Cola Turka yüzde 20’yi yakaladı

Hürriyet Haber
22 Ekim 2003 - 01:59Son Güncelleme : 22 Ekim 2003 - 01:59

Ülker Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, Cola Turka'nın kolalı içecek pazarından yüzde 20 pay aldığını söyledi. Yurdagül, Türk tüketicisinin damak tadına uygun ‘‘Cola Turka Light’’ı da gelecek hafta piyasaya çıkaracaklarını belirtti.

Ülker Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, yaklaşık 3.5 ay önce yoğun ilgi gören reklam kampanyası ile piyasaya çıkan Cola Turka'nın kolalı içecek pazarından yüzde 20 pay aldığını söyledi. Ülker'in Cola Turka'nın üretimini gerçekleştirdiği Sakarya Akyazı'daki Della fabrikasında düzenlenen basın toplantısında konuşan Metin Yurdagül, Türk tüketicisinin damak tadına uygun ‘‘Cola Turka Light’’ı da gelecek hafta piyasaya çıkaracaklarını belirtti.

Ülker Grubu'nun 2002'de 2 milyar 255 milyon dolar ciro yaptığını, 110 ülkeye 258 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini söyleyen Metin Yurdagül, yurt içinde 29, yurt dışında 6 fabrikaları olduğunu hatırlattı. Toplam şirket sayılarının 58, çalışan sayısının 17 bine ulaştığını belirten Yurdagül, ürün sayının da bini aştığını, yaklaşık 200 bin satış noktasına sahip olduklarını kaydetti.

Gelecek hafta raflara girecek Cola Turka Light'ta da her üründe olduğu gibi kaliteden taviz vermediklerini söyleyen Metin Yurdagül, ‘‘Ülker Türk insanının damak tadına uygun ve en iyi kalitede ürünler üretiyor. Bu ürünleri en ücra köşelere kadar dağıtmak ve herkesin ulaşabileceği fiyatlarla satış yapmak gibi bir misyonumuz var. Ülker'in rekabet ve kaliteyi artırmak gibi. Rekabeti ve kaliteyi artırmak Ülker'in misyonudur’’ dedi.

Cola Turka'nın yüzde 25 pazar payı hedefiyle yola çıktığını, söyleyen Yurdagül, takriben yüzde 20 pazar payı yakaladıklarını belirtti. Toplam gazlı içecek pazarında Ülker'in yüzde 17 pazar payına sahip oldusadeğunu söyleyen Yurdagül, sade gazozda (Çamlıca) yüzde 25, meyveli gazozda (Sunny) yüzde 9 pazar payı olduğunu vurguladı. Türkiye'de gazlı içecek pazarının 1.7 milyar litrelik bir büyüklüğe sahip olduğunu belirten Yurdagül, Cola'nın buradan yüzde 65 pay aldığını söyledi.

2000 yılında kurulan tesisin 2002 yılında Ülker Della adıyla üretime başladığını söyleyen Yurdagül, şöyle konuştu: ‘‘2002 Haziran ayında Ülker Çamlıca ve Ülker Sunny üretimine başlandı. Cola Turka üretimine ise 2003 Temmuz'unda start verildi. Bu bir yıllık Ar-Ge çalışmasının sonucunda oldu. Fabrikanın günlük üretim kapasitesi 130 bin litre/saat. Cola Turka'ya yoğunlaşıp Sunny ve Çamlıca'yı biraz ihmal ettik. Bu nedenle yapılacak yeni bir yatırımla gelecek sezon üretim kapasitesini 180 bin litre/saate çıkaracağız.’’

Yurdagül, Ülker Della fabrikasının yatırım tutarının, 5 yıl ödemeli, 50 milyon dolar olduğunu belirtti.

Ülker'in bisküvi ve çikolata pazarında birinci, sakızda dördüncü, şekerleme, sıvıyağ, margarin, hazır çorba ve sade gazozda uzun ömürlü sütte ikinci, yoğurtta üçüncü olduğunu söyleyen Yurdagül, üretimine yeni başladıkları Cola, dondurma ve Türk kahvesine ilişkin sektördeki durumlarını değerlendirmek için henüz erken olduğunu kaydetti. ‘‘Ülker üçüncülüğü sevmez’’ diyen Yurdagül, bu pazarlarda da en az sektör ikinciliğine oynadıkları mesajını verdi.

Genel olarak milliyetçi ya da siyasi bir söylemleri olmadığını söyleyen Yurdagül, Kola ihracatının çok kárlı bir iş olmadığını söyledi.

1944 yılında 3 kişiyle günde 200 kilogram petibör bisküvi üreterek gıda sektöründe faaliyet göstermeye başlayan Ülker, 2002'de 40 şirkette bisküviden çikolataya, hazır çorbadan margarin ve sıvıyağa, ambalaja kadar üretim yapıyor.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı