 400 adet olan yıl sonu satış hedefini talep nedeniyle 600 adete çıkardıklarını açıkladı. Karacan, 2015 hedeflerinin ise bin 250 adet civarında olduğunu kaydetti.

REKOR SATIŞ HEDEFİ

Dayı sen rahat uyu

Özel Tüketim Vergisi’nin 2011’de yüzde 190’a çıkmasıyla Cherokee’nin rekabet dışı kaldığını hatırlatan Karacan, segment liderliğini Avrupalı rakiplerin vergi avantajlı modellerine kaptırdığını anlattı. Jeep Cherokee’nin bulunduğu orta SUV segmentinde 2013’te yaklaşık 8 bin adet araç satışı gerçekleşti. Yılın 7 ayındaki araç satışı 3 bin 557 adet oldu. Ekimde satışa sunulacak Renegade modeli ile Jeep markası olarak 2014’ü yüzde 93 artışla toplamda bin 880 adetlik satışla tamamlamayı planladıklarını anlatan Karacan, “2012’de 799 adet olan satışlarımız, 2013’te 971 adete çıktı. 2015 hedefimiz ise 2 bin 760 adetle rekor satışa ulaşmak. Jeep, Tofaş çatısı altına girdikten sonra başarılara imza atmaya devam ediyor. 2014 yılında Jeep Markası Türkiye’de bir önceki yıla oranla yüzde 100 büyüme gösterdi” ded

161 bin TL’den başlıyor

Yeni Cherokee, 2.0 litre’lik dizel motoru, orta SUV segmentinde ilk kez kullanılan 9 ileri otomatik şanzımanı ile satışa sunuldu. Longitude ve Limited versiyonları bulunan Cherokee, 161 bin TL’den başlayan fiyatıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Aracın 3.2 litrelik V6 Pentastar benzinli 272hp 9 ileri tam otomatik vites seçeneği ile sunulan Trailhawk versiyonu ise isteğe bağlı olarak pazarda yerini alacak.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı