‘Dalgaya rağmen yatırıma devam’

EKONOMİ SERVİSİ
02.09.2015 - 22:30 | Son Güncelleme: 02.09.2015 - 22:30

Alman Mercedes’in çatı şirketi Daimler’in Otobüs Grubu Başkanı Hartmut Schick, döviz kurunda yaşanan dalgalanmanın Türkiye’deki faaliyetlerini etkilemediğini belirterek, “Türkiye’de kalmaya ve yatırım yapmaya devam edeceğiz” dedi.

ALMAN Mercedes markasının çatı şirketi Daimler’in Otobüs Grubu Başkanı Hartmut Schick, döviz kurlarındaki aşırı dalgalanmalarınTürkiye’deki faaliyetlerini etkilemediğini vurgulayarak, “Türkiye’de kalmaya ve yatırımlara devam edeceğiz” dedi. 1967 yılında Otomarsan ismiyle İstanbul’da kurulan ve 1968 yılında üretime başlayan Mercedes-Benz Türk, sadece otobüs üretimine 403 milyon Euro yatırım yaptı. Şirketin Türkiye’de bugüne kadar yaptığı yatırım miktarı ise toplamda 885 milyon Euro’ya ulaştı. Türkiye’de faaliyete geçmesinin 20’inci yılını kutlayan ‘Mercedes-Benz Hoşdere Otobüs Fabrikası’ için düzenlenen törene katılan Schick, “Ekonomideki gidişat bizi etkilemedi, hedeflerimiz tutuyor. Planladığımız her şeye planladığımız şekilde devam ediyoruz ve hedeflerimizi tutturacağız. Döviz kurundaki değişiklikleri yakından takip ediyoruz ama şimdiye kadarki hiçbir yatırım planımızı etkilemedi. Türkiye’de kalmaya ve yatırımlara devam edeceğiz” dedi.
Hartmut Schick, Hoşdere Otobüs Fabrikası’nın dünyanın en modern otobüs fabrikalarından biri olduğunu belirterek şunları söyledi: “Bizim için Hoşdere Otobüs Fabrikası, Daimler’in küresel otobüs Ar-Ge ve üretim ağının çok önemli bir noktası konumunda. Bugün Avrupa üretim birliğimiz ve Almanya’daki merkez fonksiyonlarımız Hoşdere’siz düşünülemez. Burada üretilen araçların yüzde 80’inden fazlası Avrupa ve Orta Doğu bölgelerine ihraç ediliyor. Üretim ağımızda yer alan merkezler giderek daha fazla birbirine kenetlenirken Hoşdere fabrikamız bir yetkinlik merkezi olarak öne çıkıyor. Mercedes-Benz Türk kuruluşundan bu yana 75 bin otobüs üretmiş ve gerek yurtiçinde yüzde 60’ın üzerinde pazar payı, gerekse 70’in üzerinde ülkeye yaptığı ihracatıyla önemli başarılara imza attı. Burada üretilen modellerimiz, en yüksek satış adetlerine ulaşan modeller.”

OTOBÜS VE KAMYON ÜRETİMİ

Ağustos ayında göreve başlayan Mercedes-Benz Türk’in ilk kadın Direktörler Kurulu Başkanı Britta Seeger, yeni görev yerinin Türkiye olması teklifini aldığımda, hiç tereddüt etmediğini ifade ederek , “Türkiye’nin Daimler dünyası içindeki önemini, otobüs ve kamyon üretiminde çok değerli bir yere sahip olduğunu biliyordum. Hoşdere otobüs fabrikamızın 20. kuruluş yıldönümü, ne mutlu ki benim de Türk basını ile ilk buluşmama vesile oldu” dedi. Şirketimizin kurulduğundan bu yana sergilediği üstün performansı, tarihi ve geleneği ile gurur duyuyoruz” dedi.

75 bininci otobüs banttan indi

MERCEDES-Benz Türk Otobüs Üretim Direktörü Martin Walz de konuşmasında Türkiye’de Mercedes-Benz Türk tarafından üretilen 75 bininci otobüsün banttan indiği belirtti. Walz, “Dünyanın en modern otobüs fabrikalarından biri olan Hoşdere, Türkiye otomotiv sanayiinin gelişmesine öncülük etmiş ve birçok ilke imza attı. Örneğin, ilk otobüs hava yastığı, ilk kataforez daldırma ünitesi gibi öncü çalışmalarımız, üretimde mükemmeli arayışımızın sonuçlarıdır. İnanıyorum ki, gelecekte de Hoşdere’nin önemi artarak, Daimler dünyasının sembollerinden biri olmaya devam edecektir” dedi.

HEM İSTİHDAM HEM EĞİTİM

Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Britta Seeger, bugün Türkiye’deki en büyük yabancı sermaye yatırımlarından biri olan Mercedes-Benz Türk’ün 48 yıllık tarihinde yatırımları ve yarattığı istihdam ile sadece ekonomiye değil, sürdürdüğü uzun soluklu kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ile topluma da katkıda bulunduğunu söyledi. Seeger, “Buna örnek olarak ‘Her Kızımız Bir Yıldız’ projesi kapsamında bugüne kadar meslek eğitimlerine destek verdiğimiz 3.500 genç kızı ve MobileKids projemizde trafik eğitimi verdiğimiz 9 bin ilkokul öğrencisini gösterebiliriz” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı