D-Smart CEO’su, İngiliz The Daily Telegraph’a konuştu

Hürriyet Haber
16.05.2014 - 01:45 | Son Güncelleme:

İNGİLİZ The Daily Telegraph’a konuyan D-Smart CEO’su Ali Güven, amaçlarının yeni hanelerinin seçtiği marka olmak olduğunu söyledi. Güven, “İnsanlar yeni renklere ihtiyaç duyar. İşte biz o rengiz” dedi.

TÜRKİYE’nin son dönemde hızla büyüyen dijital platformu D-Smart CEO’su Ali Güven, insanların yeni markalara ve yeni renklere ihtiyaç duyduklarını ifade ederek, “Bizim amacımız ‘yeni hanelerin seçtiği marka’ olabilmektir” dedi. İngiliz The Daily Telegraph’a açıklama yapan Güven, Türksat vasıtasıyla yüksek HD kalitesi sunmaktan gurur duyduklarını ifade etti. Türksat’ın Türkiye’ye çok daha yakın konumda olduğunu ve bu sayede çok daha iyi görüntü kalitesi garanti edildiğini belirten Güven şunları söyledi:

D-Smart CEO’su, İngiliz The Daily Telegraph’a konuştu

12 MİLYON HANE HEDEFİ

“Biz ‘Free box’ (ücretsiz kutu) ile Türksat kanallarını izleyen 12 milyon haneye erişebiliriz. Tek yapmamız gereken bunların D-Smart’a geçişlerini sağlamak. Ellerindeki kutuları bizimkiler ile değiştirebilirler. Bunu 24 aylık bir abonelik ile yapıyoruz. Son olarak interneti de kapsayan bir hizmet paketi sunmaktayız. Pay TV işimizin yanı sıra, Türkiye’deki en büyük ikinci ADSL ve üçüncü internet sağlayıcıyız, 364 binin üzerinde aboneye sahibiz. Ücretli TV ve interneti beraber almak suretiyle müşterilerimiz daha az ödemekte, daha fazlasını almakta ve daha kaliteli hizmetlerden faydalanabilmektedir.”.

GÖZLEM STRATEJİSİ


D-Smart’ın 5.’nci yılında 350 milyon dolar gelire ve 1.6 milyon aboneye eriştiğini aktaran Güven, şirketin bugün Türkiye’deki ücretli TV (pay TV) pazarının yüzde 28’ini ve uydu anteni pazarının da yüzde 40’ını elinde bulundurduğunu söyledi. Güven, D-Smart’tan çok daha uzun süredir faaliyet gösteren Digiturk’ün pazarda lider konumda olduğunu ancak D-Smart’ın yeni, başarıya odaklı ve hırslı, hedefleri için motive durumda olduğunu aktardı. Stratejilerinden birinin rakibin ne yaptığını ister pozitif ister negatif olsun tecrübelerini şekillendiren unsurları gözlemlemek ve bunu kendi avantajlarına çevirmek olduğunu kaydeden, Güven, “Doğru bir şeyler yaptıklarında onların adımlarını izleriz, tersi durumda ise, onların yanlış yaptığı yoldan farklı bir rota çizeriz” şeklinde konuştu.

Değerli içerik para kazandırır

ALİ Güven, televizyon kanallarının diğer tüm dijital eğlence ile birlikte abonenin evine teslim edildiğini ve bu sayede TV’nin sadece menüdeki kalemlerden biri olduğunu sözlerine ekleyerek, “75 milyonu aşan nüfusa sahip bir ülkeyiz, kabaca 20 milyon hane bulunmakta. Hali hazırda, hanelerin sadece yüzde 27’si TV seyretmek için para öderken geri kalanı, bir uydu alıcısı ve çanak antene üç beş kuruş ödemek suretiyle ücretsiz olarak televizyon seyrediyor. Türksat’ın sunduğu bu ücretsiz içerikli yayın asla son bulmayacak, zira bu bir kamusal haktır ve bizim devletimiz bunu asla değiştirmez. Bu nedenle, Türk operatörler olarak tek çözümümüz değerli içerik yaratmaktır. Bu sayede insanların televizyon hizmetlerine para ödemeleri için neden ortaya çıkmış olur” diye konuştu.

Dizi ihracatı en az 10 kat artmalı

ALİ, D-Smart’ın en büyük avantajlarından birinin de zengin dizi içeriği olduğunu da ifade etti. Güven sözlerine şu şekilde devam etti: “Dizi prodüksiyonlarımız uluslararası başarısına rağmen, ihracatımızın sadece 50-60 milyon dolarına karşılık geliyor. Bu rakam en azından 10 kat daha yüksek olmalıydı. En büyük kısıtlarımızdan bir tanesi, halen içe dönük olarak hareket eden bir ülkeyiz. Dizilerin sektörümüzdeki yüksek potansiyeli aşikardır ve geri dönüşü de garantidir. Tüm yabancıları, oldukça umut vadeden bu alana girmesi açısından da davet ediyoruz. Yabancılar da D-Smart’a giderek daha fazla ilgi gösteriyorlar. Ne yaptığınızı biliyorsanız ve akıllıca bir şekilde çalışmalarınızı sürdürüyorsanız, Türkiye’de Pay TV ve medya sektörüne yatırım yapmak, kazanma şansı çok yüksek bir yatırım olacaktır. En azından hane artışımız nüfus artışımızdan daha fazla olduğu sürece bu yüksek yatırım değeri sürecektir.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı