İSTANBUL HABERLERİ

“Çok uyumak çok dinlenmek değil”

DHA
11 Haziran 2017 - 11:07Son Güncelleme : 11 Haziran 2017 - 11:07

“Çok uyumak çok dinlenmek değil”

DHA

İstanbul, 11 Haziran (DHA) – Eğitim yılını geçen Cuma günü tamamlayan okul çocukları için yaz tatili başlamışken, Türk Uyku Tıbbı Derneği (TUTD), öğrenciler ile anne ve babaları için yaz tatilinde uyulması gereken “uyku disiplinleri”ni anımsattı.

TUTD Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Sinan Yetkin, yaptığı yazılı açıklamada, eğitim yılı boyunca düzenli uyuyan ve gündüz erken kalkan çocukların, yaz tatilinde bir anda zorunlulukların ortadan kalkmasıyla, uyku düzenlerini geceden gündüze taşıma eğilimi gösterdiğini anımsatarak şöyle konuştu:

“Elbette tüm öğrencilerimizin tatillerini gönüllerince keyifli, eğlenceli geçirmelerini dileriz. Ama yaz tatili ile amaçlanan çocukların dinlenebilmeleri ise bunun ön koşulu önce sağlıklı bir uyku sürecinden geçiyor. Oysa tatil boyunca ortaya çıkan gece geç saatlere kadar uyumama eğilimi, onların ihtiyaç duydukları uyku saatlerini, gündüze taşımalarına yol açıyor. Anne babalar buna kayıtsız kalmamalı ve çocuklarının uyku düzenlerinin bozulmasına izin vermemelidir. Çünkü hepimiz için olduğu gibi, çocuklarımız için de en doğru uyku zamanı, gece karanlığındadır.”

Uykunun bedensel ve zihinsel tamir sürecimiz olduğunu kaydeden Yetkin, “Ancak uyku çocuklarda ayrıca onların sağlıklı gelişimlerini tamamlayabilmeleri için daha da önemlidir. Eğitim yılı boyunca çocuklarımız uzun, yorucu ders programları ile zaten yoruldular. Gündüz uykululuk alışkanlıkları ortaya çıkarsa, bu onları yaz tatili boyunca da kendilerini yorgun ve halsiz hissetmelerine yol açar.  Gündüz uykusu öğle saatlerinde ancak şekerleme dediğimiz ölçüde olmalıdır. Bu türden bir öğle uykusu hepimizi olduğu gibi, onları da zinde tutar” diye konuştu.

 Sinan Yetkin’in açıklamasında yer verdiği “uyku disiplin kuralları” şunlar:

 1.     Gündüz geç saatlere kadar yatmayın: Çok uyumak çok dinlenmek anlamına gelmez. Aksine gündüz saatlerine uzatılan uyku, gece aldığımız dinlendirici uykuyu bozar. Gün boyunca yine uykulu ve yorgun hissetmemize neden olur. Geç kalkmak biyolojik saatimizin gündüze kaymasına yol açar. Uyku uyanıklık ritmindeki bozulmanın yanı sıra, bir çok fizyolojik işlevimiz de etkilenir.

2.     Akşam çok geç yatmayın: geç yatmak, ihtiyaç duyduğumuz uyku süresine göre geç kalkmamıza neden olur. Uykudaki zihinsel ve bedensel bir çok biyolojik tamir süreci karanlığın olduğu gece saatlerinde olması gerekir. Aksi takdirde dinlendirici bir uykuya sahip olamayız.

3.     Yaz tatilinde de düzenli yatış ve kalkış saatleri ile ihtiyaç duyduğunuz uyku süresini alın.

4.     Yaz sıcağının ve güneşin en etkili olduğu öğlen saatlerinde kısa şekerlemeler yapılabilir. Bu şekerlemeler özellikle günün geri kalan saatlerinde sıcağın etkisiyle de düşen performansımızın daha da artmasına yardımcı olacaktır.

(Fotoğraflı)

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin İstanbul haberleri bölümünde, DHA ve İHA’nın abonelerine gönderdiği İstanbul haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde “Çok uyumak çok dinlenmek değil” haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

    İSTANBUL YOL DURUMU
    İstanbul3 DERECE
    Yol durumu »
    İSTANBUL NAMAZ VAKİTLERİ
    17 Ağustos 2017, Perşembe
    • İmsak
      04:14
    • Guneş
      06:08
    • Öğle
      13:19
    • İkindi
      17:08
    • Akşam
      20:09
    • Yatsı
      21:47
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı