Gündem Haberleri

    Coca-Cola içecekte 2008 güçlü başladı

    A.A
    31.05.2008 - 10:10 | Son Güncelleme:

    The Coca-Cola Company ürünlerinin Türkiye, Kazakistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Kırgızistan, Irak, Suriye ve Ürdün'deki şişeleyicisi Coca-Cola İçecek A.Ş, 2008'in ilk çeyreğinde de büyümesini sürdürdü.

    Coca-Cola Company'nin Pakistan'daki şişeleyici şirketi Coca-Cola Beverages Pakistan Ltd'nin belli bir kısım hissesini satınalmak için görüşmelerini sürdüren şirketin Üst Yöneticisi (CEO) Michael A. O'Neill, yaptığı açıklamada, “2008 yılının ilk çeyreğinde de satış hacmimiz büyümeye devam ederek, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 15 artışla 91 milyon ünite kasaya ulaşmıştır” dedi.

    Şirketin, aynı dönemde satış gelirlerini, satış hacminin, FAVÖK (finansman giderleri, amortisman giderleri ve vergi öncesi kar) rakamını ise satış gelirlerinin üzerinde büyütmeyi başardığını aktaran O'Neil, satış gelirlerinin de yüzde 22 artışla 391 milyon YTL'ye çıktığını bildirdi.

    Coca-Cola markasının son zamanlarda yaptığı en büyük yeniliklerden biri olan Coca-Cola Zero'nun Türkiye'de tüketici tarafından çok iyi karşılandığını ve satış performansının çok başarılı olduğunu ifade eden O'Neill, “Türkiye'deki bu başarımızdan cesaret alarak Coca-Cola Zero'yu Nisan ayında Suriye ve Ürdün'de de pazara sunduk” dedi.

    O'Neill, halen Coca-Cola İçecek'in iş hacminin yüzde 80'ini oluşturan Türkiye operasyonlarının 2008 yılının ilk çeyreğinde çok iyi performans gösterdiğini ve satış hacminin yüzde 16 artışla 74 milyon ünite kasaya ulaştığını vurgulayarak, uluslararası operasyonlarının ise Kazakistan'daki ekonomik yavaşlamaya ve geçen yılın ilk çeyreğindeki yüksek büyümeye rağmen iyi bir performans göstermiş olduğunu ve 2007 yılının aynı dönemine göre yüzde 8 artışla 17 milyon ünite kasa satış rakamına ulaştığını belirtti.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı