Cirosu 300 milyon YTL’yi aştı, Körfez’de görücü turunu askıya aldı

Güncelleme Tarihi:

Cirosu 300 milyon YTL’yi aştı, Körfez’de görücü turunu askıya aldı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 27, 2008 00:00

Türkiye’ye Harvey Nichols, Tommy Hilfiger, Sephora, Ralph Laurent gibi markaları getirerek, kısa sürede hızlı bir büyüme yakalayan Unitim Holding’in stratejik ortaklık planları da küresel krizden etkilendi.

Kriz öncesinde Ortadoğulu üç grupla stratejik ortaklık için görüşmelere başlayan Unitim’de nişan şubat-mart 2009’a kaldı. Grup olarak kriz öncesi iki Dubai’den biri de Kuveyt’ten üç gruptan biriyle görüşmeleri ’final’ noktasına getirdiklerini söyleyen Unitim Holding Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu, "Şu anda yazışmalar yapılıyor ama sonuç şubat ya da mart ayına kaldı. İlk aşamada yüzde 45’lik hisse satışı söz konusu. İleriki aşamada yüzde 5’lik bir pay daha istiyorlar. Ama çoğunluk ve yönetim bizde kalacak" dedi. Görüştükleri Ortadoğulu grupların Kuveyt, Katar ve Dubai’de büyüdüklerini ama yeni pazarlara açılmayı istediklerine dikkat çeken Cemiloğlu, "Bu anlamda bizim gücümüzden yararlanmak istiyorlar" diye konuştu.

2009’da da büyüyecek

Unitim Holding’in 2008 yılı sonuçları ve 2009 yılı hedefleri arasında ’25’i 1 kala’ başlığı altında düzenlenen toplantıda açıklandı. Unitim Holding Finans ve Perakende Grubu’ndan sorumlu İcra Kurulu Üyesi Cem Eriç, perakende grubunda 7 ülkede 230 satış noktasında 206 milyon YTL’lik net satış rakamına ulaştıklarını belirterek, grubun konsolide cirosunun ise 302 milyon YTL olduğunu söyledi. 2009 yılında perakende de satışları yüzde 13 büyümeyle 230 milyon YTL, toplamda ise yüzde 14’lük büyümeyle 343 milyon YTL seviyesine çıkaracaklarını aktaran Eriç, "Satış noktası olarak büyümemizin üçte biri Türkiye’de üçte ikisi ise yurtdışında olacak" dedi.

Grubun oyun alanını Türkiye, Rusya, BDT ülkeleri ve Doğu Avrupa olarak çizen Eriç, "Perakende 2009’da yüzde 10 düzeyinde büyür. Küçüleceğini düşünmüyorum. Biz de benzer büyüme öngörüyoruz. 2009’da yüzde 20 olan büyüme hedefini yüzde 10’a çektik" diye konuştu.

Versace, Tom Ford

Unitim Holding, 2009’da da 5 yeni dünya markasını pazara sokacak. Tom Ford, Versace, Diane von Furstenberg, Rock&Rebuplic, Salvatore Ferragamo Türkiye’de önce Harvey Nichols ’da ardından da kendilerine özel mağazalarda satışa sunulacak. Unitim, bu markaları Rusya ve Ukrayna da taşımak istiyor.

Hakkasan’da 35 YTL’lik mönü

Londra’da B ve C gelir grubu tüketicilerin de gittiğini ama İstanbul’da sadece A gelir grubu tarafından tercih edilen Hakkasan’la ilgili olarak Burç Cemiloğlu, "Londra’daki orantıyı İstanbul’da tutturmak istiyoruz. 35 YTL’lik mönüler çıkardık. Sinema katlarını açarak daha çok tüketiciye ulaşacağız. Restoranımız B ve C’nin de gittiği bir yer olacak. Bu konuda uzun soluklu düşünüyoruz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!