Corona ve Miller, ABD pazarı için evlendi

Hürriyet Haber
11.10.2007 - 00:00 | Son Güncelleme: 10.10.2007 - 21:33

Amerika bira pazarında tüketicinin damak zevkine hitap edebilmek için büyük yarış içinde olan firmalar, bir anda yeni birleşme kararıyla sarsıldı.

SABMiller PLC ve Molson Coors Brewing Co. Amerika’daki operasyonlarını birleştirmek konusunda anlaştı. En fazla satılan biralar arasında yer alan Miller Lite and Coors Light artık uzun zamandır sektörde liderliği elden bırakmayan Anheuser-Busch Cos’a karşı omuz omuza rekabet edecekler. Yıllık geliri 6.6 milyar doları bulması beklenen ve MillerCoors JV olarak adlandırılacak ortak girişimin Amerika’daki pazar payı da yüzde 30’a ulaşacak. Ancak, bu güçbirliği bile pazar lideri konumunda olan Anheuser’in tahtını devirmeye yetmeyecek. SAB Miller’ın CEO’su Graham Mackay birleşimin iki kolunun birbirini tamamlayıcı nitelikte olduğunu söyleyerek, "İki firmanın klültürel yapısı da şaşırtıcı derecede benzerlikler taşıyor. Birlikte mükemmel markaların barındıran bir portfolyaya sahip olacağız. Distribütörlük sistemimiz büyük oranda gelişecek. Tüm bu güçler rekabet gücümüze de yansıyacak" dedi.

HİSSELER YÜKSELDİ: Birleşmelerinin üçüncü yılında, yıllık gider tablolarında 500 milyon dolarlık düşüş bekleyen ortak girişim firma hisselerinin borsada da yükselmesini sağladı. Molson Coors hisseleri New York Borsası’nda yüzde 10 yükselirken SABMiller hisselerinmdeki artış da Londra’da yüzde 1.4’ü buldu. Anlaşmanın şimdi büyük rakip Bud Light’ın üreticisi Anheuser’i de harekete geçirmesi ve yeni bir ortaklığa soyunmasını sağlaması bekleniyor. Anheuser dünya bira pazarında üçüncü sırada yer alıyor. 2002 yılında Miller’ın satın almasına karşın zayıf kalan Amerika halkasının bu kez oluşturulan yeni güçbirliğinden olumlu etkilenmesi bekleniyor. Anlaşmaya göre oluşturulan bu ortak girişimde SABMiller’ın yüzde 58 Molson Coors’un da yüzde 42 hissesi bulunacak. Ancak iki şirketin de yönetimde eşit söz hakkı olacak. Her birinin 5 temsilcisi yönetim kurulunu oluşturacak. Ortak girişimin CEO’su Molson Coors’un yöneticisi Leo Kiely olurken Miller Brewing’in CEO’su Tom Long ise ortak girişimin başkanı olacak.

Anhauser yine de lider

ANHAUSER’in Amerika’daki satışları toplam satışlarından yüzde 23.6 pay alırken, bu Miller ve Molson Coors için yüzde 10’un altında kalıyor. Her yıl ortalama yüzde 1.7 büyüyen pazarda Anhauser yüzde 48’lik payla lider konumunda yer alıyor. Yeni ortak girişimle Miller ve Corona’nın payının ise yüzde 30’a ulaşması bekleniyor.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı