Dagi, kadın iç giyiminde atağa geçti, Rusya’ya ‘seksi ürün’le gidecek

Meltem KARA
02.11.2009 - 00:00 | Son Güncelleme: 02.11.2009 - 09:35

Erkek iç giyim markası Dagi, 10 müşterisinden 9’unun kadın olmasından yola çıkarak başladığı kadın iç giyiminde mayo ve çorap atağına geçti. Dagi ayrıca Rusya ve Ukrayna’ya Türkiye’de satmadığı ‘seksi’ ürünleri ihraç etmeyi planlıyor.

İKİ yıl önce koleksiyonlarına kadın iç giyimini ekleyen erkek pijama ve ev giysisi markası Dagi, mağazalarında kadın ürünlerinden elde ettikleri cironun erkek giyimini geçmesinin ardından bu alanda atağa geçti. 2010 yazı için mayo koleksiyonuna ağırlık veren Dagi, 100 bin adet mayo üretmeyi hedefliyor. 450 modelle girdikleri mayo sektöründe yoğun rekabet yaşandığını söyleyen Dagi Genel Müdür Yardımcısı Bülent Arı, “2 yıldır mayo üretimi yapıyorduk. Müşterilerimiz 2010’dan sonra mayo almak için mağazamıza gelecek” dedi.
Kumaş yatırımı yaptı
2010 yılı için ciddi bir koleksiyon hazırladıklarını belirten Bülent Arı, yeni yatırımları hakkında şunları söyledi: “Mayoda çok büyük bir rekabet var. Piyasada marka ve firma sayısı çok fazla. 2 yıl önce kadın iç giyiminde atak yapmıştık, şimdi mayo için atağa geçiyoruz. Mayonun bize yalnızca 1 milyon dolarlık yatırım maliyeti oldu. Tasarım ve kumaş yatırımları yaptık. 2010 yılında 100 bin adetlik üretim planlıyoruz. Pazardan uzun vadede yüzde 10’a kadar pay almak istiyoruz. Bayan çoraplarına yönelik koleksiyonumuz da var. 1 ay önce satışlara başladık.”
Dagi markasıyla ihracat yaptıklarını da ifade eden Arı, şöyle konuştu: “Genelde Balkan ülkelerinde, Türk cumhuriyetleri ve Ortadoğu ülkelerinde satışlarımız var. Şu anda 7-8 yerde varız. 30 milyon dolar ciroya sahibiz. Ciromuzun yüzde 5’i kadar ihracat yapıyoruz. Bu ülkelerde Türk insanına yakın tüketim alışkanlıkları var. İç giyim ve pijama talepleri birbirine paralel gidiyor. Türkiye’de sattığımız aynı ürünü satıyoruz.” Bülent Arı, Rusya ve Ukrayna için çalışmalarının sürdüğünü de belirterek şunları anlattı: “Bu ülkelerin iç giyim potansiyeli çok yüksek.Onlar için farklı koleksiyonlar hazırlıyoruz. Daha seksapalitesi yüksek ürünler hazırlıyoruz. Onlar bizim gibi rahat pijama, gecelik tarzında ürünler tüketmiyor. Ölçü tabloları da çok farklı.”

65 mağazaya ulaşacak

DAGİ’nin yıllık 5 milyon adet üretim yaptığını belirten Bülent Arı, şöyle konuştu: “Şu anda 2 bin noktada ürünlerimiz satılıyor. 50 tane de kendimize ait mağazamız var. 2010’da mağaza sayımızı 65’e çıkarmayı hedefliyoruz. Erzurum, Samsun, Kayseri, Antalya’da yeni mağazalar açacağız. İstanbul’da da 8 lokasyonda yeni mağaza hedefimiz var. İstanbul ve Anadolu’ya farklı ürünler gönderiyoruz. Renk açısından fark ediyor.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı