Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Davutoğlu’ndan iki eğitim ve istihdam vaadi

    AA
    28.01.2015 - 16:01 | Son Güncelleme: 28.01.2015 - 16:04

    10. Kalkınma Planı Toplantısı’nda konuşan Başbakan Ahmet Davutoğlu, iş dünyasının ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikle insan gücünü sağlamak için yapmayı planladıkları çalışmaları anlattı. Eğitim ve istihdam konusunda iki program açıkladı.

    Başbakan Ahmet Davutoğlu, Ankara Palas’ta düzenlenen Yapısal Dönüşüm 10. Kalkınma Planı 3. Basın Toplantısı’nda yaptığı konuşmada meslek liseleri, üniversiteler, istihdam ve iş dünyası ile ilgili gerçekleştirmeyi planladıkları projeleri açıkladı. Buna göre, mesleki eğitimde özel sektörün rolü güçlendirilecek. Üniversitelerde iki sömestr yerine üç sömestr uygulanan ‘three master’ programı başlatılacak. Yurtdışına giden akademisyenleri Türkiye’ye çekmek için çalışmalar yapılacak. Davutoğlu’nun açıklamaları özetle şöyle:

    1 - Temel ve Mesleki Becerileri Geliştirme Programı

    Burada çalışma hayatı, yabancı dil, finansal okuryazarlık, problem çözme, iletişim, liderlik, kariyer planlama gibi temel becerileri geliştirme konuları yer alıyor. Türkiye’de meslek sahibi olmak belli bir ihtisas alanında diploma sahibi olmak şeklinde algılanoyor. Halbuki o diploma, iş becerisini teminat altına alan bir belge değil. O diploma belli bir eğitimin tamamlandığı anlamına gelen belgedir. Burada yapmamız gereken o diplomayı çalışma hayatında pratik uygulamada, daha etkin daha anlamlı bir yere nasıl oturtacağız? Onun için de ek bazı çalışmalar yapmak gerektiği kanaatindeyiz. İş gücü piyasası ile eğitim sistemi arasındaki ilişkiyi yeniden tanımlayacağız. Uygulamalı eğitimi yaygınlaştırarak, okul ve iş dünyası arasındaki işbirliğini güçlendireceğiz. Konya’da Ayakkabıcılar Sitesi’ninin Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği içinde açtığı meslek lisesi var. Sitenin ayakkabı endüstrisi neyi gerektiriyorsa ona göre tanzim ediliyor ve buradan mezun olanlar da hemen iş bulabiliyor.
    Özellikle mesleki eğitimde özel sektörün rolünü güçlendirecek, odalar ve borsalara çok daha fazla sorumluluk vereceğiz. İş dünyası da bunu benimsiyor. Onlar için de ara eleman bulma konusunda en kolay yöntem

    Three master yaygınlaşacak

    Üniversitelerde, bir dönem uygulamalı iki dönem akademik eğitim içeren ‘three master’, yani iki sömestr yerine üç sömestr uygulamalarını yaygınlaştıracağız. Tatili ortadan kaldırmayı düşünmüyoruz, tatil içinde de bir anlamda sosyal uyum olarak değerlendirilebilecek bir düzenleme planlıyoruz. Fabrikaların sektörlerine göre özel mesleki veya teknik eğitim okulları açabilmeleri için düzenleme yapacağız.
    Eğitimin tüm kademelerindeki müfredatı, temel becerileri içerecek şekilde güncelleyeceğiz. Ortaokul ve liselerde bireysel yeteneklere göre öğrencileri yönlendirebilecek bir rehberlik sistemi oluşturacağız. Şu anda da var. Fakat bireysel yeteneklere göre ayarlanmış değil

    2 - Nitelikli İnsan Gücü için Çekim Merkezi Programı

    Bu, beyin göçü de diyebileceğimiz bir alan. Yükselen bütün ülkelerde tarih boyunca ya da medeniyetlerde mutlaka gözlenen bir husus. Yükselen medeniyet merkezlerine doğru nitelikli insan gücü artar, düşen yerlerden de artar. İstanbul’un fethinden sonra, Fatih Külliyesi’ne baktığınızda bütün Semerkand’dan Ali Kuşçu’nun gelişi, Kahire’den, Bağdat’tan insanların ilim için veya saygı görmek için İstanbul’a akışları bir örnektir. Aynı şekilde, 2. Dünya Savaşı’nda, hatta 19. yüzyılın sonlarında ABD’ye dönük olarak, Avrupa’dan önemli akademisyenlerin, önemli ailelerin göç edişi. Amerikan kültürünün 19. yüzyıldaki oluşumunun arkasında bu göç hareketi vardır. Hatta 2. Dünya Savaşı’nda Almanya’yı bombalayan Amerikan uçaklarının Nazi’lere karşı Heidelberg’e dokunmaması ve oraya özellikle saygı göstermelerinin sebeplerinden biri Heidelberg Üniversitesi’nden gelenlerin Amerikan üniversitelerine yaptığı katkıdır. Özellikle son dönemde gördüğümüz eğilim, Türkiye’den 28 Şubat şartlarında kaçan akademisyen ve nitelikli insan gücü, darbe dönemlerinde, 12 Eylül’de de olmuştur üniversiteden atılan öğretim görevlileri çoğu yurt dışında iş bulmak için çaba sarf etmiştir. 28 Şubat’ta da olmuştur. Şimdi tersine yurtdışında iyi eğitim görmüş insan unsurumuz Türkiye’ye dönmeye çalışıyor. Ortadoğu ülkelerindeki, Ukrayna’daki istikrarsızlık da yine Türkiye’ye dönük kaliteli insan unsurunun, sadece mülteciler şeklinde değil, kaliteli insan unsuru ‘daha iyi şartlarda bilim hayatını nasıl varlığımı sürdürebilirim’ kaygısını taşıyor. Burada bizim çekim merkezi oluşturmamız, en kaliteli insan unsurunu, Türkiye’nin üniversitelerinde bulundurması önem taşıyor

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı