Eğitim Haberleri

    Çoğu eğitim uzmanı aslında uzman değilmiş!

    Önder ÖNDEŞ
    23.02.2015 - 10:15 | Son Güncelleme:

    Amerikan İlinois Üniversitesi yaptığı araştırmayla çoğu ‘eğitim uzmanı’nın aslında yeterli bilgi birikimine sahip olmadığını ortaya çıkardı.

    ABD İlinois Üniversitesi’nden iki eğitim programı uzmanı Joel.R. Malin ve Chrisopher Lubienski’nin imzasını taşıyan araştırma eğitim ajandalarını belirleyen ve devlet politikalarına yön veren çoğu uzmanın aslında yeterli vasıflardan yoksun olduğunu gösterdi.

    ABD’de adları çeşitli organizasyonlar, dergi ve gazetelerde sıklıkla geçen 300 isim incelemeye alındı. İki araştırmacı Google Akademik atıf listesini inceledi. Medyada adı sıklıkla geçen eğitim uzmanlarının akademik çalışmalarına ve yeterliliklerine bakıldı. Oluşturulan puanlama sistemiyle her uzmana medyada görünürlük ve uzmanlık arasındaki ilişkiyi belirleyen bir derecelendirme yapıldı. Sonuçta adları dergilerde, gazetelerde sıklıkla geçen, eğitim organizasyonlarında yer alan çoğu uzmanın sanıldığının aksine yeterli deneyim kriterlerinden yoksun olduğu tespit edildi. Araştırmacılar analiz yaparken 52 uzmanla ilgili yeterli bilgiyi çeşitli kaynaklarda buladıklarını da dile getiriyor.

    Araştırmacı Joel R. Malin uzmanlık azaldıkça medyada daha fazla görünürlük tespit ettiklerini söylüyor. Araştırmacılar, bazı ‘gerçek’ uzmanlarınsa medya nüfuzlarının etkisiz kaldığını şaşkınlıkla fark etmişler.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı