Köyünde çobanlık yaparak geçinirken okuduğu e.yaşam’la hayatı değişen Ahmet Kaplan, "Dünyayı Kurtaran Adam’ın Oğlu" filminin görsel efektlerindeki katkısıyla IMDB’deki yerini aldı.
Önce TASARIM SONRA özel efektOlayları bu noktaya getiren süreç, 2004 yılında Ahmet Kaplan’ın şehre indiği zamanlarda okumak için kiloyla aldığı gazetelerin arasından çıkan e.yaşam’la tanışmasına kadar uzanıyor. Kaplan, Hürriyet e.yaşam’ın bir sayısında konuk yazar olarak yer alan dönemin Teknoloji Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Dünya Fütüristler Derneği Türkiye Başkanı Alphan Manas’ın, fütürizm üzerine yazdığı yazıyı okuduğu anda kendini anlatılanlara yakın hissettiğini düşünmüş. Bunun üzerine şehirdeki İnternet kafeden, Manas’a konuyla ilgili bir e.posta göndermiş.
Manas, Kaplan’ın fikirlerinden öylesine etkilenmiş ki, kendisine holdingde danışmanlık vermiş ve İstanbul’a yerleşmesine de ön ayak olmuş. Böylece Kaplan, İstanbul’da aldığı hızlandırılmış bir eğitimin ardından Teknoloji Holding bünyesindeki T-Design firmasının yaratıcı ekibinde çalışmaya başlamış.
JENERİĞE ADINI YAZDIRDIBir süre sonra T-Design Teknoloji Holding bünyesinden ayrılınca, Kaplan buradaki görevini sürdürmeye devam etmiş. Bu arada dakendini farklı alanlarda geliştirmeyi ihmal etmemiş ve görsel efektler konusuna merak salmış. Çalıştığı firma "Dünyayı Kurtaran Adam’ın Oğlu" filminin görsel efektlerinin yapımını üstlenince de, bu alana ilgi duymanın mükafatını alarak ekipte Görsel Efektler Asistanı olarak çalışmaya başlamış.
Elektriğin olmadığı, cep telefonlarının çekmediği bir köyde çobanlık yaparken, okuduğu e.yaşam ile hayatı bir anda değişen Ahmet Kaplan’ın adı, bugün Türkiye’de 268 salonda gösterilen bir filmin jeneriğinde yer alıyor.
İki yıl öncesinin Çoban Ahmet’i, e.yaşam sayesinde bugün dünyanın en büyük
sinema ansiklopedisinde, milyonlarca insanın ekranında Ahmet Kaplan olarak gülümsüyor.