Ege Haberleri

06.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

Hazırlayan Ceren CANDAR

Otobüsler trafiği adeta kitliyor

BELEDİYE otobüsleri özellikle Alsancak trafiğinde büyük sıkışıklığa neden oluyor. Günün her saati yaşanan bu sıkıntı hem yolcuları hem de trafikte sıkışan şoförleri canından bezdirdi. Alsancak Camii'nin karşısındaki duraktan yolcu almak isteyen otobüsler böylesine ilginç görüntülere neden oluyor. Katar gibi arka arkaya dizilen otobüsler durağa tam olarak yanaşmadıkları için yan şeridi de kapatarak trafiği kilitliyor. Trafik sıkışıklığının başladığı bu nokta Alsancak Garı'na kadar devam ediyor. Milim milim ilerleyen trafikte yol almak mümkün olmadığı gibi sık sık da maddi hasarlı kazalar meydana geliyor. Benzin istasyonunun yanındaki otobüs durağına cep yapılması durumunda sorunun azalacağını belirten vatandaşlar, ‘‘Otobüsler çoğu zaman durağa yanaşmıyor. Arka arkaya dizilen otobüslerin numarasını bile göremiyoruz. İnanılmaz bir karmaşa oluyor. Özellikle akşam saatlerinde büyük sorun yaşıyoruz. Bu durağa cep yapılırsa bu sorun az da olsa çözümlenir’’ dedi.

ALSANCAK Camii'nin karşısında yer alan otobüs durağında günün her saati karmaşa yaşanıyor. Arka arkaya dizilen otobüsler ilginç görüntüler oluşturuyor.

Büfeler ne olacak

KONAK Belediye Başkanı Erdal İzgi'nin büfelerle ilgili bir çalışma yaptığını biliyoruz. Ancak büfelerde ne bir azalma ne de düzelme göremiyoruz. Pislikten geçilmiyorlar. Ayrıca yolun ortasında, kaldırımların üzerinde ne işleri var. Büfenin dışında çevreye yaydıkları malzemeleri de cabası. En azından bu yayıntılara bir çözüm getirilemez mi? Kaldırılana kadar belli bir düzen içine sokulsa, vatandaşlar da rahat eder. Özellikle Hilton Oteli'nin çevresindeki büfelerde büyük bir yayılma söz konusu. Bu çevrede çalıştığım için sıkıntı yaşıyorum. Yetkililerden bu konuda bir çalışma yapmalarını bekliyoruz. Celal Kaya

Vapurdan soğudum

KARŞIYAKALI bir vatandaş olarak sık sık vapurla seyahat ediyorum. Toplu ulaşım araçları içinde tek tercihim vapurdur. Ancak son zamanlarda beni vapurlardan soğutan bir sorun var. Vapurlarımızın çoğu çok pis. Yazın içeri girmediğimiz için pek farketmiyorduk. Ancak havaların soğumasıyla birlikte içerde oturmaya başladık. Vapurların içi durulacak gibi değil. Çok ağır bir koku var. Büyük rahatsızlık duyuyorum. Oturduğumuz koltuklar, yerler, camlar leş gibi. Yeni vapurlarda bu kadar kirlilik yok. Ancak eskiler gerçekten binilecek gibi değil. Bu kadar kolay çözümü olan bir sorunun ihmal edilmesi çok üzücü. Umarım yetkililer sesimize kulak verir. Ayşegül Sonay