Saatlerde 2009 yılının trendleri BU YILIN GÖZDESİ PEMBE ALTINLI

Güncelleme Tarihi:

Saatlerde 2009 yılının trendleri BU YILIN GÖZDESİ PEMBE ALTINLI
Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2008 00:00

Saatin yaşamımızdaki yeri hiçbir zaman yadsınamaz. Özellikle de kol saatlerinin. Onlarla işe, eğlenceye, çarşıya-pazara, sinemaya gidiyor, uçağa, otobüse, tramvaya metroya biniyoruz. Gerçi son yıllarda saat bilgisini cep telefonlarından da öğrenmeye başladık ama bu durum kol saatlerinin sonunu getirmedi, aksine onlara yeni bir kimlik kazandırdı. Artık kol saati, eskisinden daha çok, aksesuvar ve takı olarak kabul ediliyor. Özellikle de erkekler için en temel aksesuvar olduğu söylenebilir. Buna paralel olarak, saatin de her yıl, hatta her sezon değişen bir modası oluştu. Kasaları, biçimleri, kullanılan materyal ve renkleri sürekli değişmeye başladı. Peki 2009’un saat modelleri hangileri, başlıca trendler neler? Bu soruyu Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya ve Günsal Yönetim kurulu Başkanı Güneş Hüner’e sorduk.

Türkiye’de her yıl yaklaşık 13 milyon adede yakın saat satılıyor. Ülkemizin saat pazarı yıllık 500-600 milyon dolar civarında. Tabii ki bu rakamlara pazarlarda ve işporta tezgahlarında tanesi 5 YTL’den satılan Çin malı saatler dahil değil. 70 milyonluk bir ülkede her yıl 13 milyon saat satılması ilk anda çok akla yatkın gelmiyor ama çoğu insanın artık birden fazla saati olduğu düşünülürse anlaşılabilir. Hatta 5-6 saati olanlar bile normal karşılanıyor; bir saat koleksiyoneri olmak için çok daha fazlası gerekiyor.

Saat, meraklısı için çok iyi bir aksesuvar aslında. Hatta kullanan kişinin tarzı, işi ve hobileriyle de ilgili ipuçları verecek kadar önemli. Bu nedenle de eskiden sadece bir iki saati olanların şimdi kıyafetlerine veya gideceği yere göre değişen birçok saati var. Günümüzde saat modelleri sadece fonksiyonellikleriyle değil, şık tasarımlarıyla da kendinden söz ettiriyor. Doğal olarak da her yıl değişen bir saat modası ortaya çıkıyor.

İTALYA’DA ROSE GOLD GÖVDELİ SAATLER MODA OLDU

Modanın her an değişken yapısına saatler de sonuna kadar ayak uydururken bu değişimin en son şekli de Rose Gold olarak tanımlanan pembe altından yapılan saat gövdelerinin 2009’da trend olarak tavan yapması bekleniyor. Rose Gold saatler, bu yılın son aylarında İtalya’da yükselişe geçti. Bu trendin oradan Türkiye’ye yansıması ve özellikle kadınlar arasında yaygınlaşması bekleniyor.

Pembe altın gövde, ister spor, ister klasik, ister abiye olsun her saat modelinde kullanılabiliyor. Bu gövdeler metal veya deri kayışlarla da çok iyi uyum sağlıyor. Saat ithalatçıları "Kendinizi Rose Gold ile de ifade edebilirsiniz. Yeter ki bir tarzınız olsun. Herkes kendisine uygun bir Rose Gold saat bulabilir" diyorlar.

KADRANLAR BU YIL DAHA DA BÜYÜDÜ

2009 yılında lüks saat segmentindeki trendlere baktığımızda, büyük saatlerin gittikçe kendilerine daha da sağlam bir yer edindiğini görüyoruz. Geçen yıla kadar büyük saat deyince çapı 38 milimetreye kadar olanlar çok ilgi görüyordu. Bu sene ise kadran büyüklükleri 44- 46 milim boyutlarına kadar çıktı.

Bu yıl yuvarlak kasa saatler öne çıkıyor; ama köşeli veya ilginç tasarımlı saatlerin de müşterileri yadsınamayacak kadar çok. Erkeklerde mekanik ve kronometreli saatler ile siyah kadranlı saatler öne çıkarken, kadınlarda pembe alıtının yanında karbon fiber kasalı, şatafatlı, üzeri Swarovski taşları veya başka kıymetli taşlarla süslü veya seramik kayışlı saatler de göze çarpıyor.

Bazı erkek saatleri üreten markalar da saati başka aksesuvarlar ile birlikte piyasaya sunuyor. Örneğin saatle uyumlu kol düğmesi, dolma kalem, tükenmez kalem, toplu halde şık bir aksesuvar seti oluşturuyor.

SAAT SON 15 YILDA BİR ARAÇ OLMAKTAN ÇIKTI STİL OBJESİ HALİNE GELDİ

1970 ve 1980’li yıllara kadar piyasa klasik saatlerin hakimiyeti altındaydı. Tasarım olarak fazla yenilik yoktu. Çünkü o dönemde kol saati, henüz sadece fonksiyonel bir araç olarak görülüyordu. Saati bir moda unsuru haline getiren iki gelişme, son 10-15 yılda ortaya çıktı. Birincisi, tasarım bütün dünyada atağa kalktı; tasarıma göre farklılaşan markaların çağı başladı. İkincisi ise cep telefonlarının ortaya çıkmasıyla kol saati, sadece fonksiyonel bir araç olmaktan çıktı, bir aksesuvar haline geldi. klasik saatlerden oluşan piyasa son 10-15 yıldır modaya ayak uydurmaya başladı. Bu gelişmede ünlü giyim markalarının aksesuvar alanındaki girişimleri de rol oynadı. Armani, Burberry, Ferre, Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Lacoste, Diesel, DKNY gibi büyük giyim markaları, kendi adlarını taşıyan saatler ürettiler.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!