Danone kadın oranını arttırmak için Türkiye örneğine bakıyor

OECD’nin hafta başında yayınladığı önemli bir raporu var.

Haberin Devamı

17 Aralık’ta yayınlanan raporun başlığı “Kadın-Erkek Eşitsizliği- Harekete Geçmenin Vakti”.

OECD bakın ne diyor raporunda:

Kadınların istihdama katılması büyümenin olmazsa olmaz koşuludur.  Kadın ve erkeğin çalışma hayatına eşit katılımı gerçekleşirse küresel GSYİH 20 yılda yüzde12 oranında artar”.

Le Monde Gazetesi’nde bu haberi okuduğum gün Danone Grubu’nun Türkiye’deki bebek maması şirketi Numil’in Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu ile konuşuyorduk.

Çuhadaroğlu, Milupa ve Bebelac markalarıyla tanıdığımız Numil’e 2004 yılında pazarlama müdürü olarak girmiş.

2009 yılından beri Genel Müdür ve üç yılda Numil’i iki kat büyütmeyi başarmış.

“Danone’nın dünyada bebek maması sektöründe büyümesini sağlayan dört ülkeden biriyiz” diyor.

Çuhadaroğlu’nun gerçek bir işkolik olduğunda bir kuşkum yok.

Ancak başarısının ardında aynen OECD raporunun yukarıdaki tespiti gibi kadınlar var.

Zira Numil’in 222 çalışanının 115 erkek, 107’si kadın.

Ancak üst düzey yöneticilere gelince oran kadınlar lehine yüzde 55’e varıyor.

Danone Grubu’nun diğer bebek maması şirketlerinde üst düzey kadın yönetici oranı yüzde 13.

Gamze Çuhadaroğlu “Kadın çalışanların oranı ve özellikle üst yöneticilerin yüzde 55’lik oranı Danone Grubu içinde ilgiyle izleniyor. Bunu nasıl başardığımızı soruyorlar. Bizi örnek alıyorlar” diye konuşuyor.

Gamze Çuhadaroğlu’na ben de bunu nasıl başardığını sordum.

Numil kadın çalışanlarına her türlü kolaylığı sağlayan bir şirket. Kadınlar asla bebek mi, iş mi ikileminde kalmıyor. Bebek yapmaları için teşvik bile ediyoruz. Çalışma saatleri esnek. Önemli olan işi iyi yapmak. Evden çalışmaya olumlu bakıyoruz” diye anlatıyor.

Gamze Çuhadaroğlu’nun şirkette izlediği kadın politikası Danone Grubu’ndan iki kez ödül almasını sağlamış.

Haberin Devamı

OECD Raporu’nda başka ne var?
Kadın girişimcilere daha yüksek faiz

OECD’nin “Kadın-Erkek Eşitliği” Raporuna göre, daha fazla kadının iş hayatına girmesi için hem erkeklerin hem kadınların çalışma ve aile hayatlarını daha iyi dengelemeleri gerekiyor.

Yine rapora göre, kadınlar erkeklere göre çok daha uzun saatler çalışıyormuş.

Dolayısıyla iş ve aile hayatını dengeleme deyince erkeklerden daha çok fedakarlık beklendiğini anlamalıyız.

Daha açık anlatmam gerekirse, erkek evdeki işleri kadınla daha çok paylaşmaya artık razı olmalı.

Kadın ile erkek arasındaki eşitsizlik “girişimcilik”te de ortaya çıkıyor.

OECD’nin raporuna göre, kadınların banka kredilerine ulaşmaları erkeklere göre daha zor.

İki örnek çarpıcı.

Kanada’da kredi almak isteyen kadından daha fazla belge isteniyor.

İtalya’da ise daha yüksek faiz.

Tek kelimeyle utanç verici.

Haberin Devamı

150 milyon Euro’luk ‘bebek maması’ fabrikası yolda

GAMZE Çuhadaroğlu’nun elindeki verilere göre Türkiye’de her yıl 1 milyon 200 bin bebek doğuyor.

Yani aile başına 2.2 bebek düşüyor.

Bebeklerin sağlıklı beslenmeleriyle ilgili Numil çatısı altında çeşitli kampanyalar düzenleyen Çuhadaroğlu’na göre, bizim bebeklerde demir eksikliği yüzde 56 oranında.

Sağlık Bakanlığıyla birlikte öncelikle emzirme bilincini arttırıyoruz. Anne sütü altın değerinde zira. Ancak anne sütünün yetersiz olduğu yerde inek sütü yerine mamaya yönelmek gerek” diyor.

Yine elindeki verilere göre bizim bebekler Avrupa bir yana Endonezya, Çin, Brezilya’dan kötü besleniyormuş.

Şöyle bir örnek veriyor:

Fransa’da bebek başı mama tüketimi 180 kilo, Türkiye’de 17 kilo.

Ancak mama alışkanlığı artma eğiliminde.

Bu yüzden Gamze Çuhadaroğlu birkaç yıldan beri Danone’yi Türkiye’de bir bebek maması fabrikası kurmak için ikna etmeye çalışıyor.

Numil Almanya, Polonya, Hollanda gibi ülkelerde üretilen mamaları alıyor. Niye burada üretmeyelim? Danone’nin 150 milyon Euro’luk yatırımla fabrika kurması için hedefim 2017 yılı. Süt üreticileriyle görüşmelere  başladım” diyor.

Danone’nin fabrika kurması biraz da süt endüstrisinin gelişmesine bağlı.

Yazarın Tüm Yazıları