Cirosunu yüzde 30 artırdı

Hürriyet Haber
17.05.2011 - 16:10 | Son Güncelleme: 17.05.2011 - 16:10

Vodafone Türkiye'nin 2010-2011 mali yılı cirosu, önceki yıla göre yüzde 30,2 artışla 3,7 milyar lira olarak gerçekleşti.

Vodafone, 2010-2011 mali yılının son çeyreği olan Ocak-Mart 2011 sonuçlarını açıkladı. Konuya ilişkin açıklamada, sonuçların, Vodafone Türkiye'nin güçlü ve istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü ortaya koyduğu belirtildi.

Açıklamada, Vodafone Türkiye'nin 2009'dan itibaren devreye aldığı stratejik programında müşteri memnuniyetine, inovasyona ve kaliteye odaklı faaliyetleri ve teknolojik yatırımları sonucunda 2010-2011 mali yılını güçlü bir büyüme ile tamamladığı kaydedildi.

Servis gelirlerinde önceki 3 çeyrekte geçen yılın aynı dönemlerine kıyasla sırasıyla yüzde 23,7, yüzde 29,5 ve yüzde 31,7 artış grafiği çizen Vodafone Türkiye'nin, 2010-2011 mali yılının son çeyreğinde de yüzde 30,5 artış ile istikrarlı büyümesini devam ettirdiği, böylece servis gelirindeki yıllık büyümesinin yüzde 28,9 olarak gerçekleştiği belirtilen açıklamada, şirketin 2010-2011 mali yılı cirosunun önceki yıla kıyasla yüzde 30,2 artarak 3,7 milyar lira olduğu ve Türkiye mobil iletişim pazarındaki gelir pazar payını son 2 yılda artı 8,5 puan artırarak yüzde 27,1 seviyesine yükselttiği bildirildi.

Şirketin, müşteri memnuniyeti odaklı programıyla yıl boyunca numara taşımadaki “lider” konumunu sürdürürken, abone sayısını son çeyrek itibariyle geçen yılın aynı dönemine göre 1 milyon artırarak 16,8 milyona yükselttiği kaydedilen açıklamada, Vodafone'un ARPU (abone başına gelir) performansının da 2010-2011 mali yılında son derece başarılı geliştiği, son çeyrekte faturalı ve faturasız aboneler için ortalama ARPU'nun geçen yıla göre yüzde 23 artarak 18,3 lira olduğu belirtildi.

Açıklamada, mali yılın ikinci yarı yıl (Ekim 2010- Mart 2011) FAVÖK marjının geçen yılın aynı dönemine göre artı 16,7 puan artarak yüzde 11,9 olarak gerçekleştiği, 2010-2011 mali yıl toplamında FAVÖK'ün pozitife dönerek 447 milyon lira olduğu ifade edildi. Mobil veri kullanımını yaygınlaştırmaya yönelik “süper internet” stratejisini devreye almasıyla şirketin 2010-2011 mali yılının son çeyreğinde (Ocak-Mart 2011) veri gelirlerinin yüzde 103 büyüdüğü belirtilen açıklamada, abone bazındaki akıllı telefon penetrasyonunun yüzde 8,4 seviyesine ulaştığı kaydedildi.

Şirketin faturalı abone sayısının son çeyrekte net 0,6 milyon ve bir yılda net 2,2 milyon faturalı müşteri kazanımıyla 4,7 milyona yükseldiği kaydedilen açıklamada, kurumsal müşterilerine toplam iletişim çözümleri sunmak üzere geliştirdiği “İş Ortağım” programı ile şirketin 2010-2011 mali yılının son çeyreğinde (Ocak-Mart 2011) kurumsal müşteri gelirlerini yüzde 61,7 artırdığı bildirildi. Şirketin, 2010-2011 mali yılı içerisinde şebekesine yaklaşık 2 bin 500 2G ve 2 bin 800 3G baz istasyonu yatırımı yaparak toplamda 21 bin baz istasyonu sayısına ulaştığı kaydedildi.

Bu arada, açıklamada, büyüme rakamlarına Borusan Telekom şirketi sonuçlarının dahil olmadığı duyuruldu.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı